مکمل ها، میانبر رسیدن به هیکل ایده آل

گروه ورزشی- در چند سال اخیر جوانان بیشتر به رشته بدنسازی تمایل پیدا کرده اند اما متاسفانه برای رسیدن به هیکل ایده آل خود به جای انجام حرکات ورزشی مناسب و تمرینات سخت، راه میانبر را برگزیده و به مصرف انواع مکمل ها و تزریق انواع داروها و ... روی آورده اند.

به گزارش افکارنیوز، در این میان باشگاه های بدنسازی برای جذب مشتری بیشتر اقدام به فروش مکمل ها کرده و به این صورت روح ورزش های سالم در میان ورزشکاران جوان کشته شده و کمتر کسی حاضر است از راه تمرینات سخت و طاقت فرسا و با صرف وقت بدن خود را ورزیده کند.

آرش بهبودی چند سالی است که در باشگاه های بدنسازی عضویت دارد؛ وی درباره تجربه برخورد با جوانانی که مکمل و دارو مصرف می کنند، می گوید: بسیاری از اعضای باشگاه ترجیح می دهند برای زیباتر شدن اندام و مطرح شدن در بین دوستان و همسالان مکمل و دارو مصرف کنند و با ترزیق انواع آمپول ها عضلات حجیم بسازند.

وی می افزاید: این جوانان و اضعای خانواده شان معمولا شناختی از داروها و مکمل ها ندارند و تنها به گفته های برخی مربیان سودجو اعتماد کرده و سلامت خود را به خطر می اندازند.

وی بیان می کند: برخی خانواده ها فکر می کنند، اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی خطرناک است در حالی که بسیاری از داروهای مورد استفاده برای حجم دهی به بدن نیز می تواند منجر به اعتیاد فرد شود.

این ورزشکار جوان تصریح می کند: بارها با کسانی روبه رو شده ام که بدون توجه به عوارض داروها و مکمل ها، اقدام به مصرف این مواد کرده اند اما متاسفانه پس از چند سال عقیم شده اند.

وی اضافه می کند: یکی از دوستانم چند سال بود این داروها را مصرف می کرد و در ظاهر هیچ مشکلی نداشت اما پس از ازدواج و با انجام آزمایش های گوناگون متوجه شد به دلیل استفاده از این داروها قادر به بچه دار شدن نیست و این مساله سبب شده تا همسرمش از وی جدا شود.

وی عنوان می کند: بسیاری از جوانان و نوجوانان برای داشتن بدنی عضلانی و قوی این داروها را مصرف می کنند  در حالی که اگر آنها را قطع کنند بدنشان به اصطلاح افت می کند و حجم خود را از دست می دهد.

به گفته وی، کسانی که برای زیباتر شدن اندام خود از این داروها مصرف کرده و فرم اندام خود را تغییر می دهند پس از قطع دارو به وضعیت قبل بازمی گردند در نتیجه برای داشتن بدنی حجیم و زیلا مجبور است به طور دائمی از این داروها استفاده کند و در نهایت به آنها معتاد می شود.

وی می گوید: ریزش مو، پرخاشگری و عقیم شدن بخشی از عوارض مصرف این داروهاست که معمولا آثار آن تا پایان عمر باقی می ماند.

آرش اظهار می کند: متاسفانه برخی از مربیان تنها به دنبال کسب سود بیشتر هستند و بی توجه به منش ورزشکاری ، خود تبدیل به عامل فروش مکمل ها و داروها می شوند و جوانان نیز به آنها اعتماد کرده و سلامت خود را به خطر می اندازند.

وی تاکید می کند: البته ممکن است گاهی اوقات مربیان از اثرات منفی داروها اطلاع نداشته باشند اما به نظر می رسد برخی افراد به جای تندرستی و سلامت بدن به دنبال از بین بردن بدن ورزشکاران بوده و تنها منافع و کسب سود بیشتر برای آنها مهم است.