رقیب استقلال خودش است!

 « علی چینی » یکی از بازیکنان چپ‌پای استقلال در دهه ۷۰ محسوب می‌شود، بازیکنی که به خاطر شوت‌های و تکل‌هایش محبوبیت زیادی بین هواداران آبی‌پوشان داشت.

علی چینی درباره شرایط این روزهای استقلال و حضور محمود فکری بر روی نیمکت آبی‌پوشان حرف زد.

استقلال در سومین بازی لیگ برتر ماشین‌سازی تبریز را شکست داد.

استقلال در این بازی به دنبال پیروزی بود و به آنچه می‌خواست رسید. مهم برتری آبی‌پوشان بود که در این بازی شکل گرفت.

اما استقلال خوب بازی نکرد؟

استقلال می‌خواست برنده باشد و شد. در فوتبال مهم این است بتوانید به پیروزی رسیده و امتیازات کامل را به دست آورید. اگر استقلال در این جدال عالی بازی می‌کرد و شکست می‌خورد خوب بود؟ مهم این است استقلال در کورس مدعیان از همین هفته‌های ابتدایی لیگ برتر حضور داشته باشد. یک نکته مهم را در نظر داشته باشید.

چه نکته‌ای؟

اینکه ماشین‌سازی به یک بازی کاملا بسته و دفاعی روی آورده بود و با تمام نفرات خود دفاع ‌می‌کرد، بازی برابر این تیم‌ها آسان نیست. آنها با تمام نفرات خود دفاع می‌کنند و تمام روزنه‌ها را می‌بندند. شما اگر به لیگ‌های خارجی نگاه کنید متوجه خواهید شد تیم‌های بزرگ به این سرنوشت دچار می‌شوند. بارسلون یا رئال مادرید با یک تیم انتهای جدولی بازی دارند اما تیم مقابل آنقدر دفاع می‌کند که در نهایت بازی با یک گل به پایان برسد.

هواداران استقلال از فکری انتظار خوب بازی کردن را دارند؟

همه این انتظار را دارند، محمود فکری چند وقت است هدایت استقلال را بر عهده گرفته است؟ او زمان زیادی نیست که روی نیمکت آبی‌پوشان نشسته و احتیاج به زمان دارد تا بتواند افکار تاکتیکی‌اش را در این تیم جا بندازد. وقتی او سرمربی شد آبی‌ها زمان زیادی تا شروع مسابقات نداشتند و بنابراین باید به وی فرصت داد. استقلال واقعی را می‌توانید از چه هفته‌ای ببینید؟

چه هفته‌ای؟

استقلال در هفته نخست نتوانست از نفرات تازه‌وارد خود استفاده کند و بازیکنان قدیم و جدید استقلال تازه دو هفته است که در کنار هم بازی می‌کنند. آنها نیاز به دست‌کم چهار- پنج هفته بازی در کنار هم دارند تا با خصوصیات فنی یکدیگر آشنا شوند. استقلال از هفته ششم به بعد روی غلتک خواهد افتاد و به هماهنگی کامل خواهد رسید.

این استقلال می‌تواند مدعی قهرمانی در لیگ برتر باشد؟

استقلال در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت، عملکرد استقلال را در هفته‌های ابتدایی لیگ سال‌های گذشته با امسال مقایسه کنید به طور حتم متوجه خواهید شد از نظر امتیازی آبی‌پوشان عملکرد بهتری داشتند. در یک تیم همدلی و اتحاد حرف اول و آخر را می‌زند و این خاصیت در تیم امسال وجود دارد. وقتی میلیچ‌ گل می‌زند و تمام بازیکنان اصلی و ذخیره و حتی سکو نشین از خوشحالی به هوا می‌پرند یعنی این تیم همدل و متحد است.

سال‌هاست استقلال قهرمان نشده و صبر هواداران استقلال لبریز شده است.

هواداران استقلال دوست دارند تیم محبوبشان قهرمان شود و این حق طبیعی آنهاست اما آنها باید بدانند موفقیت و قهرمانی در سایه حمایت این عزیزان شکل خواهد گرفت. اگر آنها حامی تیم محبوبشان باشند انگیزه و انرژی به تیم تزریق می‌شود و مربیان و بازیکنان با انگیزه بیشتری کار می‌کنند.

استقلال

رقیبان استقلال در این راه چه تیم‌هایی هستند؟

اولین رقیب استقلال خودش است، آنها باید به دور از حاشیه و جنجال فقط کار خود را انجام دهند و بعد به فکر پیروزی در مسابقاتی باشند که پیش روی آنهاست. آبی‌ها به هر مسابقه به چشم یک فینال نگاه کنند. در وهله بعد تیم‌هایی همچون تراکتور، پرسپولیس و سپاهان رقیبان استقلال برای قهرمانی هستند.

محمود فکری توانایی انجام این کار را دارد؟

محمود فکری سال‌ها تجربه حضور در استقلال را داشته و یکی از بازیکنان و کاپیتان‌های متعصب آبی‌پوشان محسوب می‌شود. او با خودش کادری را به استقلال آورده که همگی بازیکن و مربی استقلال بوده‌اند و این می‌تواند به آبی‌های پایتخت کمک زیادی کند. فکری در تیم‌های که مربیگری کرده عملکرد خوبی داشته و با تجربه کافی به نیمکت استقلال رسیده است.

بازی بعدی این تیم مقابل پیکان است؟

 پیکان در هفته گذشته موفق شد شهر خودرو را شکست دهد و با انگیزه‌های زیادی روبروی استقلال در زمین صف‌آرایی خواهد کرد اما آبی‌پوشان این توانایی را دارند سه امتیاز دیگر را به اندوخته‌های خود اضافه کنند.

و پرسش آخر، مارادونا نابغه فوتبال درگذشت؟

او بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان بود و به طور حتم دیگر شاهد فوتبالیستی با خصوصیات فنی وی نخواهیم بود. درگذشت وی موجبات ناراحتی همه فوتبالی‌ها را فراهم کرد و خود من از این خبر شوکه شدم.