سه پرسپولیسی نامزدهای بهترین مدافعان لیگ قهرمانان آسیا+لینک رای گیری

هفته گذشته AFC نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال 2020 لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد و حامد لک توانست با کسب 86 درصد آراء به بهترین گلر این رقابت نام گیرد.

امروز سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای بهترین مدافعان وسط و راست و چپ لیگ قهرمانان سال 2020 را اعلام کرد.(لینک رای‌گیری)

حسین کنعانی زادگان ، شجاع خلیل زاده در بین نامزدهای بهترین مدافع وسط حضور دارند و سعید آقایی تنها نماینده‌ ایران در لیست بهترین‌ مدافعان چپ است. آنها با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. کنعانی زادگان و آقایی در بازی پایانی مقابل اولسان حضور داشتند ولی نتوانستند به مقام قهرمانی دست یابند.

*حسین کنعانی زادگان

این بازیکن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و تنها در یک بازی گل محمدی حضور نداشت. کنعانی زادگان در 795 دقیقه بازی کرد و توانست 491 پاس موفق را به ثبت رساند.

مدافع 26 ساله سرخ‌پوشان با 17 قطع توپ بیشترین آمار را در بین پرسپولیسی‌ها به ثبت رسانید و توانست در مقابل السد در نیمه نهایی آسیا به بهترین بازیکن میدان نام گیرد.

نکته جالب توجه خبر AFC این است که عکس سرلک به جای کنعانی زادگان استفاده شده است.

*شجاع خلیل زاده

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص شجاع نوشت که این بازیکن یکی از مهره‌های اصلی رسیدن پرسپولیس به فینال بود. او 9 بازی انجام داد و 840 دقیقه در ترکیب سرخ‌پوشان حضور داشت. او تنها مدافعی در آسیا در سال 2020 بود که توانست بیشتر از یک گل به ثمر رساند.

ملی پوش ایران بیش تر از هر بازیکنی پاس موفق داشت و توانست با کمک ‌هم‌تیمی‌های خود 5 کلین‌شیت را به ثبت رساند.

نامزدهای بهترین مدافع وسط به شرح زیر است:

یو یانگ – بیجینگ – چین

مین سانگ گی – سووان سامسونگ – کره جنوبی

حسین کنعانی زادگان – پرسپولیس – ایران

کیم مین جائه – بیجینگ – چین

کیم کی هی – اولسان هیوندای – کره جنوبی

شجاع خلیل زاده – پرسپولیس – ایران

*سعید آقایی

این بازیکن در لیست بهترین بازیکن دفاع چپ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مدافع 25 ساله سرخ‌پوشان صحبت کرد.

AFC نوشت که آقایی توانست در لیگ قهرمانان آسیا 3 پاس گل به ثبت رساند و به بهترین سازنده گل این رقابت نام گیرد. آقایی با 41 سانتر بیشتر از هر بازیکنی در آسیا سانتر کشید و از مجموع 17 تکل، 13 تکل را به ثبت رسانید. آقایی همچنین 15 قطع توپ را به نمایش گذاشت و جزو 4 مدافع برتر چپ آسیا در لیگ قهرمانان نام گرفت.

نامزدهای بهترین دفاع چپ‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

تراتون بونماتان – یوکوهوما – ژاپن

لی لِی – بیجینگ – چین

گوتوکو ساکای – ویسل کوبه – ژاپن

سعید آقایی – پرسپولیس – ایران

نامزدهای بهترین مدافع راست آسیا به شرح زیر است:

ونگ گنگ – بیجینگ – چین

سلطان الغنام – النصر – عربستان

سئول یونگ وو – اولسان هیوندای – کره جنوبی

کو وانگ مین – اف‌سی سئول – کره جنوبی