آرزوی ستاره روزهای نه چندان دور پرسپولیس

یحیی گل محمدی در دیدار برگشت دو تیم تصمیم گرفت به چند شاگرد خسته خودش استراحت بدهد. تصمیمی‌که در پایان بازی با گوا میزبان ثابت شد بسیار درست و حرفه‌ای بوده است. حالا پرسپولیس صدرنشین گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید بازی برگشت خود با الوحده امارات را برگزار کند. در آستانه این دیدار پای صحبت‌های سپهر حیدری نشستیم.

به نظرشما بازی برگشت با الوحده چه تفاوتی با گوا دارد؟
بازی با گوا که به نظرم خیلی یک طرفه بود. تیم حریف از نیمه زمین خودش نمی‌توانست جلوتر بیاید و این نشان دهنده کیفیت فنی بالای تیم پرسپولیس بود. به نظرم الوحده تیم سرسخت‌تری است و در میانه زمین پرس می‌کند اما بعید می‌دانم بتواند برای تیم خوب پرسپولیس دردسر درست کند.

فکرش را می‌کردید پرسپولیس با ۴ گل تیم میزبان را در هم بکوبد؟
من فکر می‌کنم تیم گوا بازی را از قبل باخته بود. دراین بازی آمده بودند ۱۱ نفره دفاع کنند اما خودشان هم می‌دانستند دوام نخواهند آورد. آقا یحیی (گل‌محمدی) با استراحت دادن به چند بازیکن اصلی بهترین تصمیم را گرفت. هربازیکنی که به عنوان جانشین آمد یا تعویض شد بهترین نمایش ممکن را ارائه داد و این بهترین خاصیت پرسپولیس است که نیمکت پروپیمانی دارد.

بهترین بازیکن پرسپولیس در این بازی یا حتی رقابت‌ها چه کسی بوده است؟
همه بچه‌ها خوب بازی کرده اند. خیلی خوشحال شدم شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر موفق به گلزنی شدند اما اگر بخواهم یک اسم بیاورم مهدی ترابی است. رد پای او را می‌توان در اغلب گل‌های پرسپولیس دید. او انتقال توپ از دفاع به حمله را فوق العاده انجام می‌دهد.

استقلالی‌ها می‌گویند گروه پرسپولیس ضعیف است و حتی مهدی فنونی زاده گفته است یِلخی می‌برد؟
من در مورد شخص خاصی صحبت نمی‌کنم ولی معتقدم اصلا و ابدا گروه پرسپولیس آسان نیست. همین گوا تا قبل از بازی با پرسپولیس در ۲ مسابقه حتی یک گل هم نخورده بود. سرمربی و چند بازیکن خارجی و اسپانیایی دارد. الوحده و الریان هم که ناشناخته نیستند. ضمن آن که به جرأت می‌گویم این پرسپولیس در هر گروهی در آسیا قرار می‌گرفت اول می‌شد.

حتی درگروه استقلال؟!
استقلال هم خیلی خوب کار کرده است. به نظرم فولاد خوزستان و تراکتور هم نمایش خوبی در این دوره از رقابت‌ها داشته‌اند. همه تیم‌های ایرانی خوب هستند و من دوست دارم تا جایی که امکان دارد بالا بیایند.

یعنی ۴ تیم ایرانی تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب بالا بیایند؟
چرا که نه؟ تیم‌های ایرانی به رغم امکانات کمتر پتانسیل بالایی دارند و من دوست دارم همه نمایندگان کشورم موفق باشند. البته که در نهایت دلم می‌خواهد پرسپولیس در فینال به مصاف نماینده شرق آسیا برود و قهرمان شود.