دفاعِ استقلال ضعیف است، دربی را می‌بریم

ضیاء عربشاهی در خصوص تساوی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: واقعاً یک مسابقه شش امتیازی بود و هر دو تیم می‌خواستند برنده بازی باشد. ضمن اینکه دو تیم صدرنشین جدول بودند و باعث شده بود تا بازی جذاب تر هم بشود.

وی ادامه داد: اگر پرسپولیس از همان ابتدای بازی با زوج آل‌کثیر و مغانلو به زمین می‌رفت بهتر بود. وقتی پرسپولیس دو مهاجم همه چیز تمام دارد باید از آنها به صورت همزمان استفاده کند. ضمن اینکه قلب خط دفاع سپاهان مشکل داشت و اگر عیسی و شهریار از اول بازی در زمین بودند بیشتر می شد، آنها را اذیت کرد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: در مجموع به نظرم سپاهان با برنامه‌تر از پرسپولیس بازی کرد. پرسپولیس بیشتر روی خلاقیت فردی بازیکنانش حساب کرده بود، اما سپاهان با برنامه حمله و بازی می‌کرد، آنهم به خاطر این بود که به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بودند. در مجموع بازی سنگین خوب و جذابی بود و داور هم یک پنالتی برای پرسپولیس و یک پنالتی برای سپاهان نگرفت.

عربشاهی خاطرنشان کرد: با این نتیجه وضعیت لیگ مشخص نشد و واقعا هم نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد. ممکن است تیم‌های ته جدولی، هم یقه پرسپولیس را بگیرند و هم یقه سپاهان را. به خاطر همین پیش‌بینی کردن تیم قهرمان کار بسیار دشواری است.

وی در خصوص شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن پیش از دربی تهران و اینکه آیا به نظرش استقلال بازی با ذوب‌آهن را فدای دربی کرد؟ گفت: این مسئله را قبول ندارم که استقلال بازی با ذوب‌آهن را فدای دربی کرد. ذوب‌آهن از نظر فنی بسیار از استقلال بهتر بود و به خاطر شرایط خوب خودش استقلال را شکست داد.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که به نظرش نتیجه دربی روز جمعه این تیم و استقلال چه می‌شود؟ عنوان کرد: استقلال در دفاع تیمی و در عمق دفاع بسیار ضعیف است و می‌شود از این ناحیه به آنها ضربه زد، مخصوصاً سیاوش یزدانی که بسیار ضعیف است. اگر پرسپولیس در دربی از دو مهاجم یعنی آل‌کثیر و مغانلو استفاده کند و ترکیب خوبی هم داشته باشد به راحتی استقلال را می‌برد.