جنجال جدید مایلی کهن درباره پرسپولیس

در روزهایی که بحث انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داغ شده است، محمد مایلی کهن نسبت به ماجرای گزینه شدن برخی نامزدها برای این پست واکنش نشان داد و به سابقه آنها پرداخت.

مایلی کهن که مدت‌هاست از حضور در بطن فوتبال فاصله گرفته، اینبار هم با واکنشی تند نسبت به برخی اتفاقات چند وقت اخیر واکنش نشان داد و توضیحات جالبی در این خصوص مطرح کرده است.

محمد مایلی کهن در ابتدای صحبت‌هایش درباره شرایط تیم پرسپولیس در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان می‌گوید: به نظرم شرایط این تیم خوب است و بازیکنانی که مد نظر کادر فنی بوده جذب شده است. آنها هر کسی را که نیاز داشتند جذب کردند و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم شرایط تیمش را بهتر از همه می‌داند.

جنجال جدید مایلی کهن درباره پرسپولیس

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به بحث بالا رفتن رقم درخواستی بازیکنان در لیگ ایران می‌پردازد و در اینباره نیز می‌گوید: برای من سوال است که چرا به یک مرتبه قیمت بازیکنان این قدر بالا رفت برخی از بازیکنان در طول فصل مرتب از شرایط مالی پرسپولیس می‌نالند اما در دو هفته پایانی همه چیز خوب می‌شود و قراردادها چهار برابر شده و همه مشکلات از یاد می‌رود. اگر واقعا شرایط پرسپولیس یا هر تیم دیگری خوب نیست پس چرا حاضر به تمدید قرارداد می‌شوید یا اصلاً چرا به پرسپولیس می‌آیید.

مایلی‌کهن با اشاره به ضعف مدیریتی در فوتبال ایران در بخش عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی نیز اینطور می‌گوید: شما نگاه کنید استراماچونی چند سال بیکار بود هی گفتند در اینترمیلان مربیگری کرده مربی بزرگی است اما در نهایت سر از قطر درآورد. یا همین گاوریل کالدرون از پرسپولیس شکایت هم کرده است و تا قران آخر پولش را هم می گیرد شما به یک نکته توجه کنید بازیکنان ایرانی طلب خود را نمی‌بخشند اما ما انتظار داریم یک خارجی چنین کاری را بکند. امثال کالدرون در دنیای فوتبال مرده بودند اما او را به ایران می‌آورید و زنده می‌کنید.

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی درباره بحث تغییرات در بخش مدیریتی این باشگاه گفت: به هر حال تصمیمی است که وزارت ورزش در این خصوص گرفته است و آنها خیر و صلاح تیم را بهتر از هر کس دیگری می‌داند سال‌هاست که می‌گویند استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شود اما ین اتفاق هم نمی‌افتد و به نوعی همه سر کار هستند.

مایلی کهن در پایان صحبت‌های خود واکنش تندی نسبت به شروط محمد دادکان برای حضور در باشگاه پرسپولیس داشت و در این زمینه گفت: در مصاحبه‌ای خواندم که ایشان گفته بود پرسپولیس را به من نمی‌دهند خب چرا باید پرسپولیس را به ایشان بدهند؟ همین آقا مرتب می‌گفت آدم‌های سیاسی نباید در ورزش دخالت کنند ولی فدراسیون ایشان سیاسی‌ترین و نظامی‌ترین فدراسیون فوتبال پس از انقلاب بود آیا سردار یعقوبی، آصفی، شجاعی برهان و سازگارنژاد افراد سیاسی و نظامی نبودند. ایشان زمان خاتمی احمدی‌نژاد و حتی روحانی هم حضور داشت مسئولیت داشته و فعالیت می‌کرد و حتی انتقادهایی هم انجام می‌داد. البته همه اینها را که گفتم در آخر کسان دیگر تصمیم گیرنده هستند همان طور که تاکنون ما هیچ وقت تصمیم گیرنده نبودیم الان هم کاری از دست ما بر نمی‌آید.