هوادار استقلال هستم و با دعوت به جشن واگذاری آمدم

رضا عنایتی در حاشیه مراسم واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:‌خیلی خوشحال‌کننده است. بعد از چند دهه که همیشه صحبت در مورد خصوصی‌سازی دو باشگاه بود این بار قضیه جدی‌تر است. واقعا سه چهار ماه پیش اگر به من می‌گفتند این دو باشگاه می‌خواهند خصوصی شوند باور نمی‌کردم. بارها گفته بودم که باید مسأله خصوصی‌سازی خیلی جدی‌تر باشد.

وی افزود: وقتی شما منابع غنی مانند هوادار دارید و دو تیم برند فوتبال هستند، دیگر نباید دغدغه مالی داشته باشید. الان اتفاق خوبی افتاده به هر حال همه مسئولین و همه آنهایی که در ورزش هستند و حتی دولتمردان ما عزم‌شان را جزم کرده‌اند که این خصوصی‌سازی انجام شود. فکر می‌کنم با برنامه هم جلو می‌روند. من اطلاعات زیادی از بورس ندارم اگر صحبتی کنم شاید اطلاعات اشتباه بدهم ولی همین که گام محکمی برداشته‌اند و جدی هستند خیلی خوشحال‌کننده است.

سرمربی هوادار تصریح کرد:‌ آرزوی بهترین اتفاقات را برای این دو تیم دارم. می‌دانم و لمس کرده‌ام که هواداران با این دو تیم زندگی می‌کنند. اصلا درست نیست که هر روز خبر و دغدغه‌ای داشته باشند. مهمترین اصل روراستی با هوادار است. هواداری که می‌خواهد سهام بخرد اگر در جریان اتفاقات دو باشگاه باشد مطمئنا برد برد است. امیدوارم بعد از اتفاق خوبی که برای استقلال و پرسپولیس می‌افتد برای بخش‌های خصوصی دیگر هم ارزش قائل شویم تا بتوانند به فوتبال ورود کنند.

عنایتی گفت: باید از این شرایط خارج شویم. تاوان خیلی بزرگی را با حذف شدن از آسیا دادیم و نمره کاملاً منفی در این مورد گرفتیم. باید قبول کنیم استقلال و پرسپولیس در آسیا وجهه بزرگی دارند. برای فوتبال ما اصلا خوب نیست که این اخبار از آن بیرون بیایند. وزیر ورزش فوق‌العاده با جدیت کار را دنبال می‌کند. ان‌شاءالله این اتفاق مبارک بیفتد. همه هواداران خوشحال شوند و بدانند پولی که برای عشق‌شان و تیم محبوب‌شان خرج می‌کنند در جای درست هزینه می‌شود.

هوادار استقلال هستم و با دعوت به جشن واگذاری آمدم

مهاجم اسبق استقلال در خصوص اینکه آیا بسترهای درآمدزایی در فوتبال ما فراهم است، گفت: بسترها باید فراهم شوند. الان نه، اکثر آنهایی که می‌خواهند در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند موانع زیادی روبه‌رویشان است و متأسفانه ورود نمی‌کنند. آدم‌های زیادی داشتیم که دلسوز فوتبال و علاقه‌مند به این موضوع بودند ولی آنقدر جلوی آنها دست‌اندازهای قانونی بود هیچکدام رغبت نمی‌کنند جلو بیایند. باید این موانع را برداریم تا آنهایی که می‌توانند، بیایند و کمک کنند. فوتبال الان جزو سه چهار صنعت بزرگ پول‌آور در دنیا است. با این همه هوادار عاشق فوتبال مطمئنا می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم به شرط اینکه روراست باشیم. یعنی همه اتفاقاتی که در باشگاه می‌افتد مردم و هواداران را در جریان بگذاریم. این مسأله‌ می‌تواند به نفع فوتبال باشد.

سرمربی هوادار در خصوص روند خوب نتیجه‌گیری این تیم در هفته‌های اخیر اظهار داشت: موقعی که می‌خواهید کاری انجام بدهید مطمئنا باید پیش‌بینی‌هایی داشته باشید. وقتی از دسته یک به لیگ برتر آمدیم این چالش را پیش‌بینی کرده  بودیم که ممکن است چند هفته‌ای طول بکشند بچه‌ها با شرایط هماهنگ شوند. ولی بازیکنان بزرگ ما خیلی کمک کردند. در نیم‌فصل اول امتیازات خیلی ساده‌ای را از دست دادیم ولی در نیم‌فصل دوم شرایط‌مان خیلی بهتر شد. تجربه و انگیزه بچه‌ها بالاتر بود تا الان شرایط‌مان در نیم‌فصل دوم خوب بوده، امیدوارم با همین انگیزه جلو برویم و در پایان فصل بتوانیم جایگاه خوبی داشته باشیم.

عنایتی در خصوص انتخاب به عنوان بهترین مربی و همچنین تجلیل باشگاه هوادار از او، عنوان کرد:‌ این برای سال گذشته بود که در لیگ یک بودیم. از بعضی اتفاقات آدم غافلگیر می‌شود آنقدر این اتفاقات کم می‌افتند. کانون مربیان به من لطفی داشت و از آنها تشکر می‌کنم. امیدوارم از این اتفاقات در فوتبال ما بیشتر بیفتد.

وی در مورد اینکه سرمربی تیم هوادار است اما ممکن است حضورش در این مراسم شائبه به وجود بیاورد، گفت:‌ من هوادار استقلال هستم. از من دعوت شد. سعی می‌کنم همیشه جایگاه خودم را بدانم و بی‌دعوت به جایی نروم. امروز دعوت بودم و خیلی خوشحالم در این جلسه حضور دارم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال ما بیفتد.

سرمربی هوادار در خصوص اینکه تعداد کارت‌های زرد و قرمز لیگ بیشتر از گل‌ها است و همچنین او روز گذشته اعلام کرد ضرباتی به کمر دروازه‌بان تیمش وارد شده و به این ترتیب فوتبال بیشتر شبیه به بوکس شده، اظهار داشت: مطمئنا جنجال‌های زیادی در لیگ داریم. در همه جای دنیا این اتفاقات می‌افتد. آنها خیلی سریع می‌توانند با VAR قضیه را درست کنند اما ما نمی‌توانیم و اینجا فقط باید با داد و فریاد کارمان را انجام بدهیم.

وی افزود: خبرنگاری در اراک از من پرسید که وقت تلف کردید و در نیمه دوم وقت تلف شده 6 دقیقه بود، دقیقا 4 دقیقه و نیم بازیکن آلومینیوم که فکر می‌کنم رباطش پاره شد و ان‌شاءالله سلامت باشد، فقط او بازی را خواباند. دقیقا دو دقیقه وقت تلف شده برای هر دو نیمه داشتیم. بعضی سوالات از خبرنگاران جهت‌دار است. حدود 25 سال است در این فوتبال هستم و می‌دانم وقتی سوالی می‌شود چه پاسخی باید بدهم.

عنایتی تصریح کرد: فوتبال فیرپلی است. باید با تمام توان در زمین کار خودت را انجام بدهی و اگر موفق شدی که موفق شدی. الان این بحث شکایت‌ها از حالت عادی فوتبال را خارج کرده، اگر در زمین زورمان به هم نرسد می‌رویم و می‌گردیم ببینیم چه کسی کجا نرفته یا چه کسی برای چه رفته! فوتبال 11 به 11 و داخل زمین است. اگر زورت می‌رسد برنده شو و اگر هم نمی‌رسد دنبال این مسائل نباش. این شکایت‌ها امسال شرایط فوتبال ما را تغییر داده است. فکر می‌کنم دوستان‌مان در باشگاه‌های مختلف اکیپی را قرار می‌دهند تا بعداً ببینند چه کسی کجا رفته یا چه کار کرده که بتوانند شکایت کنند. این خوب نیست.