آلمان با فلیک قهرمان می‌شود

لوتار ماتیوس اسطوره فوتبال آلمان که در قطر حضور داشت، احساس می‌کند شرایط در این کشور  برای جام جهانی زمستانی ایده آل خواهد بود.

ماتیوس درباره برگزاری جام جهانی در قطر گفت:« سال ۱۹۸۶ در مکزیک هوا بسیار گرم بود، در مونتری درجه هوا ۴۵ درجه بود. در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا درجه هوا ۵۰ درجه بود اما در این دوره، بازی‌ها در زمانی برگزار می‌شود که شرایط هوایی خوبی حکم‌فرما خواهد بود. یک جشن فوتبال بزرگ و بازی‌های سطح بالایی در قطر خواهیم داشت. لیگ‌ها و کشورها باید خودشان را با زمان برگزاری این رقابت‌ها وفق دهند. این بار بوندس‌لیگا یک هفته قبل از جام جهانی متوقف می‌شود، بنابراین با سایر جام‌های جهانی متفاوت است. شما باید راه درست و بهترین راه را برای آماده سازی پیدا کنید.»

آلمان با فلیک قهرمان می‌شود

آلمان که در دور گروهی در سال ۲۰۱۸ حذف شد، در کنار اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا در گروه سختی قرار دارد. ماتیوس بر این باور است که هانسی فلیک ، مربی فعلی آلمان عملکرد بهتری نسبت به چند سال اخیر یوآخیم لوو داشته است.

قهرمان چهار دوره جام جهانی سال گذشته با یواخیم لوو خداحافظی کرد و هانسی فلیک را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد. ماتیوس گفت:«  فلیک بهتر از  لوو کار می‌کند. او با بازیکنان رو در رو ارتباط برقرار می‌کند و دلیل تصمیم گیری‌هایش را به بازیکنانش توضیح می‌دهد. او به آنها توضیح می‌دهد که دلیل انتخاب یک بازیکن نسبت به دیگری چیست. فکر می‌کنم برای هر بازیکنی خیلی مهم است که بداند چرا بازی نمی‌کند. او صادق است و شما او را باور دارید. تحت هدایت هانسی فلیک، معتقدم شاید آلمان بتواند قهرمان شود.»

ماتیوس در پایان درباره شانس تیم‌ها برای قهرمانی در این دوره گفت:‌« بازی در جام جهانی همیشه سخت است. چیزهای کوچک تفاوت را ایجاد می‌کنند. برزیل یکی از مدعیان است اما به این معنا نیست که آنها به‌راحتی قهرمان جام جهانی خواهند شد. فرانسه می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. برزیل، فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، آرژانتین و پرتغال تیم‌های مدعی هستند.»