افشاگری جنجالی درباره لیونل مسی| طرفداران مسی نخوانند!

در چند ماه اخیر شایعات فراوانی پیرامون آینده لیونل مسی مطرح شده بود، از پیشنهاد فوق سنگین الهلال تا بازگشت به بارسلونا! اما درنهایت اینترمیامی موفق شد مسی را جذب کند تا همه شایعات به پایان برسد.

مسائل متفاوتی درباره اتفاقاتی که در این مدت رخ داد و شرایط چطور به این سمت پیش رفت گفته شده است. اوضاع در طول این چند هفته تغییرات بسیاری کرد تا در نهایت این بازیکن روز سه‌شنبه تصمیم نهایی‌اش را اعلام کرد.

لیونل مسی نمی‌خواست مانند دو سال گذشته درگیر اتفاقاتی دراماتیک شود که در نهایت پایان خوبی برای او نداشت و روزهای تلخی را رقم زد. حقایق و دروغ‌های بسیاری در این چند ماه مطرح شد.

آیا حقیقت داشت که مسی می‌خواست برای بارسلونا بازی کند؟ 

بله. این گزینه‌ای بود که او پس از صحبت با ژاوی که خواهان برگشتش بود و روی او حساب می‌کرد به صورت جدی در نظر داشت. باشگاه هم این موضوع را به پدرش اعلام کرده بود. او دوست داشت برای رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا آماده باشد و به همین دلیل می‌خواست در لیگی قدرتمند بازی کند. در عین حال، بازگشت به بارسلونا ارزش زیادی برای او داشت و از عاملی احساسی برخوردار بود.

افشاگری جنجالی درباره لیونل مسی| طرفداران مسی نخوانند!

آیا حقیقت داشت که بارسلونا پیشنهادی رسمی به او ارائه کرد؟

نه. هیچ پیشنهاد رسمی‌ای ارائه نشد. تنها پیشنهادی بدون هیچ رسمیت خاصی در گفت‌وگو با او مطرح شد که بیشتر شبیه به ابراز تمایل برای جذب او بود. گفته می‌شود که اگر لالیگا برنامه عملی بارسا را می‌پذیرفت، این باشگاه آماده بود که مبلغ قابل توجهی به او پرداخت کند اما تضمینی وجود نداشت.

آیا حقیقت داشت که همه این کارها نمایش بود چون بارسلونا واقعا توان جذب مسی را نداشت؟

نه. بارسلونا برنامه مشخصی برای پرداخت دستمزد مسی تهیه کرده بود و اطمینان داشت که می‌تواند او را به خدمت بگیرد اما این اتفاق نمی‌توانست فورا و در بازه زمانی کوتاه رخ دهد. زمان زیادی نبود چون لئو پاسخی سریع می‌خواست.

چرا مسی در نهایت به آمریکا رفت و پیشنهادهای اروپایی را رد کرد؟ 

لئو در چند هفته اخیر و پس از رفتارهایی که در پاریس از هواداران دید نظرش را عوض کرد. این اتفاقات باعث شد که او بسیار به هو شدن‌هایی که مجبور شد تحمل کند فکر کند. او نمی‌خواست چنین اتفاقاتی تکرار شود و به همین دلیل تصمیم گرفت راهی رقابتی شود که فشار زیادی نداشته باشد.

چرا عربستانی‌ها از جذب مسی مطمئن بودند؟ 

آنها پیشنهاد مالی بسیار خوبی به او ارائه کردند و باور داشتند که این پیشنهاد بدون تردید مورد قبول قرا خواهد گرفت. لئو این پیشنهاد را بررسی کرد، از آنها به خاطر علاقه‌شان تشکر کرد و گفت که مدتی بعد تصمیم خواهد گرفت. عربستانی‌ها از همین جا فکر کردند که کار تمام شده است اما شرایط به شکل دیگری پیش رفت.

دلایل دیگر عدم حضور مسی در بارسلونا چه بود؟ 

مسی نمی‌خواست دلیل فروخته شدن یا کم شدن دستمزد سایر بازیکنان این تیم باشد. او همچنین نمی‌خواست که تلویزیون بارسا به خاطر او بسته شود. این عوامل اهمیت بسیار زیادی در تصمیم‌گیری او داشت.

آیا درست است که تصمیم مسی تحت تاثیر اتفاقات دو سال گذشته بود؟ 

بله. آن اتفاقات تاثیر زیادی داشت. مسی درس مهمی را یاد گرفت. این بازیکن آرژانتینی زمان زیادی به بارسا داد تا مشکلات مالی را حل کند. او این کار را دوباره تکرار نکرد چون ریسک این وجود داشت که بار دیگر با اتفاقات قبلی مواجه شود.

آیا خورخه مسی پس از دیدار روز دوشنبه با خوان لاپورتا به دروغ گفت که مسی دوست دارد برگردد؟

نه. این آرزوی لئو مسی بود. لاپورتا به او گفت که نمی‌توانند پسر او را به خدمت بگیرند و دلیلش را هم توضیح داد. به همین دلیل بود که خورخه در همان زمان گفت که اتفاقات بسیاری را باید در نظر گرفت. لئو روز بعدی تصمیم نهایی‌اش را گرفت.