تراکتورسازی انتقام گرفت!

 تک این بازی را سعید آقایی در دقیقه 45+1 وارد دروازه نفت کرد با این نتیجه تراکتورسازی به رتیه هفتم جدول صعود کرد و بالاتر از سپاهان و نفت تهران قرار گرفت.

هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 15  ورزشگاه تختی تهران

داور: یداله جهانبازی               کمک ها: سعید زارع، سعید آل وردی

اخطار: 56 علی قربانی (نفت) - 56 سروش رفیعی و 89 سینا عشوری (تراکتورسازی)

نفت: 

وحید شیخ ویسی، وحید حمدی‌نژاد(75 میلاد زکی‌پور)، مهدی شیری، حمید بوحمدان، سیامک کوروشی، آرش رضاوند(82 مجتبی حقدوست)، ایمان مبعلی، رضا علیاری، وحید امیری، ارسلان مطهری و آلویز نانگ (45 علی قربانی).  

سرمربی: علی رضا منصوریان

تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، سعید آقایی (3+90 میرهانی هاشمی)، کارلوس کاردوسو، خالد شفیعی، علی حمودی(74 ایران‌پوریان)، مهدی کیانی، سینا عشوری، شاهین ثاقبی، ایوب کلانتری، فردین عابدینی(45 سروش رفیعی)، فرزاد حاتمی.

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

شرح بازی:

این بازی حساس از سوی هر دو تیم با تدابیر تهاجمی آغاز شد. هم نفت و هم تراکتور که برای رسیدن به نیمه بالای جدول به 3 امتیاز بازی نیاز داشتند، از همان دقایق ابتدایی برای رسیدن به گل تلاش کردند. نفتی‌ها با توجه به امتیاز میزبانی در دقایق اول حاکم توپ و میدان بودند و می‌توانستند به گل زودهنگامی هم برسند اما درخشش اخباری و بی‌دقتی نونگ این فرصت را از آنها گرفت. بعد از این اتفاق تراکتور توپ و میدان را در دست گرفت و برتری نسبی پیدا کرد بخصوص در 10 دقیقه پایانی نیمه اول که می‌توانست به چند گل برسد اما درخشش شیخ ویسی این اجازه را نداد تا تنها ضربه غیرقابل مهار سعید آقایی تراکتوری‌ها را برنده به رختکن بفرستد. نیمه دوم همانطور که پیش بینی می شد بیشتر در اختیار نفت بود و تراکتور که می‌دانست باید از اندوخته خود مراقبت کند، احتیاط بیشتری را در دستور کار قرار داد اما با این حال روی ضدحملات حساب ویژه‌ای باز کرده و چندین بار هم صاحب موقعیت شد. نفت از دقیقه 70 تا 80 چندین موقعیت خطرناک روی دروازه میهمان تبریزی تدارک دید اما درخشش اخباری و بی‌دقتی مهاجمان این تیم باعث شد تا ترمز نتایج خوب نفت کشیده شود. این برد باعث شد تراکتور بالاتر از سپاهان و در یک قدمی پرسپولیس قرار بگیرد تا نوید روزهای خوب برای طرفداران تبریزی باشد.

 

شرح گل:

صفر ـ 1 (تراکتورسازی): شاهین ثاقبی پشت محوطه جریمه ثابت توپ شد و بلافصله با یک پاس کوتاه زمینی سعید آقایی مدافع پیشتاخته تراکتور را صاحب توپ کرد که این بازیکن با ضربه دیدنی توپ را به تور دروازه نفت دوخت.

 

دقایق حساس:

دقیقه 9: کرنر خطرناک ایمان مبعلی از مقابل دروازه تراکتورسازی به اوت رفت.

دقیقه 10: پاس عمقی مهدی کیانی، شاهین ثاقبی را به وحید شیخ‌ویسی در شرایط تک به تک قرار داد که دروازه‌بان نفت توپ را دفع کرد.  

دقیقه 12: ضربه آرش رضاوند با تکل کارلوس کاردوسو به کرنر رفت.

دقیقه 23: نونگ با اخباری در شرایط تک به تک قرار گرفت که واکنش عالی دروازه‌بان تراکتور و دفع توپ وی با سینه این فرصت را از نفتی‌ها گرفت.

دقیقه 31: تراکتورسازی در یک ضدحمله سریع توسط کلانتری صاحب موقعیت شد که کوروشی با یک تکل سریع موقعیت را از حریف گرفت.

دقیقه 38: سانتر مهدی شیری از جناح راست با غفلت علی حمودی و ضربه سر وحید امیری توام شد که توپ با فاصله اندک به اوت رفت.

دقیقه 43: پرتاب اوت سینا عشوری با دخالت فرزاد حاتمی به خالدشفیعی رسید که ضربه سر مدافع پیشتاخته تراکتور را شیخ ویسی از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 44: ارسال کرنر شاهین ثاقبی با ضربه سر کارلوس کاردوسو توام شد که یک بار دیگر وحید شیخ ویسی با جاگیری مناسب توپ را در آغوش کشید و مانع باز شدن دروازه نفت شد.

دقیقه 59: سانتر ایمان مبعلی با غفلت مدافعان تراکتور با ضربه سر ارسلان مطهری با فاصله اندک به اوت رفت.

دقیقه 60: پاس فرزاد حاتمی به ایوب کلانتری در پشت محوطه جریمه با شوت کلانتری و برخورد با مدافعان نفت با کمترین اختلاف به کنترل رفت.

دقیقه 64: همکاری جالب توجه سروش رفیعی و فرزاد حاتمی چیزی نمانده بود به گل دوم تبدیل شود اما ضربه مهاجم تراکتور با فاصله اندک از بالای تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74: حمله نفتی‌ها یک موقعیت بسیار خطرناک را ایجاد کرد که باز هم درخشش اخباری به داد تراکتور رسید. پاس خوب مبعلی به مطهری و ضربه مهاجم نفت در آخرین گام با سیو عالی دروازه بان تراکتور مواجه شد.

دقیقه 75: در یورش‌های همه جانبه نفتی‌ها باز هم ارسلان مطهری صاحب موقعیتی دیدنی شد که ضربه او وقتی از مدافعان و دروازه‌بان تراکتور رد شد، به عجیب‌ترین شکل ممکن عرض دروازه را طی کرد و به بیرون رفت تا آه از نهاد نفتی‌ها بلند شود.

دقیقه 87: روی پاس فرزاد حاتمی، سروش رفیعی وارد محوطه جریمه نفت شد که در این لحظه برخوردی میان او زکی‌پور اتفاق افتاد و باعث سرنگونی مهاجم تراکتور شد اما داور هیچ اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

اتفاق ویژه:

این بازی در حالی برگزار شد که یکی دو بار زمان برگزاری آن را جایجا کرده بودند اما نکته جالب اینجا بود که پس از تمام حرف و حدیث ها بازهم این بازی در آلودگی هوا برگزار شد و افراد حاضر در ورزشگاه پس از روشن شدن نورافکن ها متوجه غبار موجود در هوای ورزشگاه شدند. غباری در پاره ای از اوقات به مه می زد.

 

بهترین بازیکن:

 محمدرضا اخباری، با تقدیر از بازی خوب شاهین ثاقبی. دروازه‌بان تراکتورسازی باز هم درخشش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و در چندین صحنه دروازه تیمش را از فروپاشی نجات داد تا بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. البته باید از بازی خوب شاهین ثاقبی هم تقدیر کرد.

 

در حاشیه:

* هر سه خرید جدید تراکتورسازی، مهدی کیانی، فرزاد حاتمی و ایوب کلانتری در ترکیب ثابت تراکتور حضور دارند.

* آلویز نونگ مهاجم کامرونی نفت و ارسلان مطهری زوج خط حمله نفت تهران را تشکیل داده‌اند. 

* محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور با لباس یکدست سفید تمایز خاصی در زمین تختی به نسبت سایر بازیکنان دارد.

* محمد ایران‌پوریان، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آگوستو سزار و شجاع خلیل‌زاده غایبان تراکتور در این مسابقه هستند.  

* نفت تهران سیدجلال حسینی و کارلوس سانتوس دو مدافع اصلی خود را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد. 

* در ابتدای مسابقه علیرضا منصوریان و امیر قلعه‌نویی به سوی یکدیگر رفتند، این در حالی بود که برخی هواداران تراکتور استقبال خوبی از سرمربی تیمشان نداشتند. 

* مهدی مناجاتی مدیرفنی تراکتور در ورزشگاه حاضر است.

* آلویز نونگ مهاجم نفت در زمان ارسال ضربات کرنر با مدافعان تراکتور و دروازه بان این تیم  کشمکش جالبی دارد.

* این بازی با گزارش علیرضا دهقانی از شبکه شما مستقیما پخش می شود.

* هوای ورزشگاه تختی آفتابی است و چندان علائمی از آلودگی به چشم نمی خورد.

* هواداران نفت تهران در ابتدای مسابقه اقدام به تشویق ناصر حجازی کردند.

* توپ دزدی عالی فردین عابدینی که منجر به لو رفتن توپ از سوی نفتی‌ها شد، واکنش تند علیرضا منصوریان نسبت به بازیکنان تیمش را در پی داشت.

* هواداران تراکتور محمدرضا اخباری را با عنوان اخباری پیترچک تشویق می‌کنند.

* در دقایق پایانی نیمه نخست وقتی بازیکنان تراکتور با چند پاس اشتباه مدام توپ‌ها را از دست دادند، امیر قلعه‌نویی به شدت از کوره در رفت و با داد و فریاد بر سر فرزاد حاتمی او را مقصر این اتفاقات دانست.

* سعید آقایی بعد از گل تماشایی که به ثمر رساند، شادی گلش را با یک سلام نظامی روبه‌روی طرفداران تبریزی حاضر در ورزشگاه تقسیم کرد تا نشان دهد سرباز تراکتور است. 

* امیر قلعه‌نویی که به شدت از گلزنی سعید آقایی در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول شادمان بود، شادیش را با گره کردن مشت‌های خود نشان داد. در آن سوی زمین علیرضا منصوریان با تکان دادن سر و افسوس خوردن از شکست تیمش در وقت‌های تلف شده ناراضی بود.

* در آغاز نیمه دوم سروش رفیعی چهره سرشناس تراکتوری‌ها که برخلاف پیش بینی‌ها نیمکت‌نشین شده بود وارد زمین شد تا خط میانی تراکتور را تقویت کند. 

* حمید بوحمدان در این بازی هم تکل خطرناکی در دقیقه 57 روی پای بازیکن حریف رفت که باز هم عدم سختگیری داور از یک اخراج نجات پیدا کرد. مدافع نفتی‌ها در مسابقه قبلی جواد نکونام را با تکلی خشن سرنگون کرده بود. 

* تعویض آلویز نانگ که در نیمه اول نمایش نسبتا خوبی داشت، عجیب به نظر می رسید.