تاج: عربستان نباید به حوزه سیاسی وارد شود

مهدی تاج پس از جلسه هیات مدیره سازمان لیگ درباره تهدیدهای صورت گرفته از سوی باشگاههای عربستانی اظهارداشت:شیطنت‌ جدید آنها سابقه هم دارد بند 3 و 4 کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرده است که نباید در حوزه سیاسی وارد شوند و نمی‌توانند به کسی اتهام بزنند. امنیت کشور ما بسیار خوب است و از این حیث یکی از بهترین کشورهای دنیا هستیم. 

 وی ادامه داد: شیطنت عربستانی ها ادامه دار است و آنها دارند در ورزش هم کینه دوزانه عمل می کنند در حالی که اصلا بحث امنیتی در کشور ما مطرح نیست و ما امنیت ترین کشور هستیم پاسخ مثبت خود را به AFC اعلام کردیم آنها از زمان پرسپولیس هم عربستان را محروم کردند. این همه سال آنها می آیند و می روند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد. 

تاج افزود: آنها دارند برای آینده برنامه ریزی می کنند که اگر در ورزشگاه آزادی اتفاقی افتد بگویند ما از قبل گفته بودیم. ما امروز در هیات رییسه سازمان لیگ طرح شکایتی را عنوان کردیم تا اعلام کنیم اما هنوز شکایت رسمی انجام ندادیم. زیرا از طرف آنها هم درخواست رسمی به AFC نرفته است. فعلا شیطنت رسانه ای است که آنها شروع کرده اند.

وی درباره وضعیت سوشا مکانی گفت: این در اختیار باشگاه پرسپولیس و منابع قضایی است اطلاعی هم از اوضاع  او ندارم. باشگاه پرسپولیس می تواندیک دروازه بان بیاورد و تصورم این است که آنها به دنبال یک دروازه بان خوب هم هستند.

رییس سازمان لیگ درباره نامه حسن زاده درباره اینکه باشگاههای بدهکار نمی توانند بازیکن بگیرند اظهار داشت: امروز هیات رییسه سازمان لیگ یکی از مصوبات این بود که یکسری تصمیمات باید با سازمان لیگ هم در میان گذاشته شود. زیرا باید در هیات رییسه فدراسیون بررسی شود اصل حرف حسن زاده حرف درستی است و همه باشگاه ها باید بدهی های خود را پرداخت کنند. اما اینکه انتظار داشته باشیم به یکباره این بدهی ها پرداخت شود انتظار نابجایی است امروز هم در سازمان لیگ صحبت کردیم و قرار شد تا به تدریج این بدهی ها پرداخت شود ضمن اینکه نامه حسن زاده مختص به لیگ آزادگان است اما در هرحال مابستری را فراهم می کنیم که بدهی ها با شیب ملایمی پرداخت شود. اگر دقت کنید در حال حاضر حتی تیم های صنعتی  هم دچار این مشکلات شدند ما دوست داریم شرایطی فراهم شود که تیم های ما از تیم های عربستانی گل نخوردند زیرا آنها بازیکنان خارجی خوبی به خدمت می گیرند. 

تاج درباره حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر این مبحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و ما در این جلسه چند راه پیش رو گذاشتیم که یکی از آنها ارجاع دوباره طرح به مجلس و خواندن آن در شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام است یا اینکه مصالحه کنیم و یا شرکتی مشترک با سازمان صداوسیما تاسیس شود تا به درخواست های این دو دستگاه رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که پیگیری وضعیت بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ قطر هستید گویا برخی قصددارند فعالیت این بازیکنان را مختل کنند، گفت: این مباحث خوب نیست که به وجود بیاید و متاسفانه همه اینها به این دلیل است که بحث های سیاسی را به ورزش راه بدهند. قطر و امارات در این امر کارهایی می کنند که باید به صورت جدی پیگیری و با آن برخورد شود و در هرحال نمی توانیم این اتفاقات راکتمان کنیم. 

رییس سازمان لیگ درباره اصلاح اساسنامه این سازمان بیان داشت: ببینید پیش تر اساسنامه ای داشتیم که در آن تجارت سازی کردیم اما امروز بحثی که مطرح شد این بود که برخی مسایل در اساسنامه اول باید اصلاح شود بنابراین اساسنامه دیگری تدوین خواهد شد تا تلفیقی از دو اساسنامه باشد. برای تحقق این موضوع چهار نفر مامور کردیم تا درباره یک اساسنامه قوی که همه چیز را در بربگیرد تحقیق و آن را عملی کنند تا این اساسنامه را هم مورد تایید AFC قرار بگیرد و هم سازمان لیگ و هم سازمان های بالادستی.

 

تاج درباره مباحث کلی که در این جلسه بررسی شد گفت: گزارشی داشتیم از نیم فصل لیگ برتر و باز هم مسایل حق پخش را بررسی کردیم، حق پخش تلویزیونی باید با تعامل و مذاکره حل شود زیرا با دعوا و دهن کجی فوتبال به  حقش نخواهد رسید ضمن اینکه تکرار می کنم مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیر قضیه حق پخش هستند. 

وی درباره سفر مدیران باشگاه ها به ایتالیا خاطرنشان کرد: در تفاهمی که داشتیم این سفر را دو بار عقب انداختیم و الان خاطرم نیست دقیقا مدیران کی باید این سفر را انجام دهند اما 16 مدیر بعلاوه 5 نفر از مسوولان ورزش می توانند به ایتالیا سفر کنند تا هم از لیگ آنها دیدن کنند و هم قوانین فوتبال آنها را ببینند. 

رییس سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که  گفته می شود دفتر رییس هیات فوتبال استان تهران هم مانند کفاشیان تفتیش شده است، تاکید کرد: من در این باره اطلاعی ندارم. 

تاج درباره اینکه آیا برای همه بازی ها طبقه دوم استادیوم آزادی رایگان شده است، اذعان داشت: خیر. فقط برای بازی پرسپولیس بود زیرا حسین هدایتی اسپانسری گرفته بود که پول بلیت ها را تامین کند حال اگر اسپانسر پیدا شود و شرایط مهیا باشد می توان برای خیلی از بازی ها طبقه دوم را رایگان اعلام کرد.