فریدون اصفهانیان در واکنش به نامه باشگاه ملوان به فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه در صورت ادامه داوری‌های مشکوک علیه ملوان از طریق مراجع بالاتر و حتی رئیس جمهور این موضوع را پیگیری خواهند کرد، گفت: برای همه مدیران، مربیان و بازیکنان فوتبال احترام قائل هستیم اما بحث مشکوک بودن قضاوت‌ها درست نیست. دوستانی که ادعا می‌کنند بحث تبانی در میان است، ادله خود را بگویند. اگر موردی در داوری باشد، خوشحال می‌شویم برخورد کنیم.

وی افزود: از نظر فنی قبول داریم که داوران برخی مواقع اشتباه می‌کنند. یک قاضی ممکن است یک ماه روی پرونده‌ای کار کرده و سپس رای خود را بدهد اما داور بازی باید در یک لحظه تصمیم بگیرد. ممکن است در چنین شرایطی داور تمرکز نداشته باشد یا از صحنه‌ای دور باشد که اشتباه پیش می‌آید. به هیچ عنوان به ذهن ما نمی‌رسد که داوری بخواهد مشکوک قضاوت کند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اظهارات احمد دنیامالی رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان گفت: اگر ملوانی‌ها تصور می‌کنند که تبانی وجود دارد، مدرک بیاورند. به عنوان رئیس کمیته داوران چنین صحبت‌هایی را قبول نمی‌کنیم که تبانی وجود داشته باشد.

اصفهانیان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با پنالتی‌های بازی ذوب‌آهن - پرسپولیس گفت: داور در این دیدار خوب قضاوت کرد و هر 2 پنالتی درست بود.

وی در خصوص توپی که وحید طالب‌لو در دیدار استقلال - استقلال اهواز  از درون دروازه بیرون کشید، تصریح کرد: در مورد این صحنه نمی‌توان از روی حدس و گمان نظر داد. حتی از طریق تلویزیون نیز مشخص نیست که توپ وارد دروازه شده است. نمی‌توانیم بگوییم که توپ وارد دروازه شده است.

«اگر صحبتی انجام دهیم، می‌گویند برای خودش صحبت می‌کند». رئیس کمیته داوران خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که در فوتبال می‌شود، عادلانه نیست. اگر داوران هدفون‌های ارتباطی داشته باشند راحت‌تر با هم ارتباط خواهند داشت یا می‌توانیم مانند دنیا داور کنار خط بگذاریم. این همه هزینه در فوتبال می‌شود اما برای داوران هزینه‌ای نمی‌شود. آقایان تا اتفاقی در تیم ملی می‌افتد، اشاره می‌کنند که لباس تیم ملی خوب نیست یا چرا لیگ را تعطیل نمی‌کنید اما کسی نمی‌گوید که داوران لباس ندارند یا لباس‌های‌شان نرسیده است. داور که نمی‌تواند برای خودش هزینه کند.