داور بازی دیروز را برای استقلال در آورد؟

مرتضی اسدی کاپیتان گسترش فولاد تبریز درباره مصاف تیمش برابر استقلال که با شکست دو بر یک آبی‌های تبریزی به پایان رسید، گفت: «بازی را خوب شروع کردیم. یک پنالتی به دست آوردیم که گل نشد و این مسئله روحیه حریف را خیلی بالا برد. آنها از حمایت هواداران هم برخوردار بودند و این مسئله کار را سخت‌تر کرد. در ادامه بازی هم روی دو غافلگیری گل خوردیم و در مجموع فکر می‌کنم عملکرد ما خوب بود. نتیجه واقعیت بازی نبود و ما چندین موقعیت داشتیم و حتی وقتی 10 نفره بودیم به حملات خود ادامه دادیم.»

 

او افزود: «من یک گلایه از آقای مظلومی دارم. او بعد از بازی گفته که تیمش ملاحظه تیم ما را کرده است. باید به او بگویم که اگر روز خوب ما بود، او این حرف را نمی‌زد. ما با وجود 10 نفره بودن موقعیت‌های بیشتری از استقلال داشتیم. نمی‌دانم روی چه معیاری این حرف را زده است. شاید ایشان چون تیمش برده این حرف‌ها را زده که باید بگویم این حرف‌ها درست نیست.»

 

مدافع گسترش فولاد تبریز در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به داوری دیدار تیمش و استقلال چیست، گفت: «ما 5 هفته ابتدایی لیگ را درحال سپری کردیم که داوری‌ها علیه ما بود و شنیدم که کمیته داوران با ارسال نامه‌ای به این مسئله اشاره کرده است. گل اولی که از استقلال خوردیم، خطا قبلش رخ داد که داور نگرفت. یک آفساید عجیب هم از تیم ما اعلام کردند که اصلا آفساید نبود و این اشتباه یک فرصت مسلم گلزنی را از ما گرفت. پنالتی‌ای را هم که ابراهیمی زد، در حالی زده شد که رحمتی بیش از حد از دروازه بیرون آمده بود و در نهایت داور به حریف کارت نمی‌داد ولی مدام ما را جریمه می‌کرد. کاش مظلومی به این مسائل هم اشاره می‌کرد. این بازی تمام شد و رفت ولی داوری در شکست ما موثر بود.»

 

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای درگیری نصرتی و رحمتی چه بود، گفت: «فکر می‌کنم رحمتی فکر کرده که نصرتی از عمد به او برخورد کرد. این در حالی بود که نصرتی به تیرک دروازه خورده بود و درد می‌کشید. در ضمن رحمتی شروع کننده هجوم به بازیکن ما بود و نصرتی برای دفاع از خودش دستش را بر گردن رحمتی گذاشت.»

 

اسدی در پایان و در پاسخ به این پرسش که نظرش راجع به تماشاگران استقلال و حضور آنها در مصاف روز جمعه تیمش و استقلال چیست، بیان کرد: «ما از حضور هواداران در ورزشگاه‌ها خوشحال می‌شویم و کسانی که تصمیم به رایگان بودن بازی گرفتند به دنبال آشتی هواداران با ورزشگاه بودند. در کل کار خوبی انجام شده ولی به این شرطی که حضور تماشاگران در بازی‌ها تاثیری بر داوری‌ها نگذارد. داور باید بی طرفانه سوت بزند تا حقی از تیمی ضایع نشود.»