رحمتی دیروز برای استقلال همه کار کرد، از گرفتن پنالتی محمد ابراهیمی که یک لحظه یادش رفت دروازه‌بان استقلال پنالتی‌گیر است و به بدترین شکل ممکن چیپ زد و رحمتی با گرفتن این پنالتی، روند بازی را تغییر داد تا اخراج محمد نصرتی که حرکت رحمتی در کارت قرمز گرفتن او نقش داشت. اگر در لحظه اخراج نصرتی، حرکت نمایشی رحمتی نبود و او با عصبانیت به سمت حریف یورش نمی‌برد، نصرتی هم از دست خود استفاده نمی‌کرد و اخراج نمی‌شد.

رحمتی حتی لحظه‌ای هم در نقش مشاور سرمربی ظاهر شد و وقتی اسماعیلی روی زمین افتاده بود، ‌کنار زمین آمد و به سرمربی استقلال پیشنهاد داد چه کسی را وارد زمین کند.

رحمتی در گوش ابراهیمی چیزی نگفت؟

محمد ابراهیمی مهاجم گسترش فولاد، در بازی حساس مقابل استقلال به مهدی رحمتی می‌خواست پنالتی چیپ بزند. این کار او باعث تعجب همه شد. رحمتی پنالتی‌گیر است و برای همه عجیب بود که چرا ابراهیمی چنین ریسکی کرده است. او تصور کرده بود مثل پیام صادقیان بازیکن سابق نفت می‌تواند دروازه رحمتی را با ضربه چیپ باز کند. پس از آنکه پنالتی از دست رفت، مهدی رحمتی که ژست فاتحان را گرفته بود، ابراهیمی را در آغوش گرفت و انگار در گوش او چیزی گفت. مهاجم گسترش اما این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید: «من و مهدی خیلی رفیق هستیم. او اصلاً چیزی به من نگفت.»