عبدی:درباره تمدید قرارداد برانکو بحثی نشده است

حسین عبدی در نشست خبری بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه امروز بیشتر پیرامون مشکلات مالی و مشکلات عدیده ای که با آن دست به گریبان هستیم، بود. ما دنبال راهکارهایی هستیم تا خود را از مسائل مالی و حقوقی خلاص کنیم.

وی افزود: مسئله دیگر، موضوع تیم‌های پایه و آکادمی بود. همچنین طرح استعدادیابی هم در جلسه امروز مطرح شد و من گزارش کاملی را به همراه یک ویدئو کلیپ در اختیار هیات مدیره قرار دادم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره حضور بنگستون در کمیته انضباطی باشگاه، گفت: یک کارت قرمزی گرفته شده بود و برای این جریان هر بازیکن دیگری هم باشد، به کمیته انضباطی می آید تا بررسی شود. باشگاه نمی تواند بی تفاوت از کنار هر چیزی رد شود. شاید بازیکنان مقصر هم نباشند ولی کمیته انضباطی وظیفه دارد به مسائل رسیدگی کند.

عبدی درباره لغو بازی با فاینورد تاکید کرد: یکی از گزینه های ما بازی با فاینورد بود. آنها تماس گرفتند و ما  آن را به طاهری ارجاع دادیم ولی به خاطر اینکه آن روز یک روز خاص برای مسیحیان بود، امکان بازی نداشتیم. نمی توانستیم روز دیگری هم با فاینورد بازی کنیم. به هر حال تیم‌های زیادی در دنیا هستند که بخواهند با ما بازی کنند. ما الان در ورزش هم روابط بهتری را می توانیم با دنیا ایجاد کنیم و با سایر کشورها در ارتباط باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحبت برای تمدید قرارداد برانکو گفت: هنوز بحثی در هیات مدیره در این باره صورت نگرفته است. این تصور در روزنامه ها بوده که بخواهند در هیات مدیره بحث کنند. هنوز دستوری هم نبوده که بخواهیم حرف بزنیم. مسائلی که در بعضی روزنامه ها اعلام می شود، حدس و گمانه زنی است ولی تا آنجایی این گمانه زنی ها را تحمل می کنیم که استرس و حاشیه ای به تیم وارد نشود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه مشکلات مالی این تیم با وجود اسپانسر حل شده است، گفت: ما واقعا از لحاظ خیلی مسائل از جمله مسائل حقوقی در فشار هستیم. مسائل مالی هم همینطور. شائبه ای پیش آمده که چون پرسپولیس اسپانسر دارد، از لحاظ مالی بی نیاز است که واقعا اینطور نیست. ما مشکلات زیادی از گذشته داریم. این تصور نباید باشد که همه چیز حل شده است. مشکلات را داریم در زمان خاص خودش حل می کنیم. درگیری های دوره های گذشته و فعلی به ما فشار می آورد.

عبدی درباره انتقادها برای رایگان شدن مسابقات پرسپولیس، تصریح کرد: بعضی از سیاست‌ها برای این است که باشگاه قوی تری داشته باشیم. این موضوع به معنای این نیست که پول بلیت‌ها را ندهیم. با تعامل سازمان لیگ هزینه بلیت ها را پرداخت کردیم. اگر استادیوم ها خالی باشد، فوتبال دیگر هیجان ندارد. برای همین ما صلاحدید باشگاه خودمان را داریم. همه بدانند اگر پرسپولیس یک زمانی ورزشگاه اختصاصی خودش را داشته باشد و هوادار مطمئن باشد پول بلیتش به باشگاه کمک می کند، آن موقع ۱۰۰ هزار نفر برای تماشای مسابقات می آیند!

وی همچنین در خصوص اینکه گفته شده بودداوری به سمت پرسپولیس غش کرده است، گفت: من به همه احترام می گذارم. کسی انگشت اشاره به سمت پرسپولیس نگرفته است. خواسته همه این است که عدالت و کم اشتباه بودن در داوری لحاظ شود. طبق آمار ما درصد بالایی از اشتباهات سهوی داوری متضرر شده ایم ولی درباره مسائلی که عنوان می شود، شخصی است و باشگاه ما به این مسائل توجهی ندارد.

سخنگوی پرسپولیس درباره اینکه اشتباهات داوری بعد از مصاحبه بعضی از افراد به سود تیم‌هایشان چرخیده است، گفت: اگر بخواهد این صحبت‌ها روی عملکرد داوران تاثیر بگذارد، باید فوتبال حرفه ای را بوسید و کنار گذاشت. ما خواستار این هستیم که اشتباهات کاهش یابد و حرفه‌ای گری افزایش یابد و همه رقابت سالمی داشته باشند.

عبدی درباره اینکه آیا قول قهرمانی پرسپولیس را می‌دهد یا خیر، گفت: همه از پرسپولیس انتظار قهرمانی دارند. ابتدای فصل زمانی که تیم نتایج خوبی نمی گرفت، خیلی ها که ادعای پرسپولیسی بودن داشتند از بیرون باشگاه ضربات سهمگینی به ما زدند ولی الان ببینید ما کجای جدول هستیم. ما توانستیم از بحران بگذریم ولی هنوز بحران تمام نشده است.

وی یادآور شد: فصل تا هفته آخر ادامه دارد. قهرمانی ها و پیروزی ها در فوتبال حرفه ای به صدم ثانیه بستگی دارد. نمی توانم قول قهرمانی بدهم ولی این قول را می دهم که باشگاه پرسپولیس تا آخرین لحظه برای مردم کار می کند و امیدواریم قدر این حمایت مردم را بدانیم.