فراز کمالوند درباره شکست تیمش مقابل استقلال و انتقادهایی که از او بابت تغییر در پست دفاع میانی، دفاع راست و مهاجم بازی کردن شجاعیان صورت گرفته است،  گفت: هر مربی با تیمش زندگی می‌کند و مطمئناً به خوبی می‌داند که شاگردانش از لحاظ فنی، روحی و جسمی در چه شرایطی قرار دارند. ما اکرامی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و به همین دلیل از مرتضی اسدی در دفاع چپ استفاده کردیم. در ضمن مقابل ملوان هم که سیدصالحی سه اخطاره بود، تغییراتی در خط حمله انجام دادیم و شجاعیان به عنوان فوروارد بازی کرد.

او ادامه داد: من از عملکرد تیمم در آن بازی راضی بودم و در این مسابقه هم با تفکراتی که داشتیم، به میدان رفتیم. اتفاقاً من معتقدم با این تغییرات کیفیت تیم خوب شد و دیدید که در چه شرایطی به استقلال باختیم. ما با اینکه 10 نفره بودیم، اما با شجاعت حمله می‌کردیم و فرصت‌های گلزنی گسترش فولاد بیشتر از استقلال بود. این فوتبالی که ما بازی می‌کنیم همه را راضی می‌کند.

کمالوند در مورد پنالتی چیپ محمد ابراهیمی خاطرنشان کرد: محمد تصمیم گرفت که آن‌طور پنالتی بزند و مربی دخل و تصرفی در نحوه پنالتی زدن بازیکن ندارد. او امسال برای ما خوب پنالتی زده بود و من هم خبر نداشتم که می‌خواهد چیپ بزند. مطمئناً اگر خبر داشتم نمی‌گذاشتم ابراهیمی مقابل دروازه‌بانی مثل سیدمهدی رحمتی چیپ بزند. ابراهیمی زحمات زیادی برای گسترش کشیده است و برای ما امتیاز جمع کرده است و نباید همه چیز را در این پنالتی ببینیم.

سرمربی گسترش فولاد راجع به درگیری محمد نصرتی با رحمتی که تیمش را 10 نفره کرد هم گفت: رحمتی واقعاً حرفه‌ای‌گری کرد. او به سمت نصرتی حمله کرد. محمد حتی می‌توانست از استقلال اخراجی بگیرد و حریف را 10 نفره کند. من معتقدم نصرتی حرفه‌ای‌گری نکرد و از او ناراحت هستم، البته این را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از تماشاگران به نصرتی ناسزا گفتند و همین مسائل فشار زیادی را روی او ایجاد کرده بود.