دل کفاشیان با شیخ و نگاهش به اینفانتینو

 علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مقر فیفا در زوریخ حاضر شده است و امروز باید رای ایران را به صندوق فیفا بیاندازد. 

 

5 نامزد انتخاباتی امروز بعد از ظهر رقابت خود را برای انتخاب رئیس جدید فیفا آغاز می کنند تا سرنوشت فوتبال دنیا برای 4 سال آینده رقم بخورد.

 

 

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا،اینفانتینو دبیر کل یوفا و علی بن حسین شاهزاده اردنی و البته دونامزد دیگر شانس کمتری برای انتخاب دارند.

 

رئیس فیفا امروز معرفی می شود/دل کفاشیان با شیخ و نگاهش به اینفانتینو

 

علی کفاشیان اگر چه نشان داده است در گذشته ارتباط خوبی با شیخ سلمان نامزد انتخاباتی امروز فیفا و رئیس فعلی کنفدراسیون آسیا دارد اما به نظر می رسد دبیر کل یوفا نیز کمی با سفر به ایران تردید هایی را در دل کفاشیان بوجود آورده است تا دل رئیس با شیخ باشد و نگاهش به اینفانتینو.

این در حالی است که علی کفاشیان به دنبال کرسی های آسیایی و جهانی است و در هر دو صورت هم وی می تواند امیدوار باشد که دو نامزد قدرتمند فیفا بعد از انتخاب هوای علی کفاشیان را داشته باشند.

شیخ سلمان بحرینی اگر چه خود را نزدیک به کفاشیان می داند و در انتخابش در آسیا نیز روی رای کفاشیان حساب کرده بود اما نشان داد  که بعد از انتخاب در این سمت که با رای ایران بود خیلی توجه آنچنانی به فوتبال ما نداشت و بعضا در انتخاب برترین های آسیا در فوتبال نیز در همان سال نخست انتخابش، بیشتر تمایلش را به چشم بادامی ها نشان داد تا ایران.

 

رئیس فیفا امروز معرفی می شود/دل کفاشیان با شیخ و نگاهش به اینفانتینو

 

اما اینفانتینو در روز های اخیر و البته سفری که به ایران داشت کمی کفاشیان را امیدوار تر کرده است، اما بزرگترین معضل کفاشیان در انتخابات امروز فیفا داستان شکایت عربستان  میزبانی ایران است که اگر شیخ سلمان نتواند رای بیاورد و کفاشیان هم چرخشش به سمت اینفانتینو باشد آنوقت باید منتظر بود تا شیخ هم در جلسه تعیین میزبانی و شکایت عربستان از ایران دست کفاشیان را در حنا بگذارد.

با توجه به در پیش بودن انتخابات فدراسیون فوتبال ایران نیز در صورتیکه کفاشیان نتواند موفق عمل کند و پرونده به سود عربستان رقم بخورد و پرونده فساد هم دوباره به جریان بیفتد و کفاشیان بالاخره سیاست هایش جواب ندهد باید به دنیال یک شغل جدید باشد و قید فوتبال را بزند.

 

رئیس فیفا امروز معرفی می شود/دل کفاشیان با شیخ و نگاهش به اینفانتینو

 

کفاشیان این روزها سرش شلوغ است، پرونده شکایت عربستان از ایران، پرونده فساد در فوتبال، پرونده همیشگی کی روش، چالش با وزارت ورزش، انتخابات فدراسیون فوتبال، انتخابات فیفا، جواب دادن به مایلی کهن، اردوی تیم ملی فوتبال، بازی های نوروزی تیم ملی و ...

شاید انتخابات امروز فیفا یک راه جدید را برای کفاشیان باز کند، راهی که کفاشیان رفته می رود و احتمالا خواهد رفت.