با این وجود نگاهی به استقلال و البته دیگر باشگاه‌ها نشان می‌دهد بسیاری از خریدهای حال حاضر این تیم هم خریدهایی شبیه به لاوره هستند که سودی به استقلال نمی‌رسانند و در نهایت یا با گرفتن پول نقد زیاد نسبت به عملکردشان از استقلال جدا می‌شوند یا می‌روند و شکایت می‌کنند و کار به تهدید کسر امتیاز می‌کشد. چند نمونه از چنین بازیکنانی برای امسال و پارسال را از نظر می‌گذرانیم.

ریوالدو

این بازیکن 2 بازی در استقلال به میدان رفت، برای این 2 بازی ۴۰ هزار دلار کلا گم شد و هنوز حراست ورزش دنبال کسی می‌گردد که این ۴۰ هزار دلار را گرفته است. ۱۰ هزار دلار هم خودش گرفت و 10 هزار دلار هم مدیر برنامه‌هایش، با احتساب هزینه‌های این بازیکن چیزی حدود ۸۰ هزار دلار وی برای استقلال هزینه برداشت و او جمعا 2 بازی کامل برای این تیم انجام نداد و رفت؛ وی هم مثل کرار فقط لیست استقلال را پر کرد تا جایی که هنوز هم این تیم نتوانسته جانشین این 2 بازیکن را به مظلومی بدهد.

رافائل داسیلوا

دروازه‌بان برزیلی تیم فوتبال استقلال سال گذشته استخدام و همان پارسال از این تیم جدا شد. رافائل داسیلوا دروازه‌بان برزیلی تیم فوتبال استقلال با دریافت رضایتنامه از این باشگاه جدا شد. این دروازه‌بان برزیلی که ابتدای فصل سیزدهم به جمع آبی‌پوشان اضافه شد در طول نیم‌فصل حتی در یک بازی هم برای آبی‌پوشان بازی نکرد و حتی قلعه‌نویی از وی در جام حذفی هم استفاده نکرد. داسیلوا پس از صحبت با مسؤولان باشگاه استقلال به صورت توافقی و با گرفتن پول زیادی نسبت به عملکردش از استقلال جدا شد. وی اکنون در کشور برزیل حضور دارد.

کرار جاسم

این بازیکن با وجود آنکه ضربات بسیاری سال گذشته به استقلال زد و بارها محروم شد و حتی داربی را هم مخصوصا برای حضور در جام ملت‌های عرب با کارت زردی که گرفت پیچاند اما باز هم با استقلال قرارداد بست. در واقع بدون توجه به آمار بد این بازیکن چنین کاری را انجام دادند که نهایتا کرار با کوشش بی‌وقفه‌ای که برای به هم ریختن اردوهای استقلال داشت و تقریبا با ۱۸۰ دقیقه بازی پول زیادی گرفت و رفت. این بازیکن همین حالا هم مدعی است که طلاهای همسرش را از آپارتمانی که هنوز تحویل استقلال نداده، دزدیده‌اند!

حاج‌محمدی

این بازیکن با رقمی حدود یک میلیارد تومان به استقلال آمد و تاکنون بیش از دیگران پیچ‌های صندلی ذخیره‌ها را شمرده است و به استقلال کمک در خوری نکرده است. اگر او همه طلبش را تا آخر فصل بگیرد و مثل طالب‌لو، صادقی، بیک‌زاده، قلعه نویی و... مدعی طلبکار بودن نباشد یک میلیارد تومان هزینه برداشته و عملا دو یا سه بار به میدان رفته است.

پروپییچ

این بازیکن هم هزینه زیادی برداشت اما به نسبت پولی که گرفته تاکنون از محسن کریمی هم کمتر به کار استقلال آمده است. او این روزها از نیمکت‌نشینی و بازی کمش در لیگ شاکی است.

مهدی مومنی

 این بازیکن در نیم‌فصل به استقلال آمد و چند صد میلیون برای استقلال خرج برداشت اما او هم تاکنون تنها چند دقیقه به میدان رفته و کمکی به استقلال نکرده است هرچند هنوز برای گرفتن راندمان این بازیکن زود است.