امسال سال شیرین من پس از جدایی از استقلال است

امیرحسین صادقی به "ورزش سه" گفت که این فصل از جام‌جهانی آماده‌تر است و منتظر اعلام نیاز کی‌روش است تا دوباره برای تیم‌ملی بازی کند.

 

* آخر متوجه شدی که چه کسی در تمرین 2 روز پیش صبا به سمت تو تیر ساچمه‌ای زده بود؟

اصلا موضوع مهمی نبود که من و یا باشگاه بخواهیم این موضوع را پیگیری کنیم. حدس من این است که شاید یک کودک در حال بازی آن تیر را زده بود و که از شانسم به من برخورد کرده است. به هر حال بچه‌ها هزار مدل شیطنت می‌کنند و حالا این از شانس من بوده که آن تیر به من برخورد کرده است.

 

* ظاهرا خودت هم در کودکی حسابی شیطنت می‌کردی، درست است؟

بله (باخنده). یادم هست زمانی که بچه بودم نسل کبوترهای محل زندگی‌مان را منقرض کرده بودم. فکر می‌کنم کل ماجرا همین بود که گفتم و نباید این موضوع را خیلی بزرگ کرد.

 

* اما ظاهرا بعد از این اتفاق دردسرهایی هم برای تو درست شد؟

فکر می‌کنم این دعای خیر پدر و مادرم بود که آن تیر ساچمه‌ای به چشمم برخورد نکرد ولی در کل اتفاق مهمی نبود اما بعد از آن مشکلات بزرگی برایم درست شد. رسانه‌ها این خبر را به شکل عجیبی کار کردند و اعلام کردند که در تمرین صبا تیراندازی شده است. پدر، مادر، خانواده‌ام و حتی دوستانم حسابی از این اتفاق ناراحت شدند و من تا چند ساعت بعد از این اتفاق جواب می‌دادم.

 

* به جز خانواده‌ات کس دیگری هم با تو تماس گرفت؟

بله، حراست فدراسیون فوتبال و حتی بعضی از وزرا پیگیر این موضوع بودند که من مدام اعلام می‌کردم که هیچ اتفاق مهمی نیفتاده است. این اتفاق هوادارانم را هم نگران کرده بود و مدام پیگیر سلامتی من بودند که من مجبور شدم پستی بگذارم و بگویم در سلامتی کامل به سر می‌برم.

 

* حالا دستت که مورد اصابت تیر قرار گرفته مشکلی ندارد؟

نه، اصلا چیز خاصی نبود. فقط کمی آن قسمت از دستم کبود و زخم شده است.

 

* از این موضوع بگذریم؛ امسال یک فصل رویایی در صبا پشت سر می‌گذاری. این فصل را می‌توانیم بهترین فصل دوران فوتبال تو نامگذاری کنیم؟

به هر حال بعد از اتفاق‌هایی که سال پیش برای من افتاد و جدا شدن از استقلال که بسیار اتفاق تلخی بود، اتفاق‌های امسال برایم شیرین است. دوست ندارم در مورد اتفاق‌های پارسال صحبت کنم ولی امسال کار کردن با مرد بزرگی مثل علی دایی برایم بسیار خوب بود. خدا را شکر با کمک باشگاه و هم‌تیمی‌هایم سال خوبی را پشت سر می‌گذارم و امیدوارم پایان فصل برای صبا هم خوب باشد.

 

* چرا صبا در نیم فصل دوم افت کرده است؟

از اول هم قابل پیش‌بینی بود که تیمی که بدون بدنسازی وارد فصل شده به مرور زمان دچار افت می‌شود. بازیکنان ما در پایان نیم فصل اول به دلیل فشار بدنی و روحی کمی با افت روبه‌رو شدند اما من مطمئن هستم با تمریناتی که آقای دایی برای ما در نظر می‌گیرد و البته با توجه به بازیکنان بزرگی که داریم، حتما دوباره به شرایط خوبمان برخواهیم گشت.

 

* فصل قبل که تو آماده نبودی به تیم‌ملی دعوت می‌شدی اما این فصل نه. خیلی‌ها می‌گویند این موضوع تسویه حساب شخصی کی‌روش با امیر قلعه‌نویی بود که فصل قبل تو را به تیم‌ملی دعوت می‌کرد. چقدر این موضوع را قبول داری؟

کسانی که می‌گویند این موضوع تسویه حساب شخصی بوده است، افراد کوته فکر و کوته‌بینی هستند. چیزی که خیلی‌ها فراموش می‌کنند این است که من از جام‌جهانی آمده بودم. امیرحسین صادقی در طول 6 ماه نمی‌توانست عوض شود چیزی که برای من بود این بود که من بعد از جام‌جهانی با مصدومیت برگشتم و همین موضوع مشکلاتی را برایم درست کرد، هرگز هم دوست ندارم در مورد اتفاقات فصل گذشته صحبت کنم. فقط این را می‌گویم که من 2، 3 سال با آقای کی‌روش کار کرده بودم و ایشان به خوبی توانایی‌های من را درک کرده بود. بالاخره ایشان ظرفیت‌های من را از لحاظ اخلاقی و فنی می‌دانست و به همین دلیل هم من را دعوت می‌کرد. فکر می‌کنم حرف‌هایم را واضح زدم.

 

* چرا امسال به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوی؟

اول باید این را بگویم که بحث انتخاب در هر تیمی یک بحث سلیقه‌ای است. مطمئنا من هم منتظر این هستم که آقای کی‌روش بار دیگر گوش چشمی به من بکند تا بتوانم ثابت کنم هنوز هم می‌توانم برای تیم‌ملی مثمرثمر باشم. امیرحسین صادقی امسال بسیار آماده‌تر از حتی صادقی جام‌جهانی است و مطمئن هستم اگر بتوانم همین‌طور ادامه دهم و البته آقای کی‌روش نیازی به من داشته باشد دوباره به تیم‌ملی دعوت می‌شوم.

 

* پس به دعوت نشدنت اعتراضی نداری؟

نه، من هرگز اعتراضی ندارم. چه زمانی که آماده بودم و به تیم‌ملی دعوت نمی‌شدم و چه حالا. کی‌روش نشان داده که مربی بزرگی است و جایی برای حرف و حدیث باقی نگذاشته است، مطمئنا باز هم صلاح بداند من دوباره ملی‌پوش می‌شوم.