دیدن فوتبال هایی که در دهه 60 از تلویزیون ایران پخش می شد با گزارش چند گزارشگر به یک عادت برای فوتبالدوستان تبدیل شده بود. گزارشگرانی که صدای شان در ذهن همه علاقمندان به این رشته ورزشی جاودانه شد و با گذشت سه دهه تمام آن گزارش ها حالتی نوستالوژیک برای مردم پیدا کرد.

 

این تصویر که مشاهده می کنید یکی از همان تصاویری است که غول های گزارشگری دهه 60 فوتبال ایران در کنار هم به ثبت رسانده اند.جایی که چهار چهره سرشناس حیطه گزارشگری فوتبال در کنار هم ایستاده و تصویری به یادماندنی را ثبت کردند.جهانگیر کوثری بازیکن سابق استقلال و راه آهن که خود در جوانی دستی بر آتش فوتبال ایران داشت بعد از بازنشستگی رو به گزارشگری آورد و گزارش های جالب توجهی از خود در اذهان به جا گذاشت.

 

 

عباس بهروان گزارشگر اصفهانی صدا و سیما که از سال 1366 فعالیتش را در این حیطه آغاز کرد و رفته رفته به جایگاه خوبی در گزارشگری رسید و هنوز هم برخی ها به خوبی به یاد می آورند که این چهره دوست داشتنی بازی ها را با چه شور و حالی گزارش می کرد به خصوص بازی های ملی را.هادی صالح نیا متولد بندرانزلی که کارش را در شمال و با گزارش بازی های ملوان آغاز کرد و رفته رفته به شبکه های سراسری راه یافت و از اواسط دهه 60 یک پای ثابت گزارش فوتبال ها شد.

 

در پایان هم بهرام شفیع چهره شناخته شده گزارشگری فوتبال ایران که در حال حاضر به عنوان تهیه کننده برنامه ورزش و مردم حضورش را در صدا و سیما تداوم بخشیده است.شفیع کار خود را در دهه 60 با گزارشگری آغاز کرد و رفته رفته به مجریگری و تهیه کنندگی سوق داد و هنوز هم یکی از چهره های حاضر در این حیطه است.