کمیته انضباطی در مورد محرومیت مهدی رحمتی یک تصمیم نامتعارف گرفته و جریمه کاپیتان استقلال را صرفا محدود به مسابقات لیگ کرده است.

 

حالا عجیب است که حسن‌زاده بدون توجه به عرف و قوانین صدور احکام انضباطی در فوتبال ایران از چنین رایی دفاع می‌کند. او احتمالا فراموش کرده در مسابقات همین فصل، سوشا مکانی در بازی حذفی با ملوان تخلف کرد، اما یک جلسه محرومیت انضباطی‌اش را در مسابقات لیگ و بازی برابر سیاه‌جامگان مشهد سپری کرد. آیا می‌شود یک قانون را در مورد گلرهای پرسپولیس و استقلال به دو شکل متفاوت پیاده کرد؟

 

تازه یک نمونه دیگر هم در این مورد داریم. فصل گذشته بعد از داربی رفت، امید عالیشاه به خاطر درگیری با میلاد فخرالدینی به سه جلسه محرومیت محکوم شد. به این ترتیب بازیکن کلیدی پرسپولیس دو جلسه از محرومیتش را مسابقات لیگی برابر نفت تهران و فولاد اهواز پشت سر گذاشت و بازی سوم را برابر ذوب‌آهن در رقابتهای حذفی از دست داد.

 

در آن زمان تقاضاهای مکرر پرسپولیس برای رفع محرومیت عالیشاه از بازی با ذوب‌آهن و محدود شدن آن به مسابقات لیگ موثر نیفتاد و آخرش هم پرسپولیس با قول شکست خانگی برابر ذوب، از گردونه مسابقات جام حذفی کنار رفت.