عملکرد لژیونرها زیر ذره بین
لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند که در این میان این هفته لژیونرها درخشش چندانی نداشتند و تعطیلات طولانی مدت لیگ روسیه و حضور شهباززاده پس از مدت‌ها در مستطیل سبز از نکات حائز اهمیت عملکرد بازیکنان ایرانی بود. همچنین از دیگر نکات مهم این هفته شکست تیم تورنتو در فینال MLS کاپ بود که باعث دست بیت آشور از جام دور بماند.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:

آلکمار:
تیم فوتبال آلکمار در چارچوب هفته شانزدهم اردویژه هلند، در دیداری خانگی با نتیجه سنگین 4 بر صفر مغلوب فاینورد شد.


علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با شروع نیمه دوم جای الیاس بالحسنی را در ترکیب آلکمار گرفت اما نتوانست به تیمش برای فرار از این شکست خانگی کمک کند.

فاینورد با این برد 39 امتیازی شد و جایگاه خود در صدر جدول رده‌بندی اردویژه را استحکام بخشید. شاگردان فن‌دن بروم هم 25 امتیازی باقی ماندند و همچنان در مکان پنجم جدول هستند.


هیرنوین:
 
در جریان مسابقات هفته شانزدهم لیگ هلند تیم هیرنوین بامداد در بازی خانگی برابر تیم میانه جدولی اکسلسیور با نتیجه پیروزی دو  - یک و در حضور 90 دقیقه‌ای قوچان نژاد به پیروزی رسید.

تیم هیرنوین با این پیروزی 29 امتیازی شد و جایگاه چهارمی خود در جدول رده بندی اردویژه هلند را تثبیت کرد. اکسلسیور 15 امتیازی نیز در رده چهاردهم قرار گرفت.
یونان:

پانیونیوس:
در چارچوب هفته چهاردهم سوپر لیگ یونان پانیونیوس پذیرای تیم کرکرا بود و با گل دقیقه 64 تاسولیس به پیروزی رسید.
 
کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی، دو ملی‌پوش ایرانی پانیونیوس به ترتیب 89 و 90 دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشتند و از کاتسیکوگیانیس، داور یونانی کارت زرد نیز دریافت کردند.
 
تیم پانیونیوس با پیروزی یک بر صفر برابر کرکرا 18 امتیازی شد و به رده پنجم جدول سوپر لیگ یونان صعود کرد. 
 

روسیه:
 
لیگ شانزدهم تیمی روسیه پس از برگزاری هفته هفدهم تعطیلاتی طولانی را تجربه خواهد کرد. 
 
تیم فوتبال روستوف که سردار آزمون و سعید عزت الهی را در اختیار دارد تا پایان هفته هفدهم با کسب 7 برد، 4 تساوی و 6 شکست با 25 امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی لیگ روسیه قرار گرفته است.
 
همچنین ترک گروژنی که میلاد محمدی، دیگر بازیکن ملی‌پوش ایران را در ترکیب خود دارد تا پایان هفته هفدهم 8 پیروزی، 4 تساوی و 5 شکست کسب کرده و با 28 امتیاز در رتبه چهارم لیگ روسیه قرار گرفته است.
 
گفتنی است؛ اسپارتاک مسکو تا کنون با کسب 40 امتیاز صدرنشین لیگ روسیه است و فاصله زیادی با تعقیب کنندگان خود دارد.

ترکیه:

آلانیا اسپور:

در جریان هفته چهاردهم سوپر لیگ ترکیه سجاد شهباززاده پس از مدت‌ها در فهرست 18 نفره تیمش قرار داشت و روی نیمکت این تیم نشست.
 
در این هفته یاران شهباززاده میهمان تیم کارابوک اسپور بودند که در پایان 90 دقیقه موفق شدند این تیم را با 2 گل واگنر لاوِ برزیلی از پیش رو برداشته و با 17 امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کنند.
 
در این بازی شهباززاده در دقیقه 84 جانشین زننده هر دو گل مسابقه شد تا پس از مدت‌ها طعم حضور در یک بازی رسمی را بچشد. بدین ترتیب شاید با امیدوار شدن سجاد به حضور در ترکیب این تیم کار استقلال در نیم فصل برای بازگرداندن این مهاجم سخت شود، مهاجمی که بارها در واکنش به بیرون ماندن از ترکیب 18 نفره تیم ترکی گفته بود در این تیم خواهد جنگید تا به ترکیب اصلی برسد.
 

آمریکا:
تورنتو:
استیون (مهرداد) بیت‌آشور که همراه با تورنتو به دیدار فینال پلی‌آف کنفرانس MLS کاپ راه یافته بود مقابل تیم سیاتل ساندرز شکست خورد و طعم قهرمانی را نچشید.
 
در جریان این دیدار که با حضور ثابت ملی‌پوش سابق ایران دنبال شد گلی رد و بدل نشد تا در ضربات پنالتی شانس با سیاتل ساندرز همراه باشد. این تیم در ضربات پنالتی 5 بر 4 تورنتو را از پیش رو برداشت و قهرمان شد.
 
قطر:

السد:
 
در هفته دهم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر السد در حضور 90 دقیقه‌ای مرتضی پورعلی گنجی موفق شد با 5 گل الریان را از پیش رو برداشته و با 24 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی لیگ قطر جای بگیرد.

الشحانیه و الاهلی:
 
تیم پولادی (الشحانیه) در هفته دهم لیگ ستارگان قطر میهمان تیم الاهلی بود که مجتبی جباری و پژمان منتظری را در اختیار دارد که این دیدار در نهایت با نتیجه یک - یک مساوی به پایان رسید.
 
در این دیدار مهرداد پولادی و مجتبی جباری در ترکیب اولیه تیم‌هایشان حضور داشتند و  در دقیقه 86 تعویض شدند اما بازهم پژمان منتظری غایب بود.
 
با این تساوی الاهلی و الشحانیه هر دو یازده امتیازی شدند و به ترتیب در رده‌های هشتم و نهم جدول رده بندی لیگ ستارگان قرار گرفتند.