پیوس: کی‌روش آدم بسیار کینه‌ای است

فرشاد پیوس در مورد اظهارات کارلوس کی‌روش مبنی بر دعوت نکردن از بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی اظهار داشت: «کی‌روش مربی خوب و تولیدکننده‌ای است و در سال‌هایی که در ایران کار کرد موفق شد بازیکنان خوبی را به تیم ملی تحویل دهد و همیشه هم مورد حمایت ما بوده است، اما در حال حاضر برای ما مشخص شد که کی‌روش آدم بسیار کینه‌ای است و فعلا کینه‌اش را نثار برانکو کرده است.»

 

وی ادامه داد: «به نظر من کی‌روش پیشنهادهای خوبی از کشورهای دیگر دارد و برانکو را بهانه کرده تا چوب لای چرخ کار فدراسیون بگذارد تا در نهایت مدیران فدراسیون مجبور شوند با او فسخ قرارداد کنند. سرمربی تیم ملی در حال بهانه‌گیری است و این مساله کاملا مشخص است. کی‌روش با صحبت‌هایش با احساسات مردم بازی می‌کند و به نوعی می‌خواهد فدراسیون را وادار کند تا او را اخراج کنند.»

 

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با این مساله که کی‌روش سعی کرد تا پرسپولیس را قبل از بازی حساس مقابل تراکتورسازی به حاشیه ببرد افزود: «کدام مربی حرفه‌ای شب قبل از بازی حساس با صحبت‌هایش یک تیم را به حاشیه می‌برد؟ کی‌روش فکر می‌کند کاملا حرفه ای است اما این اظهاراتش مشخص کرد که او نه تنها حرفه‌ای نیست بلکه مثل مربیان آماتور فکر می‌کند.»

 

پیوس افزود: «کی‌روش در سال‌های اخیر از روش‌های زیادی استفاده کرد تا از فوتبال ایران برود و الان دست روی مساله بزرگی گذاشته است و این آخرین راه برای رفتن او از فوتبال ما است. او سرمربی تیم ملی است و دلیلی ندارد که در امور باشگاه‌ها دخالت کند و در مورد سرمربیان باشگاه‌ها اظهار نظر کند.»

 

وی در مورد این صحبت کی‌روش که گفته بود برانکو در حد من نیست که بخواهم با او جلسه بگذارم گفت: «هر سرمربی برای خودش شخصیتی دارد و برای خودش کلاس کاری دارد. برانکو هم سال‌ها در اروپا مربیگری کرد و با تیم ملی کرواسی به مقام سوم جهان رسید و در تیم ملی فوتبال ایران هم سابقه قهرمانی در آسیا و حضور در جام جهانی را دارد. من فکر می‌کنم کی روش زمانی که این حرف‌های بچگانه را می‌زد حالش خوب نبود. یا سرما خوردگی داشت و یا سردرد شدیدی داشت. او حال مساعدی نداشت که این حرف‌ها را مطرح کرد.»

 

پیوس در خصوص برخورد فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی افزود: «در حال حاضر تنها مدیران فدراسیون فوتبال می‌توانند با کی‌روش برخورد و او را مواخذه کنند. مسئولان فدراسیون باید به او تذکر دهند که حق ندارد در مورد باشگاه‌ها و آن هم باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس به این صورت صحبت کند. به نظر من او قصد رفتن از فوتبال ایران را دارد و کسی که می‌خواهد برود را نمی‌شود به زور نگه داشت. بهتر است فدراسیون به فکر مربی جایگزین باشد و در بین مربیان داخلی ما هم گزینه‌های زیادی هستند که می‌توانند تیم ملی را به جام جهانی ببرند.»