لژیونر ایرانی اگر رئیس جمهور بود چه دستوری می داد؟

علیرضا جهانبخش ملی پوش فوتبال کشورمان در گفتگویی از جنس نوروز به بیان خاطرات سال ۹۵ خود پرداخت، که در ذیل آن را می‌خوانید.

 

*اولین تصویری که از عید نوروز داری؟

سفره هفت سین و نشستن کنار خانواده، بهترین تصویری است که از عید نوروز و باستانی در ذهن ما ایرانی‌ها هست، سال نو میلادی و عید نوروز بهترین اتفاق ممکن برای ما ایرانی هاست که هیچکس نمی‌تواند به راحتی از کنار این اتفاق مبارک به راحتی بگذرد.

 

*اولین خاطره ات از نوروز؟

اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد، حضور در کنار خانواده و دور یکدیگر نشستن با خوشحالی و صمیمیت بالا، اتفاق بسیار خوبی است که بدون شک با استقبال هر یک از اعضای خانواده مواجه خواهد شد و من همیشه سعی کردم، این فرصت طلایی را از دست ندهم.

 

*بهترین عید عمرت چه عیدی بود؟

عید خوب که زیاد داشتم، با این وجود فکر می‌کنم آن نوروزی بود که بچه خواهرم متولد شده بود و با حضور این عضو جدید خانواده، وقتی کنار یکدیگر نشستیم، لذت عید نوروز برای ما صد چندان شد. سال قبل هم من در زمان عید نوروز کنار خانواده نبودم و، چون در محل اردوی تیم ملی بودم و خانواده به اردوی تیم ملی آمدند و من در آنجا اعضای خانواده را دیدم، دیداری متفاوت که اتفاقا در نوع خودش برای من جالب بود و دید و بازدید نوروزی خانواده جهانبخش در اردوی تیم ملی برپا شد.

 

*بدترین عید عمرت؟

بدون هیچ اغراقی باید بگویم که خدا وکیلی، عید بدی نداشتم و همه نوروز‌ها برای من خاطرات جالب و در نوع خود بی نظیر و فراموش نشدنی داشته اند، به همین دلیل حتی با گذشت سال‌ها بعد از نوروز هر سال، کلی با خاطرات عیدی‌های گوناگون زندگی کردم و بخش مهمی از زندگی ام شده اند.

 

*آرزوی تو در لحظه سال تحویل چیست؟

سلامتی و موفقیت اعضای خانواه و موفقیت مردم ایران، در کنار این موضوع برای خودم هم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم تا در سال جام جهانی بهترین نتایج را بگیریم و علاوه بر موفقیت‌های باشگاهی در تیم ملی کشورم هم مهره‌ای مثمر ثمر باشم و در مهمترین آرزویم حضور در جام جهانی را آرزو می‌کنم، موفقیتی که بدون شک آرزو هر فوتبالیستی خواهد بود.

 

*بیشتر عیدی می‌دهی یا میگیری؟

بیشتر عیدی می‌دهم و اصولا عیدی نمی‌گیرم!

 

*بهترین عیدی که در عمرت گرفتی؟

بهترین عیدی‌ای که گرفتم، ۱۰۰ هزار تومان بود که آن را هم از پدرم گرفتم.

 

*چون در هلند بازی می‌کنی و دستمزدت با یورو و دلار است قاعدتا با دلار و یورو عیدی می‌دهی؟

نه اصلا از این خبر‌ها نیست و اتفاقا با پول رایج کشور خودم به وابستگان و اعضا خانواده ام عیدی می‌دهم.

 

*عید سال قبل کجا بودی و چه کردی؟

عید قبل هم ایران بودم و چون بازی داشتم اعضای خانواده ام به ملاقاتم آمدند و به قول معروف یک عید دیدنی اردویی داشتیم .

 

*سال ۹۵ برای شما خوب بود یا بد؟

سال خوبی بود، زدن گل و دادن پاس گل‌ها زیاد در لیگ هلند، موفقیت در جام حذفی و... همگی اتفاقات خوبی بود که برای من به شکل بسیار خوب و مثبتی رقم خوردند. اتفاق بد برای من بیماری مادرم و متعاقب آن عمل جراحی مادرم بود و پس از آن بهترین اتفاق ممکن هم بهبودی مادرم بود که به لطف خداوند و عمل جراحی خوبی که پرفسور سمیعی انجام داد، مادرم به خوبی از بیماری نجات یافت و خدا را شکر، با سلامتی به زندگی عادی خودش برگشت.

 

*مهمترین مسئله کشورمان از نظر شما در سال ۹۵ چه بود؟

وضع اقتصادی ایران بود، جدا از این مسئله، گرد و غبار و مشکلات مردم خوزستان یا اتفاق هایی که در غرب ایران رخ داد و...، امیدوارم این مشکلات حل شود تا مردم عزیز کشورمان و هموطن‌های ما در آن مناطق اذیت نشوند و مردم همگی سالم و سلامت در کنار یک دیگر زندگی کنند.

 

*اگر رئیس جمهور بودی، سال ۹۶ اولین دستورت چه بود؟

فکر می‌کنم شرایطی را فراهم می‌ساختم که وضع اقتصادی بهتر شود و اولین دستورم به بهبودی و افزایش حقوق کارگران بر می‌گشت و در مجموع تمهیداتی در گرفته می‌شد که اوضاع اقتصادی کشورمان بهتر شود.

 

*نظرت در مورد شخص دونالد ترامپ؟

نظر خاصی در مورد این شخص ندارم.

 

*اگر فقط خودت باشی، ۱۵ روز عید را چه می‌کنی؟

اگر خودم باشم ترجیح می‌دهم در هفته اول عید نوروز کنار خانوده باشم، چون هیچ چیز را بیشتر از کنار خانوده بودن دوست ندارم و یک هفته هم با دوستانم به شمال ایران می‌رفتم تا در شمال کشورم که خیلی آن را دوست دارم، تفریح کنم و کلی هم خوش بگذرانیم. جدا از این ۲ کار هم سعی می‌کردم، ناراحتی را از دل کسانی که شاید از من آزرده هستند در آورم.

 

*از ورزش ایران یک عمو نوروز و یک حاجی فیروز با دلیل انتخاب کن؟

عمو نوروز، سید جلال حسینی را انتخاب می‌کنم و به عنوان حاجی فیروز هم سعید عزت اللهی را انتخاب می‌کنم. برای انتخاب این ۲ دوست عزیز هم دلایل خودم را دارم که البته نمی‌توانم آن‌ها را به شما بگویم!

 

*اگر با یک شخص سلفی بگیری، آن شخص چه کسی خواهد بود؟

یک شخص که نیست، بهترین سلفی من هم با پدر و مادرم خواهد بودکه من همیشه این سلفی را دوست داشتم و همیشه آن را بهترین سلفی خودم می‌دانم.

 

*کدام سین هفت سین را ترجیح می‌دهی؟

همه سین‌های هفت سین جالب و زیبایند و هر کدام قشنگی خاص خودشان را دارند، اما من شخصا سیب را به دیگر سین‌های سفره هفت سین ترجیح می‌دهم.

 

*فکر می‌کنی در سال ۹۶ چه کسی رئیس جمهور کشورمان می‌شود؟

واقعا نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر داشته باشم.

 

*از شرایطت در لیگ هلند راضی هستی؟

کاملا راضی ام، اما شخصا دیداری که ۲ گل برای تیمم زدم، بهترین بازی ام در لیگ هلند بود.

 

*رضا قوچان نژاد آقای گل می‌شود؟

به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که یک ایرانی در لیگ هلند در صدر جدول گلزنان است و شانس بسیار زیادی برای آقای گلی دارد، انشاالله با آقای گلی رضا هم خودم به عنوان اولین نفر به او تبریک می‌گویم.

 

*صحبت جدیدی با سعید عزت اللهی نداشتی؟

جدیدا نه، اما چندی قبل با او صحبت کردم که به لیگ هلند برود یا در یک تیم اروپایی مطرح به فوتبالش ادامه دهد، اما فعلا او در روستوف ماند.

 

*با رضا که دیگر اخیرا کری نخواندید؟

با رضا گوچی همیشه کری داشتم البته در این کری معمولا من برنده بودم، چون بازی‌های بیشتری با پیروزی آلکمار و تیم من همراه بوده است.

 

*حرف جالب رضا با آن لهجه جالبش به تو چه بوده؟

حالا بریم تو بازی، معلوم میشه!

 

*هوادارن تیم آلکمار مانند تیم قبلی ات لقبی به تو نداند؟

نه لقب خاصی ندادند، اما شخصا خوشحالم که هوادارن مرا خیلی دوست دارند و من هم توانسته ام مهره مفید و نماینده شایسته‌ای از ایران برای فوتبال هلند باشم.