توضیحات یک مقام فدراسیون درباره محرومیت تیم های لیگ برتری

بهروز وثوق احمدی درباره احتمال کسر امتیاز از تراکتورسازی و پرسپولیس به خاطر بدهی های مالی گفت: طبق آیین نامه انضباطی فدراسیون جهانی، فیفا اختیار کسر امتیاز از تیم های فوتبال را دارد ولی این واقعه از آنجا شروع شد که استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات محروم شدند. حتی تراکتورسازی که بازیکنان جدید به خدمت گرفته بود، از استفاده از این بازیکنان منع شد.

وی افزود: این اتفاق به اطلاع فیفا رسید. فیفا هم یک پاسخ کلی داد و اعلام کرد باید طبق مقررات با این موضوع برخورد شود. تا الان رایی از سوی فیفا برای کسر امتیاز از تراکتورسازی صادر نشده است. مقررات داخلی هم برای کسر امتیاز این است که اعتراض سایر تیم ها حداکثر باید دو روز بعد از بازی صورت بگیرد. قوانین داخلی به ما اجازه کسر امتیاز از تراکتورسازی نمی دهد. لذا منتظر نظر فیفا هستیم.

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: پرونده پرسپولیس متفاوت از تراکتورسازی است. پرسپولیس به ژوزه بدهی دارد و به این موضوع اعتراف کرده است. باید منتظر حکم دادگاه عالی ورزش (CAS) باشیم و ببینیم چه دستوری می دهد. رایی که دادگاه «CAS» می دهد نهایی است. در یک مورد نادر و استثنایی اجازه داده شده تا بعد از رای دادگاه کاس، به دادگاه فدرال سوئیس هم شکایت شود. به صورت کلی رای دادگاه کاس لازم الاجرا و قطعی است.

وثوق احمدی درباره اینکه آیا هواداران پرسپولیس دیگر نگران کسر امتیاز نباشند؟ گفت: بنده نمی توانم به صورت مثبت یا منفی در این خصوص نظر بدهم.

وی همچنین درباره محرومیت ۱۴ باشگاه ایرانی از نقل و انتقالات از جمله پرسپولیس و سپاهان گفت: پرسپولیس و سپاهان از سوی فیفا محروم نیستند. فیفا فقط تراکتورسازی و استقلال را به ترتیب از دو و یک پنجره نقل و انتقالات محروم کرده است. موضوع محرومیت ۱۴ باشگاه از جذب خارجی های جدید، قانون داخلی فدراسیون فوتبال است. فدراسیون اعلام کرده تا زمانی که بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی گذشته پرداخت نشود، حق امضای قرارداد با بازیکنان و مربیان جدید خارجی را ندارند.