برانکو: برای ما و الوحده، پیروزی یعنی صعود

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با الوحده امارات اظهارداشت: بازی بسیار بزرگی در انتطارمان است که دوست دارم بگویم بازی همه بازی ها است.

وی ادامه داد: ما برای بازی فردا پر انرژی و پر از خوشبینی هستیم تا یک بار دیگر با یک بازی خوب هوادارانمان را شاد کنیم که البته کار آسانی نیست. این موضوع هم برای ما و هم برای آنها کار ساده‌ای نخواهد بود. الان آخر فصل است و از طرفی آنها هم منتظر فینال جام حذفی امارات هستند و به این دلیل آنها با شرایط خیلی خوبی به تهران می‌آیند.

برانکو تصریح کرد: آنها امید زیادی برای صعود دارند اما ما مقابل تماشاگران پرشورمان و در خانه به مصاف الوحده می‌رویم که قطعاً حضور فیزیکی آنها به ما کمک زیادی خواهد کرد. البته الوحده بازی فیزیکی و جنگنده‌ای انجام می‌دهد و تیم با کیفیتی دارند اما ما هم همین انتظار را داریم که هواداران به عنوان یار دوازدهم به ما کمک کنند.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: برای ما و حریف برد به منزله صعود به مرحله بعد است البته این را هم باید بگویم که تیم رقیب 3 الی 4 بازیکن خوب خارجی دارد. به طور مثال تیگانی 5 سال آقای گل امارات و عربستان بوده یا اینکه جوجک یک بازیکن بین‌المللی است. آنها یک اسطوره مثل اسماعیل مَطَر دارند که او را به علی کریمی تشبیه می‌کنند اما با همه این تعاریف هدف و ایده ما برای بازی فردا برد است. ما باید برای برد با قلبی سرشار از امید، قلبی گرم و ذهنی آسوده به میدان برویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه مربی الوحده صحبت از شانس مسلم تیمش برای صعود سخن گفته، اظهارداشت: این تنها پاسخ نرمال یک مربی می‌تواند باشد. با پیروزی 5 بر یک مقابل الریان آنها پر از خوشبینی هستند. هم ما و هم حریف فقط برد می‌خواهیم 

برانکو در مورد اینکه نتیجه بازی همزمان الهلال و الریان چقدر در کیفیت بازی پرسپولیس تاثیرگذار است، گفت: قبل از هرچیز ما به بازی خودمان فکر می‌کنیم که برنده شویم البته نتیجه بازی ما به نوعی وابسته به بازی الهلال و الریان است با این حال ما باید برنده شویم و با 9 امتیاز قطعی به مرحله بعدی صعود خواهیم کرد و نتایج هم همه به سود ما خواهد شد.

سرمربی پرسپولیس در مورد مصدومیت علیرضا بیرانوند عنوان کرد: بیرانوند از ناحیه آرنج مشکل کوچکی دارد و آنکه باعث خوشحالی من است این است که محمد انصاری و وحید امیری خوب شده‌اند. واقعیت این است که انصاری بعد از بازی با الهلال تمرین نداشته و وحید هم همین شرایط را داشته است اما هردو برای بازی فردا آماده خواهند بود. مشکل سامان نریمان‌جهان است که در بازی قبل به زانویش ضربه خورد که باعث شد شدت تمریناتش نسبت به بازیکنان دیگر کمتر باشد اما او هم برای بازی آماده خواهد بود. باید ببینیم ترکیب چگونه است.

وی در مورد اینکه این تیم در بازی‌های حساس و پرتماشاگر خوب نتیجه نگرفته و در آسیا هم پرسپولیس از نظر فنی نقایصی دارد، اظهارداشت: این لیگ قهرمانان آسیاست و سطح بالاتری نسبت به لیگ برتر دارد. ما در دوحه باختیم در حالی که تیم بهتر بودیم. 2 گل از 3 گل زده شده هم درست نبود. یک پنالتی نادرست اعلام شد و گل سوم هم آفساید بود اما اینها گذشته و تمام شده، در تهران مقابل الریان حریف 4 شانس گل داشت و ما 16 شانس برای گلزنی داشتیم. اگر پنالتی را گل می‌کردیم اتفاق مقابل الوحده تکرار می‌شد. من بازی الریان و الوحده را دیدم. الریان 2-3 شانس 100 درصد را از دست داد، هر بازی هم شرایط جدیدی دارد.

وی افزود: در لیگ قهرمانان آسیا کوچک‌ترین اشتباه تاوان سنگینی دارد و گل زدن از روی یک شانس 100 درصد گلزنی هم ساده نیست و باید موقعیت‌های نیم‌بند هم تبدیل به گل شود و امیدوارم بازیکنانم با خوش‌شانسی هم روبرو شوند ضمن اینکه با این نظر هم موافق نیستم که با حضور تماشاگران هم تیم ما نتیجه نمی‌گیرد، ما منتظر انبوه تماشاگران هستیم و امیدوارم هواداران از ما حمایت کنند و به توانایی و قدرت تیمم اعتماد دارم هیچ تیمی تا به حال بهتر از ما نبوده است. به هر حال اواخر فصل است و خستگی هم پیش می‌آید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه گل‌هایی که این تیم خورده روی ضد حملات بوده، افزود: نوع بازی ما به گونه‌ای است که ضد حمله زیاد پیش می‌آید چون تهاجمی فوتبال بازی می‌کنیم اما گل‌هایی که خوردیم همگی از روی ضد حمله نبود. در بازی با الریان از روی 2 ضربه کاشته و از الهلال روی کرنر گل خوردیم. در بازی با الوحده هم ضد حمله آنچنانی نبود اما این مسائل مهم نیست و مدل کار ما این است که باید الگوی ما مثل بازی با الهلال باشد.