واکنش برانکو به زوج منشا و طارمی

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری بعد از بازی پرسپولیس با الوحده امارات گفت: به بازیکنانم بابت این برد تبریک می گویم. آنها بازی عالی را ارائه دادند و مستحق این پیروزی بودند ولی در کل بازی زیبایی انجام دادند. به بازیکنانم افتخار می کنم.

وی افزود: آنها شخصیت یک تیم برنده را از خود نشان دادند. بازیکنانم از موقعیتهای سخت بیرون آمدند و هواداران هم کاملا ما را حمایت کردند. علاوه بر ۴ گل، ۹ فرصت گلزنی داشتیم.

سرمربی پرسپولیس گفت: به الهلال هم تبریک می گویم. نه به این خاطر که وضعیت را برای صعود ما فراهم کردند بلکه ورزشکارانه ظاهر شدند. من گفته بودم که ورزشکاران ورای سیاست هستند و تمام تلاششان را می کنند تا برنده باشند. از همه مهمتر این است که بهترین تیم ها به مرحله بعد راه یافتند. آنهم از یک گروه واقعا سخت. 

برانکو با تمجید دوباره از بازیکنانش گفت: همیشه گفته ام آنها همیشه در زمین زحمت می کشند و در طول بازی خودشان را بالا می کشند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه دوست دارید حریف شما در مرحله بعد چه تیمی باشد، گفت: مهم نیست چه تیمی حریف ما باشد. مهم بازیکنان ما هستند. مقابل هر تیمی بازی کنیم، کار سختی خواهد بود. به احتمال زیاد حریف ما لخویا است.

برانکو در پاسخ به این سئوال که ادامه راه پرسپولیس را چطور می بینید و برای تبدیل به یک تیم در حد قهرمان چه تغییراتی نیاز دارد؟ گفت: ما در مرحله بعد باید با لخویا بازی کنیم. لخویا همانند تیم الریان است. ما باید مقابل این تیم عملکرد خوبی داشته باشیم. دومین نکته این است که سرمربی الوحده بسیار ناجوانمردانه کار کرد و تلاش کرد تا ما را تحت تاثیر قرار دهد. رفتار تماشاگران ما طبیعی بود و آنها داشتند خوشحالی می کردند. الوحده ای ها دوست داشتند این بازی را با شرایط خوب به پایان برساند تا در فینال امارات کاپ هم موفق باشند.

وی در خصوص نتیجه بازی الهلال و الریان که منجر به صعود پرسپولیس شد، گفت:  قبل از بازی ذهن خود را درگیر بازی الهلال نکرده بودیم. مهمترین مسئله برد تیم خودمان بود. در لیگ قهرمانان آسیا معمولا تیمی که ۹ امتیاز بگیرد به دور بعد راه می یابد. ما بازی خوبی ارائه دادیم. مقابل الهلال هم خوب ظاهر شده بودیم. ما به بهترین نحو ممکن بازی های گروهی را انجام دادیم. به بازیکنانم افتخار می کنم و خوشحالم. البته هنوز مسابقات ما در آسیا تمام نشده است. بلکه انتظار داریم در مسابقات بعدی هم به همین سبک بازی کنیم. بازیکنان باید تمرکز و انگیزه بالایی داشته باشند. قبلا هم گفتم در گروهی که ما بودیم، همسطح نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. ما بر اساس عملکردمان حق خوشبینی داریم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که آیا این برد یک شگفتی بوده یا عملکرد معمولی پرسپولیس گفت: شگفتی نیست. ما در تمام مسابقاتمان خوب بودیم. در ابوظبی هم باید به الوحده چند گل دیگر می زدیم. افتخار ما این است که تنها تیم ایرانی هستیم که در لیگ قهرمانان بدون بازیکن خارجی حاضر شده ایم. برای همین ارزش کار ما بیشتر است.

برانکو درباره وضعیت خط حمله پرسپولیس و آمار خوب گلزنی تیمش گفت : ما در کنار حمله بهترین دفاع را هم داریم. فلسفه و دیدگاه ما که همیشه در جلسات به بازیکنانم می گویم، مقابل هیچ تیمی تغییر نکرده است نه در لیگ ایران و نه در آسیا. ما همیشه روی فلسفه بازی خودمان اصرار داشته ایم. این پرسپولیس است؛ تیمی که نسبت به هوادارانش مسئولیتی دارد تا فلسفه بازی تهاجمی خود را حفظ کند و به تماشاگرانش بازی زیبایی ارائه بدهد. من به این بازی افتخار می کنم و راضی هستم.

وی درباره احتمال جذب گادوین منشا و زوج مهدی طارمی و منشا در فصل بعد گفت: هنوز لیگ قهرمانان آسیا تمام نشده است. این را یک ماه دیگر از من بپرسید.