دردرسر پرسپولیس برای قرارداد منشا/ درخواست طاهری از تاج

بر اساس اعلام رسمی مهدی تاج اخیرا علی‌اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال خواهان اجازه ثبت قرارداد گادوین منشا با این تیم شده است.

 
طاهری در نامه رسمی خود به مهدی تاج اعلام کرده منشا بازیکنی خارجی است که با پیکان قرارداد داشته و فصل اخیر هم در لیگ برتر بازی کرده است و به همین ترتیب نباید منعی برای عقد قرارداد باشگاه پرسپولیس با او وجود داشته باشد.
 
رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال دریافت این نامه، درخواست پرسپولیسی‌ها را با روزبه وثوق احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و بخش حقوقی فدراسیون در میان گذاشته ولی در نهایت برای مسئولان مشخص شده که پرسپولیسی‌ها برداشت و تفسیر غلطی از قوانین درباره محرومیت باشگاه‌ها از جذب بازیکنان خارجی داشته‌اند.
 
به این ترتیب درخواست پرسپولیس برای ثبت قرارداد گادوین منشا با مخالف صریح فدراسیون و سازمان لیگ مواجه شده و سرخ‌پوشان تا وقتی بدهی‌های بین‌المللی خود را تسویه نکنند نمی‌توانند قرارداد این مهاجم نیجریه‌ای را ثبت و کارت بازی او را دریافت کنند.

 

با توجه به فضای به وجود آمده به نظر می‌رسد به زودی باشگاه‌های بدهکار که پول قرارداد حق پخش تلوزیونی، تبلیغات محیطی و بلیت‌فروشی مسابقات خود را به صورت کامل از فدراسیون و سازمان لیگ دریافت نکرده‌اند، با دست گذاشتن روی همین مسئله و با حمایت وزارت ورزش به مخالفت با قانون وضع شده توسط هیئت رئیسه فدراسیون خواهند پرداخت چرا که آنها مدعی هستند وقتی دست‌شان از این منابع مالی کوتاه شده است، چگونه می‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.
 
گفتنی است باشگاه پرسپولیس طبق قانون تصویب شده در فدراسیون فوتبال، به اندازه قرارداد سایر بازیکنان داخلی مثل شجاع خلیل‌زاده که اقدام به جذب آنها کرده هم باید بدهی‌های گذشته خود به مربیان و بایکنان داخلی را پرداخت کند تا مجوز ثبت قرارداد آنها را بگیرد.
 
این موضوع هم دردسرهای زیادی برای طاهری و همکارانش به وجود آورده و باید دید آنها چه راه حلی برای خروج از بحران ثبت قرارداد به خاطر بدهی‌ها پیدا خواهند کرد.