رقابت تراکتور، سپاهان و پرسپولیس برای جذب یک مدافع

سعید آقایی در یکی دو سال گذشته یکی از بهترین مدافعان کناری فوتبال ایران بوده است؛ او به واسطه این عملکرد خوب توانسته به تیم ملی نیز برسد ودر اردوی جاری نیز حضور دارد. آقایی در سه سال گذشته پیراهن تراکتورسازی را برتن کرده اما حالا قراردادش با این تیم به پایان رسیده و با پیشنهاد چند تیم بزرگ دیگر مواجه شده است. اگرچه آقایی هنوز خودش نیز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده اما برای عقد قرارداد با تیم های جدید نیاز به راضی کردن گسترش فولاد دارد. مدافع ملی پوش قراردادش با گسترش فولاد ندارد اما باید چک ضمانت 1.5 میلیاردی را از مدیران باشگاه دریافت کند.

ماجرای چک 1.5 میلیاردی چیست؟

سعید آقایی در پایان لیگ پانزدهم که همزمان با پایان یافتن خدمت سربازی اش در تراکتورسازی بود، یکسال دیگر با گسترش فولاد قرارداد داشت و در همین راستا مدیران تراکتورسازی تلاش زیادی برای دریافت رضایتنامه از گسترشی ها کردند. آن زمان مدیران گسترش فولاد به آقایی و تراکتوری ها اعلام کردند در صورتی رضایتنامه این بازیکن را صادر می کنند که یکسال دیگر قراردادش را تمدید کند و سپس به صورت قرضی راهی تراکتور شود. این پیشنهاد با مخالفت آقایی روبه رو شد و در نهایت کار به اینجا کشید که آقایی یک چک ضمانت به مبلغ 1.5 میلیارد تومان به باشگاه گسترش فولاد داد تا آبی پوشان تبریزی رضایتنامه قرضی این بازیکن برای تراکتور را صادرکنند. از سوی دیگر تراکتور نیز سال گذشته 300 میلیون تومان پول نقد به گسترش فولاد پرداخت کرد. حالا با پایان قرارداد آقایی با تراکتورسازی او به واسطه چک ضمانتی که به گسترش فولاد داده، باید تیم بعدی اش را با نظر این باشگاه انتخاب کند.

 

 

سپاهان و پرسپولیس؛ در انتظار

در چنین شرایطی دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان خواهان جذب سعید آقایی شده اند. این بازیکن حتی مذاکراتی را به صورت مخفیانه با مدیران دو باشگاه و به خصوص سپاهانی ها انجام داد و به توافقاتی نیز دست یافت اما از آنجایی که هر تیمی آقایی را می خواهد باید مدیران گسترش فولاد را راضی کند تا چک ضمانت را پس بدهند، هنوز هیچ اتفاقی درباره این بازیکن رخ نداده است. در این راستا سپاهان و پرسپولیس مذاکراتی را با مسئولان گسترش فولاد داشته اند اما هنوز توافقی میان دو طرف حاصل نشده است.

 

تراکتورسازی موفق می شود؟

اگر سپاهانی ها و پرسپولیسی ها در دریافت چک ضمانت سعید آقایی موفق نشوند، بی تردید تراکتورسازی شانس زیادی خواهد داشت. ظاهرا مسئولان گسترش فولاد برای آزاد کردن آقایی رقمی در حدود 700 میلیون تومان خواستار شده اند که پرداخت این مبلغ هنوز با موافقت هیچ کدام از باشگاه ها مواجه نشده است. از سوی دیگر رابطه مدیران دو باشگاه تراکتورسازی و گسترش فولاد همواره خوب بوده است. باشگاه آبی پوش تبریزی در سال های قبل بر سر مسائل مختلف بارها به تراکتورسازی کمک کرده و بازیکنان زیادی را در اختیار این باشگاه گذاشته است. حالا تراکتوری ها امیدوارند این بار نیز با کمک گسترش فولاد روبه رو شوند و بتوانند ضمن دریافت چک ضمانت آقایی قرارداد این بازیکن را تمدید کنند و او را در جمع خود نگه دارند. اتفاقی که بدون تردید باعث خوشحالی هواداران تراکتورسازی می شود؛ چراکه می تواند بزرگ ترین اتفاق در نقل و انتقالات این باشگاه باشد.