منشا: پرسپولیس عالی است و از این انتخابم راضی هستم

 گادوین منشا در خصوص حضورش در تیم پرسپولیس، جدایی از تیم پیکان، مبلغ قراردادش با سرخپوشان و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

 

* : از وضعیتت در پرسپولیس چقدر راضی هستی؟

 

باید بگویم که از وضعیتم خیلی راضی‌ام. پرسپولیس تیم قابل قبولی است و به خوبی با این تیم و بازیکنانش ارتباط برقرار کرده‌ام. این روزها هم ما بازیکنان مشغول انجام تمرینات لازم و بدنسازی پیش از آغاز فصل هستیم.

 

* : سال گذشته فصل رویایی در پیکان داشتی. چقدر امیدوار هستی که امسال هم بتوانی در تیم جدیدت همان درخشش را تکرار کنی؟

 

طبیعی است که من پیش از حضورم در پرسپولیس از این تیم و شرایط آن اطلاعاتی کسب کنم و با شناخت به این تیم آمدم. باید صادقانه بگویم که احساس می‌کنم می‌توانم در پرسپولیس بازیکن مؤثری باشم و امیدوار هستم بتوانم خواسته‌های کادر فنی را برآورده کنم. هدفم این است که امسال بیشتر و بهتر نسبت به سال قبل کار کنم تا بتوانم عملکرد بهتری از خود به جای بگذارم. این موضوع همیشه مدنظر من بوده که با کار بیشتر بتوانم دستاورد بیشتری داشته باشم.

 

* : به عنوان یک بازیکن خارجی و جدید با برانکو درباره شرایطت در پرسپولیس صحبت کرده‌ای؟

 

من می‌دانم که در راستای تحقق اهداف موفقیت‌آمیز باید در تیم مشارکت زیادی داشته باشم و تلاش خودم را در این خصوص خواهم کرد. البته صحبت‌هایی هم با برانکو انجام دادم و این یک مسله طبیعی است چرا که او سرمربی تیم است و به همه موضوعات اشراف دارد. در این شرایط طبیعی است که با ارتباط خوب با برانکو و بازیکنان می‌توانم اطلاعات و وضعیت خوبی داشته باشم. البته در روزهای گذشته بیشتر از آنکه با هم صحبت کنیم، کار کرده‌ایم. هدف کلی همه ما این است که بیشتر کار کنیم تا شرایط بهتری به وجود بیاید. در همه جای دنیا همین است. کار کردن همواره بهتر از صحبت کردن است.

 

* : به عنوان یکی از ستاره‌های لیگ به پرسپولیس آمدی و این موضوع قطعا فشار زیادی روی تو وارد خواهد کرد. چطور می‌خواهی با این فشارها کنار بیایی؟

 

این را همه می‌دانند جایگاه پرسپولیس عالی است. همانطور که جایگاه هواداران این تیم بسیار بالاست. پرسپولیس تیمی است یا بهتر بگویم باشگاهی است که هر کسی در آن باشد با همه وجود کار می‌کند و چیزی کم نخواهد گذاشت. در ایران شرایط اینگونه است که اهداف فردی و گروهی خیلی مورد توجه قرار دارد. به همین دلیل باید همه ما شکل واقعی خودمان را داشته باشیم تا خواسته باشگاه و هواداران تامین شود. 

 

* : در طی سال‌های قبل معمولا بازیکنان خارجی در پرسپولیس بازدهی خوبی نداشتند. آیا تو می‌توانی در همین شرایط عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای بگذاری؟

 

طبیعی است که این روزها روزهای ابتدایی حضورم در پرسپولیس است و از قبل تجربیات بازی در این تیم را ندارم اما فکر می‌کنم آنچه لازم و ضروری است این است که بیش از پیش کار کنم و تحت این شرایط می‌توانم جایگاه خودم را تثبیت کنم. من می‌خواهم روزهای خوبی در پرسپولیس داشته باشم و برای این موضوع تلاش خواهم کرد.

 

* : این روزها صحبت از این است که طارمی شاید از پرسپولیس جدا شود و در صورت رخ دادن چنین موضوعی حتما می‌دانی تو مهاجم اول تیمت خواهی بود. 

 

این موضوع را شنیده‌ام اما نه می‌توانم درباره آن صحبت کنم و نه چیزی از جزئیات آن می‌دانم. من در این خصوص هیچ صحبتی ندارم و فقط می‌دانم که در تیم ما بازیکنان زیادی وجود دارد و شاید آنها بهتر از من بتوانند در این خصوص صحبت کنند. 

 

* : جدایی‌ات از پیکان پرحرف و حدیث بود. آنها معتقد بودند که تو در این تیم منشا شدی و حضور 10 بازیکن دیگر در کنار تو باعث شد به موفقیت برسی. این مسئله را شنیده‌ای؟

 

من نمی‌دانم این حرف‌ها از جانب چه کسی مطرح شده و چه شخصیتی این اظهارات را انجام داده است. متوجه نمی‌شوم که منظورشان از این مسئله چیست و نظری هم در این باره ندارم. اما این را می‌دانم که تا قبل از ورودم به پیکان بازیکن باقابلیتی بودم اما عملکرد خوبی از خودم به جا گذاشتم. من فقط در پیکان خوب بازی نکردم بلکه در هر تیمی که بازی کردم با همه وجود به میدان رفتم. همانطور که گفتم نظری در خصوص این صحبت‌ها نداشتم.

 

* : ارتباطت با هواداران چطور است و توانسته‌ای با آنها رابطه خوبی داشته باشی؟

 

من زبان فارسی را متوجه نمی‌شوم اما تا جایی که می‌بینم و می‌فهمم این است که ارتباط خوبی بین من و هواداران پرسپولیس وجود دارد ضمن اینکه این را باید بگویم که نه تنها فقط من بلکه ارتباط هواداران با همه بازیکنان خوب است. این موضوع فاکتور مناسبی است و امیدوارم این ارتباط خوب کماکان ادامه داشته باشد و حتی تقویت هم می‌شود.

 

* : شرایط تمرینی پرسپولیس و پیکان را چطور با هم ارزیابی می‌کنی؟ 

 

باید صادقانه بگویم که تمرینات پرسپولیس سخت و طاقت‌فرساست و فکر می‌کنم در سطح ایران ما بالاترین و عالی‌ترین تمرینات را انجام می‌دهیم. سرمربی تیم با جدیت تمرینات را پیگیری می‌کند و ما شرایط خیلی خوبی داریم. شرایط تمرینی ما نسبت به زمان پیش می‌رود و نسبت به تمریناتی که در پیکان انجام می‌دادیم،‌ متفاوت است. در پرسپولیس همه چیز بهتر و متفاوت‌تر است.

 

* : صحبت از این است که با مبلغ بالا و گرانقیمتی پرسپولیسی شده‌ای. این موضوع را تائید می‌کنی؟

 

من متوجه این مسائل نمی‌شوم و نمی‌دانم منظور افرادی که می‌گویند من گرانقیمت هستم را متوجه نمی‌شوم. چون نمی‌دانم سطح پول فوتبال ایران چطور است و از سطح و شرایط قراردادهای بازیکنان ایرانی خبری ندارم. من نمی‌دانم سایر بازیکنان چقدر پول می‌گیرند و نمی‌دانم دستمزد سایر بازیکنان چقدر است بنابراین نمی‌توانم بگویم که بازیکن گرانقیمتی هستم یا نه.