افشاگری وکیل طارمی در مورد مشکلات پرسپولیس

 سرخپوشان پایتخت با وجود اینکه در نخستین بازی خود مقابل فولاد خوزستان  پیروز شدند اما صحبتهای انتقادی طارمی و مسلمان بعد از بازی این برد را به کام پرسپولیسی ها تلخ کرد.

عبدالصمد ابراهیمی وکیل طارمی اظهاراتی درباره اتفاقات حاشیه ای بعد از بازی کرده است که از نظر خواهیم گذراند. 

ماجرای مصاحبه های انتقادی بازیکنان پرسپولیس 

عبدالصمد ابراهیمی سخنان خود را این گونه آغاز کرد: اینکه سیدجلال حسینی برای رساندن صدای بازیکنان به گوش مسئولان، در حین بازی به تلویزیون رفته بود نشان می دهد نباید اتفاقات اخیر را نادیده گرفت و تیم و باشگاه با مشکلاتی جدی مواجه هستند.

 

طاهری هم به دفعات از پرونده ها و احکام قطعی و بدهی ها گفت و خواستار حمایت هواداران شد.

در این میان مصاحبه های بعد از بازی بازهم رنگ و لعاب حاشیه ای داشت.

متاسفانه این کوره آتش روشن شده و هربار بیشتر در آن می دمند و آنکه می سوزد پرسپولیس است.

بازیکن برای تسویه مطالباتش دست به دامان رسانه شده و آتشی برافروخته است. کسی منکر اینکه یا نباید قراردادی را منعقد کردیا اگر قراردادی بسته شد باید به آن پایبند بود نیست اما  آیا کشاندن دعوای خانوادگی به رسانه راه حل مناسبی است؟

در سوی مقابل رسانه ای به نقل از یک مدیر باشگاه علیه سرمربی و دو بازیکن تیتر زده است.اگر این تیتر و نقل و قول کذب است چرا کسی تکذیب نکرده و واکنشی جدی نشان نداده و اگر صحت دارد باید این سئوال را این بار خطاب به باشگاه پرسید که ماحصل کشاندن دعوای خانوادگی به رسانه چیست؟ نقل قول با هویت نامعلوم و مجهول آیا پرسپولیس را به سرمنزل مقصود می رساند؟

تعارف را کنار بگذاریم.این همه حاشیه و حرف و حدیث اگر مدیریت نشود کار را روز به روز سخت و سخت تر خواهد کرد. امروز این دریا متلاطم است و ناخدایی در دریای متلاطم با سکانداری کشتی در روزهای آرام تفاوت دارد.

بازیکنان هم بدانند روزگاری در همین پرسپولیس دریافت ٤٠ درصد مطالبات در یک فصل اتفاق مهمی بود. روزهای پایانی فصل سیزدهم لیگ برتر را به شخصه از نزدیک و از درون تیم دیده ام. روزهایی که رویانیان درگیر پرونده های قضایی شد و تیم فریاد رسی نداشت. آن روزهایی که در فلان هتل بهمان شهرستان تیم می خواست به ورزشگاه برود و هتلدار اجازه خروج را نمی داد تا مطالبات هتل تسویه و پرداخت شود. روزهایی که پزشک تیم برای خرید وسایل ضروری پزشکی مانند چسب و بانداژ معطل می ماند. روزهایی که علی دایی  برای  تامین پول سفرها و پاداش ، سفری ٢٤ ساعته به امارات داشت تا از دوستانش کمک مالی بگیرد. روزهایی که تنها پاداش نایب قهرمانی تیمی که با کسر امتیاز و گل با دست فولاد جام را از دست داده بود را حسین هدایتی با دعوت در یک رستوران پرداخت کرد و تیم هیچ مدیر و تصمیم گیرنده ای نداشت.

منکر این نیستیم که بازیکن باید پولش را بگیرد اما از واقعیت نباید گریزان بود که با حجم بالای بدهی ها ممکن است به همین زودی  فیفا و ای اف سی تصمیماتی بگیرند که سرخابی ها به خاطره ای تبدیل شوند.خارج از مرزها کسی با ما تعارف ندارد.

درون خانواده مان هم هر روز شرایط مالی مطلوب نیست و روزهایی وجود دارد که باید دارایی خود را مدیریت کرده و با قناعت پیش برویم. باشگاه هم فرقی با خانواده ندارد.دولت که کمک نمی کند از حق پخش هم خبری نیست.هر چه هست و نیست را کمک های مردمی و اسپانسر تامین می کنند.

بازیکنان عمدتاً آپشن های تشویقی در قرارداد داشته اند.در طول فصل مطالبات شان به صورت درصدی بر پایه مبلغ قرارداد پرداخت شده و آپشن ها برای پایان فصل تجمیع شده اند که رقم کمی هم نیست. جذب بازیکن جدید و تقویت تیم هم هزینه جداگانه ای را می طلبد و پیش پرداخت فصل جدید بازیکنان قبلی هم مزید بر علت شده تا مشکلات مالی بیشتر به چشم بیاید.

البته باشگاه در این مدت به هردلیلی شفاف سازی مالی انجام نداده است. این موضىوع به معنای خدای نکرده سواستفاده نیست بلکه بیان اینکه چه مبلغی به باشگاه آمده و درچه مسیری هزینه شده همگان را مطلع می سازد که امروز فلان مقدار دارایی وجود دارد و نباید توقع بیش از این داشت.

مطلبم طولانی شد اما امیدوارم این آتش همین امشب خاموش شود.چشم های پرسپولیس دارد با این دودها می سوزد.