استقلال باید موقعیت خلق کند

محمود فکری در مورد بازی اول مقابل ماشین‌سازی در لیگ دسته اول که دوشنبه آینده برگزار می‌شود، گفت: شرایط ما خوب است. تمام کارهایی که برای آماده سازی تیم باید انجام می‌دادیم را به خوبی انجام داده‌ایم. بازی‌های تدارکاتی هم داشته‌ایم و برای یک استارت خوب آماده‌ایم. ماشین‌سازی هم تیمی است که از لیگ برتر سقوط کرده و حس بزرگتری نسبت به تیم ما دارد. آنها می‌خواهند دوباره به لیگ برتر برگردند و مربی باتجربه‌ای هم در اختیار دارند. امیدوارم بازی خوبی از کار دربیاید و ما بتوانیم هواداران‌مان را راضی کنیم.

وی در مورد شرایط لیگ دسته اول، اظهار داشت: فصل گذشته لیگ یک بسیار خوب و منظم برگزار شد و بازی‌ها سر موقع انجام شدند با این حال من دو نگرانی مهم برای لیگ پیش رو دارم. اول اینکه شماری از مربیانی که سالم کار می‌کنند و باشگاه‌هایی که سلامت هستند از سازمان لیگ و مسئولان داوری فدراسیون فوتبال انتظار دارند که نظارت بیشتری بر روی امر داوری انجام شود. به هر حال داوران هم انسان هستندو اشتباه می‌کنند اما نباید با توجه به فضای موجود در جامعه و فوتبال اشتباهات داوری به گونه‌ای صورت بگیرد که ذهنیت‌ها را به سمت مسائل دیگر پیش ببرد. این مسائل آزاردهنده است. 

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان تصریح کرد: نگرانی دوم من در مورد حرف و حدیث‌هایی است که در هفته آخر فصل گذشته لیگ دسته اول، مطرح شد. امیدوارم نظارت بیشتری در مورد این مسائل هم انجام شود و تیم‌ها مطمئن باشند که صعود و سقوط‌شان فقط در حیطه مسائل فنی و مستطیل سبز رقم می‌خورد و مسائل غیرفنی هیچ دخالتی در تعیین نتایج ندارد. امیدوارم مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در این امر هم نظارت بیشتر و دقیق‌تری داشته باشند تا شاهد برگزاری لیگی منظم و پویا باشیم.

فکری در مورد شکست استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته اول لیگ برتر گفت: به جز نتیجه این مسابقه و محرومیت سه بازیکن استقلال که همگی آنها زیر 23 سال بودند، باید بگویم که انتظار بازی بهتری از استقلال مقابل نفت آبادان داشتم. بازیکنان بزرگسال استقلال برای این مسابقه آماده بودند و در میدان حضور داشتند. استقلال باید در خلق موقعیت بهتر عمل می‌کرد و فوتبال بهتری را به نمایش می‌گذاشت. بااین حال امیدوارم استقلال در جدول و کورس لیگ برتر از حریفان عقب نماند و این تیم بتواند آخر فصل به موفقیت برسد.

مربی اسبق استقلال در مورد بازی این تیم مقابل استقلال خوزستان در هفته دوم لیگ برتر گفت: استقلال خوزستان در هفته اول تراکتورسازی را شکست داده و مربی خوب و باتجربه‌ای مثل عبدالله ویسی آن را هدایت می‌کند که توانسته عملکرد خوب و قابل قبولی از خود ارائه دهد. استقلال هم در بازی اول شکست خورده. فکر می‌کنم شاهد یک بازی زیبا از هر دو تیم باشیم. استقلال خوزستان نمی‌خواهد در این بازی بازنده باشد.