5 خرید گران قیمت تاریخ لیگ فرانسه

باشگاه پاری سن ژرمن بامداد جمعه نیمار را به عنوان بازیکن جدید خود اعلام کرد. مهاجم برزیلی با قراردادی به ارزش 222 میلیون یورو به تیم فرانسوی پیوست تا علاوه بر این که گرانترین بازیکن لیگ یک فرانسه شود عنوان گرانترین انتقال تاریخ فوتبال را نیز به خود اختصاص دهد.

پیش از این رکورد گرانترین ترین بازیکن لیگ فرانسه به ادینسون کاوانی تعلق داشت. مهاجم اروگوئه ای در فصل 2013 با قراردادی به ارزش 64 میلیون یورو از ناپولی به پاری سن ژرمن پیوست اما پس از چهار سال جایگاه نخست را در این زمینه از دست داد.

18

پس از کاوانی نام آنخل دی ماریا دیده می شود. هافبک آرژانتینی پس از یک فصل ناموفق در منچستریونایتد تصمیم به ترک این تیم گرفت و به فرانسه سفر کرد. PSG  برای این انتقال 63 میلیون یورو هزینه کرد. دی ماریا پیش از این با قراردادی به ارزش 75 میلیون یورو از رئال مادرید به یونایتد پیوسته بود.

19

رادامل فالکائو نخستین بازیکن گرانقیمت لیگ فرانسه است که متعلق به پاری سن ژرمن نیست. مهاجم کلمبیایی در سال 2013 اتلتیکومادرید را ترک و با قراردادی 60 میلیون یورویی به موناکو پیوست. این بازیکن دو فصل به صورت قرضی برای منچستریونایتد و چلسی بازی کرد، سپس دوباره در سال 2016 پیراهن تیم فرانسوی را بر تن کرد.

20

آخرین بازیکن این فهرست داوید لوییس است. مدافع برزیلی در سال 2014 از چلسی جدا شد و به PSG رفت. باشگاه فرانسوی برای این انتقال 49.5 میلیون یورو هزینه کرد. لوییس پس از دو فصل حضور در فرانسه دوباره به چلسی بازگشت.

از پنج خرید گرانقیمت لیگ فرانسه چهار بازیکن به پاری سن ژرمن اختصاص دارند. این تیم 398 میلیون یورو برای جذب چهار بازیکن هزینه کرد اما هنوز نتوانسته است به هدف اصلی اش یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسد. در مجموع پنج خرید گران لیگ این کشور 458.5 میلیون یورو ارزش دارند.