جزئیات بازی های هفته پنجم لیگ برتر/ جای خالی پرسپولیس

این بازی‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس به خاطر حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

سه‌شنبه 31 مرداد

استقلال - پدیده/ ساعت 18:00/ ورزشگاه آزادی

شاید مهم‌ترین بازی این هفته در ورزشگاه آزادی برگزار شود جایی که استقلال بحران‌زده این روزها در شرایطی میزبان پدیده است که در 4 بازی گذشته فقط 4 امتیاز کسب کرده و یک بار دروازه حریفان را گشوده است. همین مسئله می‌تواند یک فشار سنگین را روی شاگردان منصوریان ایجاد کند. مسلماً استرس استقلالی‌ها به‌خاطر شرایط خاصی که دارند بیشتر از تیم پدیده است.

در طرف مقابل پدیده هم تیمی قابل احترام و خطرناک نشان داده که نمی‌شود بازی‌های این تیم را از قبل پیش‌بینی کرد. حضور بازیکنانی مانند قاضی وخلعتبری در ترکیب پدیده می‌تواند بر حساسیت‌های این بازی اضافه کند. باید دید بالاخره منصوریان و «فوتبال مالکانه‌اش» می‌تواند در یک بازی خانگی به‌کار بیاید یا خیر؟
 

سپاهان- سپیدرود/ ساعت 20:15/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

شاگردان کرانچار بعد از پیروز در دربی اصفهان حالا با روحیه‌ای بالا میزبان سپیدرودی هستند که هفته گذشته اولین پیروزی لیگ را کسب کرد. سپاهان با تکیه بر امتیاز میزبانی‌اش به دنبال این است که دومین پیروزی پیاپی را در لیگ امسال کسب کند. حضور مروان حسین مهاجم عراقی سپاهان می‌تواند برای این تیم نکته مثبتی باشد. در طرف مقابل هم سپیدروی‌ها میدانند کار سختی در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان دارند اما به اتفاقات فوتبالی بسیار دلخوش هستند.

سایپا- تراکتورسازی/ ساعت 20:15/ ورزشگاه پاس قوامین

مسلماً یکی از جدال‌های جذاب این هفته دیدار علی دایی و یحیی گل‌محمدی است. سایپا و تراکتورسازی در شرایطی روبروی هم قرار می‌گیرند که وضعیت متفاوتی در جدول دارند. سایپا با 10 امتیاز دوشادوش پرسپولیس و پارس جنوبی جم صدرنشین است ولی تراکتور سازی با کسب 4 امتیاز وضعیت چندان مناسبی ندارد.

جدال اندیشه‌های دایی و گل‌محمدی که سال‌ها در پرسپولیس و تیم ملی هم‌بازی بوده‌اند می‌تواند بر جذابیت‌ها و حساسیت‌های این بازی بیفزاید.

صنعت نفت آبادان- ذوب آهن اصفهان/ ساعت 20:30/ ورزشگاه تختی آبادان

صنعت نفت در شرایطی میزبان ذوب آهن مدعی است که نشان داده در بازی‌های خانگی تیمی قدرتمند است. هر دو پیروزی آبادانی‌ها در این فصل در بازی های خانگی به‌دست آمده که می‌تواند کار را برای قلعه‌نویی و شاگردانش سخت کند. در طرف مقابل هم ذوب آهن با تکیه بر دانش‌های قلعهنویی و همچنین عملکرد فردی ستاره‌هایی مانند ربیع عطایا امیدوار است که در پایان 90 دقیقه 3 امتیاز بازی را کسب کند.