راهکاری که استقلالی ها مقابل آندو و کاوه دارند

شکایت آندرانیک تیموریان و کاوه رضایی از استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا، کم کم دارد برای آبی های تهران به بحرانی خطرناک تبدیل می شود.

استقلال فقط تا 8 مهر ماه فرصت دارد تا طلب این دو بازیکن خود را پرداخت کند که اگر پرداخت نکند باید منتظر جریمه سنگین ای اف سی باشد.

مشکل اما اینجاست که استقلال در حال حاضر هیچگونه توانایی مالی برای پرداخت پول این دو ستاره سابق خود را ندارد. کاوه رضایی در حال حاضر از استقلال 200 میلیون تومان پول می خواهد.

فصل گذشته مبلغ قرارداد کاوه با تمام آپشن های موجود آن، یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بود. یکی از این آپشن ها، آقای گلی در لیگ بود که چون رقم نخورد، قرارداد کاوه با استقلال به یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن کاهش پیدا کرد. از این میزان، کاوه رضایی یک میلیارد و دویست میلیون دریافت کرده و برای 200 میلیونی که باقی مانده دست به دامان کنفدراسیون فوتبال آسیا شده.

موضوع پرونده آندو تیموریان، جالب تر از پرونده کاوه است. طلبی که آندو از استقلال دارد بیشتر مربوط به دوران مدیرعاملی فتح الله زاده در استقلال است. آن سالی که استقلال به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافت، مبلغ قرارداد تیموریان با استقلال بالای 2 میلیارد تومان بود. آندو در نیم فصل همان سال، برای ترک استقلال و مذاکره با تیم های قطری راهی این کشور شد و حتی چند روزی هم در قطر ماند اما به شکل عجیبی به تهران بازگشت و با استقلال ادامه داد.

ظاهرا استقلال برای آن که ستاره ملی پوش خود را در آن مقطع از دست ندهد، در اقدامی کم سابقه یک میلیارد تومان را یکجا به آندو پرداخت کرده بود تا این بازیکن از استقلال نرود.

اتفاقی که در همان زمان با اعتراض امیر قلعه نویی-سرمربی وقت استقلال- همراه بود. قلعه نویی معتقد بود که نحوه غلط پرداخت پول بازیکنان باعث شده تا تمرکز تیم بر هم بخورد. قلعه نویی چندی پیش هم گفته بود که رابطه اش با فتح الله زاده به گرمی و صمیمیت قبل نیست و به نوعی بر اختلافات و گلایه های آن ایام صحه گذاشت.

در حال حاضر آندو جدای از پولی که به صورت بی سابقه از استقلال گرفته، چکی از این باشگاه در دست دارد که شامل باقی مبلغ قرارداد او به ارزش حدود 500 میلیون تومان است.

تیموریان برای وصول طلب خود به سراغ ای اف سی رفته اما  مشکل اینجاست که استقلال هیچ پولی برای پرداخت طلب این بازیکن ندارد. به همین دلیل باشگاه ابتدا از در گفت و گو و مذاکره وارد شد اما چون به جایی نرسید، حالا دست به دامن نهادهای بالاتر در ورزش شده تا به این دو بازیکن برای منصرف شدن از دریافت طلبشان فشار بیاورند. به نظر می آید قضیه استقلال و این دوبازیکن دیگر یک طلب ساده نیست بلکه ممکن است به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بینجامد به همین علت، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به کمک استقلال آمده اند تا رضایت کاوه و آندو را برای حصول یک توافق جدید جلب کنند و اجازه ندهند کار به جاهای باریک تر بکشد.