دلیل ضعف استقلال شفر از نگاه یک پیشکسوت

علیرضا اکبرپور در مورد اولین حضور وینفرد شفر روی نیمکت تیم فوتبال استقلال در دیدار مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: تنها چند روز از حضور شفر در استقلال می‌گذرد و نمی‌توان با یک دیدار در مورد عملکرد او قضاوت کرد ولی می‌خواهم تأکید کنیم که یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های استقلال را دیدم. همه بازیکنان سردرگم بودند و هیچ برنامه‌ای نداشتند.

وی ادامه داد: هر بازیکنی می‌خواست به تنهایی حرکت کند. دلیل این اتفاق هم استرس بالای بازیکنان به خاطر نتایج ضعیف گذشته بود که البته نتیجه معکوس داد و بدترین بازی استقلال در چند سال اخیر را شاهد بودیم. درست است که استقلال، موقعیتی به حریف نداد اما نتوانست فرصت گلزنی هم ایجاد کند که اتفاق بسیار بد و ناامید کننده‌ای است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: وقتی سرمربی عوض می‌شود باید به تیم، شوک وارد شود ولی ما این شوک را در استقلال ندیدیم. این تیم نسبت به استقلالِ منصوریان هیچ تغییری نکرد بود و همان‌طور که گفتم حتی یک موقعیت گلزنی هم ایجاد نکرد.

اکبرپور با انتقاد از عملکرد هیأت مدیره باشگاه آبی‌پوش پایتخت گفت: این تیم از دو جنبه مدیریتی و روحی مشکل دارد. منظور من فقط شخص مدیرعامل نیست. متأسفانه تمام اعضای هیأت مدیره هر روز مصاحبه کرده ولی در عین حال منفعل عمل می‌کنند. این اتفاقات به استقلال ضربه می‌زند. از مدیرعامل تا آبدارچی مصاحبه می‌کنند و به خیال خود قصد کمک به تیم را دارند. گاهی یک نفر به پول نیاز دارد و همه جمع می‌شوند تا به او کمک کنند اما فوتبال اینگونه نیست و حساب و کتاب دارد. یک نفر باید تصمیم‌گیرنده باشد و حرف نهایی را بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استقلال، هر کسی ساز خودش را می‌زند. همان‌طور که اشاره کردم استقلال، مشکل روحی دارد که باید برطرف شود ولی هیأت مدیره پشت سر هم حرف می‌زند. زمان ما مدیریت باشگاه به بازیکنان می‌گفت مصاحبه نکنید اما ظاهرا حالا ما باید به اعضای هیأت مدیره بگوییم که لطفا مصاحبه نکنید و جو تیم را بر هم نزنید!