جدال مدیران سرخ آب قبل از دربی

سرویس ورزشی افکار نیوز- ساعتی پیش از برگزاری هفتاد و سومین دربی پایتخت مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در برنامه ورزش و مردم حاضر شد ند تا پاسخگوی سئوالات بهرام شفیع باشند.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، علی فتح الله زاده که به برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، در مورد حاشیه های استقلال اظهار داشت: رسانه ها به این حاشیه ها دامن می زنند. چرا مثلا وقتی ما رفتیم و در مراسم عزاداری حسینی، مراسم مذهبی گذاشتیم، این برنامه های خاص تلویزیونی، پخشش نکردند ولی تمام اتفاقات مربوط به جباری را پخش کردند؟ چرا حرف های جباری در فلان سایت در… را پخش کردند اما مصاحبه عذرخواهی اش را نمی گویند؟ چرا از نذری ما چیزی نمی گویند؟
این گفته فتح الله زاده با واکنش شفیع و رویانیان مواجه شد و هر دو تاکید داشتند مراسم عزاداری استقلال را برنامه دوربین خبرساز پخش کرده است…

وی درباره دربی هم گفت: من از بچه ها خواستم که مغرور ۳ برد قبلی نباشند. این بازی با بازی های فبلی فرق دارد. قرار نیست که اگر بازی های قبلی را بردیم، دلیل نمی شود این بار هم ببریم.

فتح الله زاده پاسخ داد: در این دو سال به پرسپولیس دو برابر ما پول دادند. به مردم آدرس اشتباهی ندهید. ما یک ۳۰۰ میلیون گرفتیم که بدهی رینالدو بوده و فیفا می خواسته امتیازهای مان را کم کند.
مدیر عامل باشگاه استقلال درباره کم شدن سهمیه آسیایی تیمش هم بیان کرد: دیگر تیم ها مدارک شان را ندادند استقلال قربانی شد.

محمد رویانیان هم که نیز در این بر نامه حضور داشت ابتدا درخصوص عدم استفاده از شیثرضایی و محمد نصرتی در بازی امروز بیان کرد: ما با درخواست کادرفنی اعلام کردیم که حضور این ۲ بازیکن در بازی امروز قابل بررسی است اما همان روز برخی دوستان رسانه ای اعلام کردند که رویانیان تصمیم را در اختیار کادرفنی قرار داده است.
ما از روز اول موضع صریح خودمان را اعلام کردیم که به این دو بازیکن بازی نمی دهیم چون خودمان در باشگاه پرسپولیس آن ها را محروم کردیم.

وی افزود: بعد از عدم موافقت ما با حضور نصرتی مقابل استقلال آقای علیپور مصاحبه کردند و گفتند این دو بازیکن نمی توانند در دربی بازی کنند. ما خودمان شیثرضایی و نصرتی را جریمه کردیم و این موضوع ارتباطی با آقای علیپور ندارد.

محمد رویانیان ادامه داد: آقای علیپور هر چه می خواهد بگوید، ایشان مرجع تصمیم گیری نیست. اگر مسئولان فدراسیون فوتبال راست می گویند و قصد خدمت دارند بیایند دست ما را بگیرند.
بعد از این اتفاق یک مسئول فدراسیون مصاحبه کرد و گفت من به خاطر این موضوع از ملت شریف ایران عذرخواهی می کنم، شما چه کاره هستید که عذرخواهی می کنید؟ من به عنوان مدیرعامل باشگاه مسئول این اتفاق هستم و باید جریمه شوم اما بعضی دوستان تحت تاثیر برخی مسائل قرار می گیرند و سریعا مصاحبه می کنند. من با این ۲ بازیکن قرارداد بستم، به آن ها پول می دهم ولی آقایان از ملت ایران عذرخواهی می کنند!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: اگر باشگاه پرسپولیس و کمیته انضباطی باشگاه رسمیت دارند باید برای رای کمیته انضباطی باشگاه احترام قائل شد. در هیچ کجای دنیا به خاطر یک اشتباه بازیکن را ۲ بار جریمه نمی کنند. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا با برگزاری یک جلسه مشترک میان مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و رئیس کمیته انضباطی در این خصوص نظراتمان را همسو کنیم. من و آقای فتح الله زاده، حسن زاده و کفاشیان باید همه یکی شویم برای اعتلای فوتبال کشور.

رویانیان در خصوص مشکلات مالی پرسپولیس، بیان کرد: زمانی که به باشگاه آمدیم هیچ پولی در حساب باشگاه نبود. من اعلام می کنم سازمان ورزش از ابتدای لیگ تا امروز ۲ میلیارد تومان به پرسپولیس کمک مالی کرده است. بجز این مبلغ ما هیچ پولی از دولت نگرفتیم و بنده ۲ میلیارد تومان از منابع دیگر پول قرض گرفتم تا امورات باشگاه انجام شود. با این حال باشگاه استقلال از ابتدای فصل ۲.۵ میلیارد تومان از دولت کمک مالی گرفته ولی پرسپولیس فقط ۲ میلیارد. علاوه بر این آقای فتح الله زاده ۳۰۰ میلیون تومان هم جداگانه از وزارت ورزش پول گرفتند یعنی در مجموع ۸۰۰ میلیون تومان از پرسپولیس بیشتر کمک مالی گرفتند.
که فتح الله زاده یاد آور شد: آقا الان همه می ریزند سر من فکر می کنند پول گرفتم. من می گوئیم استقلال را ۵ سال در اختیارم بگذارید. یک ریال پول هم نمی خواهم اما به شرطی که اختیار داشته باشم.

حرف های رویانیان درباره پول هایی که فتح الله زاده گرفته خشم مدیر استقلال را به همراه داشت و درحالی که شفیع داشت با خنده می گفت: بازیکنان محترم، ۸۰۰ میلیون ول در حساب حاجی است و از ۶ صبح بروید در خانه اش …
فتح الله زاده پاسخ داد: در این دو سال به پرسپولیس دو برابر ما پول دادند. به مردم آدرس اشتباهی ندهید. ما یک ۳۰۰ میلیون گرفتیم که بدهی رینالدو بوده و فیفا می خواسته امتیازهای مان را کم کند.
مدیر عامل باشگاه استقلال درباره کم شدن سهمیه آسیایی تیمش هم بیان کرد: دیگر تیم ها مدارک شان را ندادند استقلال قربانی شد.

و اما رویانیان ادامه داد: تعمیرات ورزشگاه درفشی فر هزینه سنگینی داشت، ما همچنین در حال راه اندازی سیستم ها و امکانات جدیدی برای هواداران هستیم اما انشالله مشکلات مالی باشگاه حل می شود. می خواهم بگویم محمد رویانیان وضع مالی خوبی ندارد اما دلش بزرگ است. در طول ۳۰ سال خدمت در هیچ پستی اعلام مشکلات مالی نکردم. اگر می خواهند به ما کمک کنند بهتر است با اعتماد و دادن اختیارات شرایط را برای کار فراهم کنند.

رویانیان در خصوص پاداش هایی که به بازیکنان پرسپولیس می دهد با خنده گفت: ما بازیکنانمان را جریمه می کنیم و از همان پول به آن ها پاداش می دهیم و در واقع پول خودشان را به خودشان می دهیم. البته من از همینجا اعلام می کنم که پرسپولیس بازیکنان بزرگواری دارد و من به تک تک آن ها افتخار می کنم.

رویانیان اضافه کرد: در این فوتبال همه پول می گیرند جز باشگاه ها. می خواهم بگویم اگر پرسپولیس و استقلال برای شادابی جامعه اهمیت دارند باید برای آن ها سرمایه گذاری کرد. ورزشگاه آزادی حق پرسپولیس و استقلال است و باید این ورزشگاه به دو باشگاه واگذار شود و دلیلی ندارد ما برای بازی و تمرین زمین اجاره کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص مذاکره باشگاه با اسون گوران اریکسون گفت: ما برای فصل بعد با چند مربی مطرح از جمله اریکسون مذاکره کردیم. از رسانه ها خواستیم عکس ها و تصاویر این ملاقات در کیش پخش نشود. از نظر مالی اریکسون پیشنهاد خود را به باشگاه اعلام کرد و ما هم نظرمان را گفتیم. ایشان اعلام کرد که ۱ هفته زمان برای فکر کردن می خواهد. بعد از یک هفته ما به ایشان گفتیم مهلت شما تمام شد. چند روز پیش شنیدیم ایشان مجددا در حال فکر کردن هستند اما ما دیگر به ایشان فکر نمی کنیم!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دربی ۷۳ گفت: این مسابقه از دو جهت برای ما حساس است. از طرفی این بازی در جام حذفی برگزار می شود و یک برنده خواهد داشت. بازی با هر تیمی در جام حذفی مهم و حساس است. استقلال که تیم بزرگ و پرمهره ای است مقابل تیم سایپا مهر کرج دچار مشکل شد چون حریف برای جام حذفی انگیزه داشت. دومین نکته اینکه بازی با استقلال انجام می شود. من به هواداران پرسپولیس اعلام می کنم که تیم ما هیچ مشکل روحی، روانی و مالی ندارد و کلیه مشکلاتی که از ابتدای فصل داشتیم حل شده به همین جهت حالا نوبت کادرفنی و بازیکنان است که به من مدیرعامل شایستگی های خودشان را ثابت کنند و نشان دهند شایستگی حضور در پرسپولیس را دارند.


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: ما سامانه ثبت نام هواداران را راه اندازی کردیم و در همین مدت کوتاه آمار قابل توجه ۴۲۰ هزار هوادار رسمی را بدست آوردیم