چگونه فدراسیون فوتبال بهترین آسیا شد؟

فدراسیون فوتبال ایران در مراسم بهترین های AFC توانست جایزه مهم و تاثیر گذاری را از آن خود کند. فدراسیون فوتبال آسیا جایزه فدراسیون الهام بخش را به مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اهدا کرد تا از موفق ترین فدراسیون فوتبال قاره تقدیر کرده باشد. جایزه الهام بخشی فدراسیون فوتبال جایزه ای است که فدراسیون فوتبال آسیا به موفق ترین فدراسیون فوتبال قاره در سال میلادی گذشته اهدا می کند تا ضمن تجلیل از دستاورد ها، فدراسیون را به عنوان الگویی مناسب به دیگر اعضای قاره معرفی کند. به همین دلیل در سال جاری دو فدراسیون فوتبال کره جنوبی و ژاپن در این بخش رقیب ایران بودند.

فدراسیون فوتبال به دلایل مختلفی از سوی AFC با پشت سر گذاشتن فدراسیون های قدرتمند کره جنوبی و ژاپن به این جایزه دست پیدا کرد. یکی از دلایل اصلی این موضوع بهره وری بالای فدراسیون فوتبال با توجه به بودجه نزدیک به 50 میلیاردی آن بود. ایران در سال گذشته تنها کشوری بود که توانست در هر 5 جام جهانی شرکت کند و این موضوع با توجه به مشکلات بودجه و سخت افزاری فدراسیون فوتبال دستاورد بزرگی بود که باعث شد ایران در جشن سالانه AFC صاحب یکی از جایزه های ارزشمند شود.

موفقیت در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و جام جهانی رده های سنی باعث شده تا فدراسیون فوتبال ایران تنها فدراسیون 5 ستاره آسیا و جهان باشد. از سوی دیگر با درخشش پرسپولیس در رده باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور این تیم در جمع 4 تیم، فدراسیون فوتبال در رده باشگاهی نیز نمره قبولی کسب کرد تا نسبت به سال های گذشته پیشرفت کامل و قابل ستایشی داشته باشد.