رمز موفقیت استقلال و شفر از نگاه یک پیشکسوت

مهدی فنونی‌‌زاده بر این باور است که استقلال با ارائه یک بازی منطقی می‌تواند در تبریز برنده شده و تراکتورسازی را مغلوب کند.

*نتایج استقلال رضایتبخش است؟

قطعاً! در این چند وقته هر جا با هواداران تیم رودررو می‌شدیم، همه گله می‌کردند که چرا تیم بد بازی می‌کند یا چرا گل نمی‌زند ولی الان برعکس شده و همه از نتایج تیم راضی هستند. وقتی هواداران از نتایج تیم راضی هستند، یعنی استقلال خوب کار می‌کند.

* زمان بازی شما هم نتایج تیم این بازخوردها را داشت؟

ما هم در دوران بازی هر زمان در شهر (تهران) مورد احترام مردم قرار می‌گرفتیم، متوجه می‌شدیم که خوب کار می‌کنیم. هر زمان هم از هرجا رد می‌شدیم گله و شکایت می‌شنیدیم، متوجه می‌شدیم بازی‌های‌مان روی اعصاب مردم است.

* دلیل نتایج خوب استقلال را در چه می‌دانید؟

هماهنگی بین بازیکنان بهتر شده است. ضمن اینکه بدنسازی تیم به دادشان رسید. مشخص است شفر بدنسازی تیم را تغییر داده که بازیکنان نیمه دوم بهتر از نیمه اول بازی می‌کنند. وقتی بدن جواب ندهد، مغز هم تعطیل می‌شود و عدم هماهنگی این دو با هم باعث می‌شود تا بازیکن نتواند دستورات تاکتیکی را به نحو شایسته‌ای اجرا کند. الان در استقلال همه با قدرت کار می‌کنند.

* چرا هنوز مهاجمان تیم خوب گل نمی‌زنند؟

محسن کریمی و علی قربانی که خوب کار کردند. البته در زمان ما هم مدافعان و هافبک‌ها خوب گل می‌زدند. مهم این است که تیم گل بزند که الان هم استقلال از این حیث غیرقابل تشخیص است. اتفاقاً این خوب است که حریف نمی‌داند کجای تیم را ببندد. مهاجم را ببندد مدافع می‌زند، مدافع را بگیرد، هافبک می‌زند. استقلال حریفش را گیج کرده است.

* استقلال قهرمان می‌شود؟

در جام‌حذفی شانس عالی دارد ولی در لیگ باید منتظر نتایج پرسپولیس ماند. استقلال باید خودش عالی باشد و خوب کار کند.

* بازی با تراکتورسازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

تراکتورسازی در بحران است و می‌خواهد با شکست دادن استقلال از این وضعیت خارج شود، برای همین خیلی احتمال دارد که احساسی بازی کند. اگر استقلال بتواند با تمرکز لازم به میدان برود، حتماً در تبریز این تیم را شکست می‌دهد.