"طارمی" آماده رفتن از پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار با نفت تهران اظهار داشت: بیشترین بازی‌ها را با این تیم داشتیم، اما از این بازی خیلی می‌ترسیم. بازی مقابل تیمی که ۳ امتیاز آن را همه برای ما می‌دانند، سخت است. از چنین تیم‌هایی باید ترسید چرا که حریف ما در این بازی می‌خواهد همه مشکلاتش را فراموش کند البته که آنها تغییرات خیلی مثبتی داشتند و هم وضعیت کادرفنی و همچنین مالکیت باشگاه‌شان مشخص شده است.

 
وی ادامه داد: در کنار این قضیه پول خود را از باشگاه خواهند گرفت و همه با روحیه خیلی خوب به مصاف ما می‌آیند. ما در این بازی نه غایب داریم و نه مصدوم و همه سرحال هستند، حریف هم چنین شرایطی دارد و از هر لحاظ تیم خطرناکی است. خطر این تیم در این بازی ما را تهدید خواهد کرد اما بازیکنان ما آنقدر حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر هستند که حریف را دست کم نگرفته و با تمام قوا وارد زمین شوند چرا که همه می‌دانید که هدف ما قهرمانی است. 
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شرایط تیمش خاطرنشان کرد: همه بازیکنان ما سلامت هستند، بشار رسن در ترکیب اصلی قرار ندارد و تیم المپیک کشورش را همراهی می‌کند اما منشا و احمدزاده را به دلیل بی‌انضباطی از ترکیب کنار گذاشتیم. ضمن اینکه بسیار متاسفم که باید بدون وجود تماشاگر این بازی را برگزار کنیم. اگرچه فوتبال را به خاطر هواداران بازی می‌کنیم.

برانکو درباره آخرین وضعیت احمد نوراللهی و مهدی طارمی یادآور شد: احمد وضعیت سربازی‌اش مشخص نیست و مهدی طارمی هم آماده رفتن است. باشگاه به او پیشنهاد تمدید قرارداد را داد اما طارمی تاکید کرد که می‌خواهد برود و در یک باشگاه بهتر در خارج از کشور بازی کند. ما هم مانع پیشرفت او نمی‌شویم و به طارمی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای حق می‌دهیم که هر تصمیمی خواست بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بوده که باشگاه اعتراضی را به حکم کمیته انضباطی که هواداران پرسپولیس را برای تخلفات بازی این تیم مقابل تراکتورسازی محروم کرده بود، گفت: در مورد این سوال خمارلو (مدیر روابط‌عمومی باشگاه) باید پاسخ بدهد اما طبیعی است که ما روی هر عمل غیرمنصفانه و بی‌عدالتی واکنش نشان خواهیم داد. فکر می‌کنم قانون هم طوری تصویب شده که در قبال همه یکسان باشد. همانطور که هرگز نخواسته‌ایم که از پیش برنده باشیم. ما حتی موقعی که مربی دروازه‌بانان‌مان بی‌دلیل 4 هفته محروم شد اعتراض نکردیم البته هنوز هم نمی‌دانیم برای چه موضوعی محروم شده است.

خمارلو در ادامه درباره این سوال توضیح داد: در خصوص بازی با تراکتورسازی نقدهای زیادی شده است، ما از ابتدای فصل خط و خطوطی را پیش گرفتیم و می‌دانستیم که سال گذشته قهرمان شده‌ایم و به همین دلیل در همین فصل راه سختی خواهیم داشت، این مباحث را هم با کادرفنی و بازیکنان در میان گذاشته بودیم و گفتیم که باید با همین شرایط و با همتی که کادرفنی و بازیکنان به خرج می‌دهند کار را پیش ببریم. اگر ما همه چیز را رسانه‌ای نکرده‌ایم دلیل نمی‌شود که همین‌طور نشسته باشیم و کاری نکرده باشیم. پیروانی و گرشاسبی اعتراضاتی کردند حتی زمانی که کمال هم محروم شد هرچند که نباید آن حرف را می‌زد، اما او محروم شد و چند بازی مهم را از جمله دربی که در آن شکست خوردیم از دست داد.

وی ادامه داد: باید از حق 40 میلیون هوادار پرسپولیس دفاع کنیم، مطمئن باشید این کار در دستور کار گرشاسبی قرار گرفته است شاید تاکنون نخواسته‌ایم که به دلیل ملتهب نشدن اوضاع آن را رسانه‌ای کنیم و سکوت کرده‌ایم و این سکوت رسانه‌ای دلیل آن نمی‌شود که ما پیگیر مطالبات نباشیم و از طریق خودش مکاتبات انجام می‌شود و پیگیر حقوق هواداران خواهیم بود.

برانکو درباره پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه چه زمانی قرارداد جدیدش را با باشگاه پرسپولیس امضا خواهد کرد، تصریح کرد: هر زمانی که این موضوع قطعی شود آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و آن موقع اعلام خواهیم کرد ما در این مدت خیلی کارهای مهم‌تری داشتیم که باید به آنها می‌رسیدیم. هر3-4 روز یک بار بازی داشتیم و البته وظیفه ما فقط بازی کردن نیست ما بعد از هر بازی به شدت روی آنالیز بازی قبلی و بازی بعدی کار می‌کنیم و سرمان در این مدت خیلی شلوغ بود و انتظارمان این بود که در نیمه‌نهایی جام حذفی هم بازی کنیم که متاسفانه حذف شدیم. موقعی که بنا شد قرارداد را تمدید کنیم من شما (خبرنگاران) را دعوت می‌کنم و حرف می‌زنیم و من شما را مهمان خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان راجع به تقابل با هومن افاضلی و انتخاب او به عنوان سرمربی تیم نفت تهران عنوان کرد: اگر وضعیت پرسپولیس خوب بود من سرمربی این تیم نمی‌شدم و اگر هم وضعیت نفت خوب بود هیچ وقت مسئولان این باشگاه به دنبال هومن افاضلی نمی‌رفتند. در واقع ما را آوردند که شرایط تیم‌مان را بهبود ببخشیم. مطمئنا پرسپولیس اگر در آن مقطع که من به ایران آمدم اول یا دوم جدول بود هیچ وقت سراغی از من نمی‌گرفتند و من را خواستند تا در شرایط بحرانی این تیم را تحویل گرفته و به بالای جدول برسانم. اتفاقی که الان در مورد نفت رخ داده است.
 
برانکو افزود: مسئولان نفت افاضلی را به خاطر تحصیلات و درایتش انتخاب کرده‌اند، او بالاترین مدارک مربیگری، تحصیلات و تفکرات خاص خودش را دارد و قطعا او را انتخاب کردند تا ضمن نگه داشتن تیم نفت در لیگ برتر برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنند. افاضلی ضمن اینکه از تیمش شناخت پیدا کرده قطعا لیگ را هم خوب می‌شناسد و با توجه به شناختی که از او دارم مطمئن هستم مسئولان نفت مربی خیلی خوبی را برای تیم‌شان آورده‌اند. حضور افاضلی می‌تواند برای ما انگیزه‌ای باشد که بتوانیم یک نمایش خوب در مقابل نفت داشته باشیم.