هیچ کس برای امثال من زنگ نمی زند!

سرمربی نفت تهران گفت: در تمام سال‌هایی که در تیم امید بودم خیلی ساده تیم را به کسان دیگری واگذار می‌کردند. هیچ‌کس گوشی را برای من برنداشت که زنگ بزند بگوید این تیم را به افاضلی بدهید اما خیلی‌ها این امتیاز را داشتند که برای‌شان زنگ زده شود؛ البته طبیعی است که در این فوتبال کسی برای افاضلی و امثال او زنگ نزند.

هومن افاضلی سرمربی نفت تهران درخصوص آخرین بازی این تیم در لیگ مقابل استقلال و اینکه بالاخره در این چند هفته باخت را تجربه کرد به خبرنگار ورزش سه گفت: به هر حال باخت هم جزیی از فوتبال است. قطعا این آخرین باخت ما در لیگ امسال خواهد بود. باید تلاش کنیم تا در بازی‌های آینده بهتر و متفاوت‌تر بازی کنیم. من فکر می‌کنم بازیکنانم آمادگی ذهنی برای مقابله با استقلال خوزستان را نداشتند و همین مساله باعث باخت‌مان شد.

افاضلی در پاسخ به این مساله که مشکلات ذهنی بازیکنان با حضور مالک باشگاه برطرف شد گفت: حضور ایشان در تمرین خیلی خوب و به‌موقع بود. فکر می‌کنم سوالاتی که در ذهن بچه‌ها بود، از نزدیک با دیدن دکتر فردوسی و مطرح کردن آن حل شد. این دیدار باعث شد تا بازیکنان به لحاظ ذهنی آرامش پیدا کنند. حالا از این پس باید سخت کار کنیم.

وی در مورد اینکه چقدر امیدوار بود با نفت تهران آن هم بدون تجربه سرمربیگری در لیگ برتر بتوان نتایج خوبی به دست بیاورید، اظهار داشت: این حرف شما را متوجه نمی‌شوم! من هر جایی که کار کردم، با توجه به شرایط آن تیم عملکردم خوب بوده است. نتایج را باید در ظرف و شرایطش تعریف کرد. با توجه به شرایطی که در هر تیمی که بوده‌ام، داشته‌ام، نتایجم درخشان بوده است؛ از تیم امید تا صبا و شهاب زنجان. به طور مثال تیم صبا 12 امتیاز کسب کرده یعنی از سه بازی قبل از اینکه سرمربی این تیم شوم و 9 بازی‌ای که من در صبا حضور داشتم و پس از من کلا 12 امتیاز کسب کرده است. من از 9 بازی‌ای که سرمربی بودم هشت امتیاز گرفتم آن هم در شرایطی که تیم را در رختکن به من تحویل دادند. صبا در مجموع نصف امتیازاتی را که من با این تیم گرفتم را با دیگران مربیانش نگرفته است. یعنی اینکه من متفاوت هستم.

سرمربی نفت در واکنش به این سوال که چرا زودتر از اینها در فوتبال ایران به او اعتماد نشد اینگونه پاسخ داد: یک زمانی از این مساله گله‌مند بودم که هیچ کجا به اندازه کافی فرصت به من داده نشد. در تمام سال‌هایی که در تیم امید بودم خیلی ساده تیم را به کسان دیگری واگذار می‌کردند. هیچ‌کس گوشی را برای من برنداشت که زنگ بزند بگوید این تیم را به افاضلی بدهید اما خیلی‌ها این امتیاز را داشتند که برای‌شان زنگ زده شود؛ البته طبیعی است که در این فوتبال کسی برای افاضلی و امثال او زنگ نزند.

افاضلی در مورد کار کردن با بازیکنان باتجربه‌ای مثل بنگر که خیلی‌ها معتقد بودند فوتبالش تمام شده، گفت: باید بلد باشید با این دست از بازیکنان چطور کار کنید. من فکر می‌کنم محسن بنگر دو سال دیگر راحت می‌تواند در سطح بالای فوتبال بازی کند و این موضوع را در بازی‌هایی که نفت با من انجام داده مشخص است. باید بتوانید توانایی‌های بنگر را در ظرف خودش قرار دهید. پیش از این او در این ظرف قرار نداشت. آقامحسن در هفت بازی دو گل زده که به عنوان یک مدافع وسط آماری خوبی به حساب می‌آید.

وی درباره اینکه آیا نفت در لیگ برتر می ماند با صراحت تمام پاسخ داد: شک نکنید که نفت تهران سال آینده در لیگ برتر بازی خواهد کرد.