مسلمان در تاکتیک جدید برانکو جایی ندارد؟

محسن مسلمان در بازی برابر الوصل هم بازی نکرد تا به گفته عادل فردوسی پور، گزارشگر بازی، کماکان مورد غضب برانکو باشد؛ البته که تا امروز هیچ خبر رسمی از باشگاه پرسپولیس یا از سوی برانکو و یا مسلمان منتشر نشده که بیانگر چالش میان سرمربی و بهترین پاسور تیمش باشد و ظاهر ماجرا حکایت از تغییرات اساسی در ساختار تاکتیکی پرسپولیس دارد.

قربانی کیک اند راش؟

پرسپولیس برابر الوصل به سبک بسیاری دیگر از تیم های ایرانی در برابر پرس دفاعی و بازی تاکتیکی  حریف، رو به بازی بلند آورد؛ به خصوص در نیمه دوم بیشتر توپ ها توسط بیرانوند یا مدافعان به یک دوم میانی حریف ارسال می شد تا منشا و علیپور با ضربات سر آن را به آغاز یک حمله از زمین حریف تبدیل کنند.

برانکو البته با چیدمانش در این بازی نشان داد که نسبت به سال قبل تاکتیک متفاوتی را در نظر گرفته است. او میانه میدان را به بازیکنان تدافعی اش سپرد و بازیکنان هجومی اش را به کناره ها برد. آمدن منشا و تعویض اجباری امیری تنها تفاوتی که داشت این بود که بیشتر توپ های بلند از زمین خودی به زمین حریف ارسال می شد. در این روش اصولا نیازی به بازیکنانی با سبک و سیاق مسلمان نیست و حالا این سوال پیش می آید که آیا برانکو به خاطر اینکه نمی خواهد از بازیکنی مثل مسلمان استفاده کند مجبور به تغییر تاکتیک شده یا مسلمان قربانی تغییر برنامه های فنی تیمش شده است؟

نکته جالبی که می توان به آن اشاره کرد این است که با توجه به تغییری که برانکو در نوع و روش بازی پرسپولیس ایجاد کرده، حتی بازیکنی مثل بشار رسن نیز شانس بازی پیدا نمی کند. او نیز مانند مسلمان نود دقیقه از روی نیمکت بازی را تماشا کرد تا مشخص شود پرسپولیس برای مسابقات آسیایی با روشی متفاوت بازی می کند. شیوه ای که در آن برانکو تیمش را برای برد و تنها با هدف کسب نتیجه به میدان می فرستد و بازی زیبا دیگر در اولویت قرار ندارد؛ هرچه هست مسلمان آخرین بازی سال را نیز از دست داد تا همه چیز برای او به سال 97 موکول شود.