انتقاد تند برانکو به کی روش/ دیروز متوجه شدم لژیونرها در زمین پروار می‌کردند!

 برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و سایپا در خصوص آخرین شرایط سرخ‌پوشان، اظهار داشت: در سال جدید یک بار دیگر بهترین آرزوها را برای همه مردم ایران و ایرانیان بیرون از کشور دارم. امیدوارم امسال سال شادی در کنار فوتبال باشد.

وی افزود: ما اولین بازی سال 97 را برگزار می‌کنیم و خیلی وقت است که شما و هوادارانمان را ندیده‌ایم خوشحالم که فردا بازی می‌کنیم و خوشحالم که فردا دوباره با هوادارانمان ملاقات می‌کنیم.

* سایپا بازی با تیم‌هایی مثل پرسپولیس  را دوست دارد
برانکو ادامه داد: طبیعی است که دلمان می‌خواهد سال جدید را با برد و بازی زیبا شروع کنیم و روند خوب دو سال اخیرمان را ادامه بدهیم. نیازی نیست بگویم فردا چه بازی در انتظارمان است. سایپا تیمی است که یک امتیاز از ذوب آهن رده دوم جدول کمتر دارد و به حق شایسته حضور در سه تیم اول جدول لیگ برتر است تا سهمیه آسیایی بگیرد. سایپا بازی با تیم‌هایی مثل پرسپولیس  را دوست دارد همانطور که اطلاع دارید این تیم 5 امتیاز از استقلال در دو بازی گرفته است. ذوب آهن را 4 بر 2 شکست داده، با پارس جنوبی مساوی کرده است و ما با چنین تیمی بازی داریم که از حریفان مستقیم خود امتیاز گرفته است.

* کار بسیار سختی مقابل این تیم داریم
برانکو تصریح کرد: سایپا دو ملی‌پوش استاندارد و ثابت دارد قلی‌زاده و ترابی و تقریباً تعداد ملی‌پوشان‌اش مثل ملی‌پوشان تیم ما است. در 5، 6 بازی اخیر هم به فرم ایده‌آل اول فصل برگشته است و این را بدانید که الان بهتر از نیم‌فصل اول هم شده است. زیرا بازیکنان جدید گرفته و می‌دانم که کار بسیار سختی مقابل این تیم داریم.

* دایی برنده و جنگنده و مهاجم متولد شده است

وی با اشاره به شخصیت علی دایی عنوان کرد: در ابتدای صحبت‌هایم از دایی حرف نزدم او قطعاً یکی از بهترین مربیان ایران است. فردی که برنده متولد شده، جنگنده متولد شده، مهاجم متولد شده است و تیمش هم همین‌طور است. به همین خاطر انتظار بازی زیبای فردا را دارم.

*با وجود محرومیت از نقل و انتقالات سال آینده قوی‌تر خواهیم بود
سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا سال 97 می‌تواند سال قهرمانی این تیم در آسیا باشد یا خیر، گفت: ما فردا با سایپا بازی داریم و طبیعی است که به این مسابقه فکر کنیم. از روزی که به ایران آمده‌ام مرتب این موضوع را تکرار کردم که اهداف و بلندپروازی‌های ما پایان ندارد و می‌خواهیم بهتر باشیم اما کار آسانی نداریم. مشکلاتی هم داریم مثل محرومیت از جذب بازیکنان جدید ولی با این وجود کارمان را ادامه می‌دهیم. جدایی سروش رفیعی و مهدی طارمی فقدان بزرگی برای پرسپولیس محسوب می‌شود چون این نفرات کیفیت و زیبایی خاصی به بازی پرسپولیس  می‌دادند ولی با وجود اینکه از نقل‌وانتقالات محروم هستیم سال آینده قوی‌تر خواهیم بود.

* از ملی‌پوشان در ترکیب استفاده نمی‌کنم

به گزارش فارس، برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا فردا از ملی‌پوشانش استفاده خواهد کرد یانه، گفت: ملی‌پوشان ما امشب به تهران برمی گردند و فردا در ترکیب پرسپولیس نخواهند بود. کامیابی‌نیا و انصاری هم زمانی که از تیم ملی برگشتند مصدوم بودند البته کمال (کامیابی‌نیا) تا حدودی مصدومیت را پشت‌سر گذاشته ولی انصاری‌ فردا در ترکیب پرسپولیس نخواهد بود چون او کمی احساس درد می‌کند. 

* انتظار ما این است که فردا قهرمانی را قطعی کنیم

خبرنگاری در خصوص اینکه آیا فردا پرسپولیس جشن قهرمانی می‌گیرد و بعد از پایان مسابقه برنامه‌ای برای این کار دارد یا خیر، از برانکو سؤال کرد که وی پاسخ داد: انتظار ما این است که فردا قهرمانی را قطعی کنیم، نمی‌دانم مسئولان برگزاری مسابقات پیش‌بینی برای جشن کرده‌اند یا خیر ولی قطعاً اگر فردا بازی را ببریم در مقابل هوادارانمان شادی خواهیم کرد.

پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس  در خصوص اینکه آیا جشن قهرمانی سرخ‌پوشان فردا برگزار می‌شود یا خیر، گفت: برای اینکه اجحافی در حق سایر تیم‌ها صورت نگیرد مسابقات ما به صورت جدی دنبال خواهد شد و فکر می‌کنم در همان بازی آخر مقابل سپیدرود جشن قهرمانی را برگزار کنیم البته باید ببینیم مسئولان سازمان لیگ چه برنامه‌ای در پیش دارند.

* کی‌روش چند بازی بوده که بازیکنان داخلی را دیده باشد؟

برانکو در مورد اینکه کی‌روش گفته است بازیکنان لیگ ایران وضعیت بدنی خوبی ندارند، گفت: کی‌روش از کجا می‌داند آنها آماده نیستند، از کجا می‌داند که بازیکنان داخلی ما ناتوان هستند و آماده نیستند چند بازی او بوده است که بازیکنان داخلی را دیده؟

* این طور که متوجه شدم از فردا باید به مرخصی سالیانه بروم!

وی در مورد اینکه حاضر است 40 روز بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار بدهد، اظهار داشت: اگر درست متوجه شده باشم بعد از بازی فردا ما باید به مرخصی سالیانه برویم. این در حالی است که در قرارداد من فقط 30 روز مرخصی تنظیم شده است و این قرارداد را هم پندار (مدیر رسانه‌ پرسپولیس) تنظیم کرده است.

* دیروز متوجه شدم لژیونرها در زمین پروار می‌کردند!

برانکو در پاسخ به سؤال تکراری مبنی بر اینکه فقط لژیونرها در تیم ملی آماده‌اند و بازیکنان داخلی لیگ ایران آمادگی ندارند، گفت: بله دیروز متوجه شدم لژیونرها خیلی آماده‌اند آنها در زمین پرواز می‌کردند. طارمی، انصاری‌فرد و آزمون پرواز می‌کردند، بعد از نیم ساعت آنها را دیگر در زمین ندیدم. آیا لژیونرها هم 40 روز همراه تیم ملی به اردو می‌روند یا نه؟!

* کی‌روش در دو جلسه تمرین تشخیص داده داخلی‌ها آماده نیستند؟

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه برانکو معتقد است بازیکنان داخلی نمی‌توانند 10 بار مقابل رونالدو بپرند و او سرمربی تیم ملی است و آمادگی بازیکنان را می‌داند، اظهار داشت: کی‌روش از کجا این را می‌داند او دو تمرین داشته است. چطور می‌توان با دو تمرین این مسائل را تشخیص داد، من نمی‌دانم دارم از شما این سؤال را می‌پرسم. او می‌خواهد ملی‌پوشان تمرین پرش بکنند، نمی‌دانم شاید شما بدانید. شاید می‌خواهد تمرین سر زدن بکند، من نمی‌توانم لژیونرها را با بازیکنان داخلی مقایسه کنم زیرا لژیونرها رادر  تمرین نداده‌ام و نمی‌دانم که چه وضعیتی دارند.

* اگر داخلی‌ها خوب نیستند چطور استقلال و پرسپولیس کاندیدای صعود به مرحله بعدی آسیا هستند؟

به گزارش فارس، خبرنگاری صحبت‌های کی‌روش بعد از نشست خبری بازی شب گذشته را پیرامون اینکه بازیکنان داخلی فوتبال ایران چندان آماده حضور در جام‌جهانی نیستند را به برانکو منتقل کرد و نظر این مربی را پرسید که وی پاسخ داد: اگر خوب متوجه شده باشم منظور این است که بازیکنان و مربیان ایرانی خوب نیستند یعنی اگر این گونه است پس علی دایی هم مربی خوبی نیست؟ اگر بازیکنان داخلی خوب نیستند چطور استقلال و پرسپولیس کاندیدای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند؟ 

* شما به من بگویید چگونه می‌توانم ملی‌پوشان پرسپولیس را در ترکیب بگذارم؟!

وی در خصوص اینکه فکر می‌کند آیا ریسک استفاده از جوانان در بازی فردا جواب بدهد یا خیر، گفت: شما به من بگویید چگونه می‌توانم ملی‌پوشان پرسپولیس را در ترکیب بگذارم وقتی قرار است تازه آنها امروز به تهران برسند. اصلاً نمی‌دانم آنها در چه وضعیتی هستند. آیا پرواز خوبی داشته‌اند یا مصدوم هستند یا خیر. من باید جمعه وضعیت آنها را بررسی کنم. من به جوانان تیم‌ام اطمینان دارم و تیم بسیار خوبی داریم چون بی‌دلیل آنها با اختلاف 15 امتیاز نسبت به تیم دوم جدول در صدر حضور ندارند. این اتفاقی نیست و آنها با تلاش و تمرین به اینجا رسیده‌اند. مطمئن باشید فردا آنها با تمام توان بازی خواهند کرد. نمی‌دانم چگونه فردا پاس می‌دهند یا چند اشتباه دارند اما قطعاً خوب بازی خواهند کرد.

* به فدراسیون بابت امکاناتی که در اختیار تیم ملی گذاشته تبریک می‌گویم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه انتقاداتی که این روزها به تیم ملی وارد می‌شود پیش از آغاز جام‌جهانی 2006 به شما هم وارد شده است که برانکو پاسخ داد: جا دارد من به فدراسیون فوتبال ایران و مدیرانش تبریک بگویم چون در این مدتی که اخبار را دنبال می‌کنم متوجه شده‌ام که هیچ تیم ملی و فدراسیونی هرگز چنین امکانات و اردوهایی را تا به حال نداشته است. تیم ملی ایران هیچ وقت امکاناتی که امروز تیم ملی دارد را نداشته و من باید بابت این موضوع به تاج و همکارانش تبریک بگویم چون آنها امکانات حداکثری را فراهم کرده‌اند. از نظر من هیچ سرمربی در تیم ملی ایران تا امروز امکانات این روزهای تیم ملی را نداشته است.