شجاعیان: شکست در دربی، روزگار را تلخ کرده بود

داریوش شجاعیان هافبک تیم فوتبال استقلال در ابتدای فصل جدید به جمع آبی پوشان اضافه شد و روزهای خوبی را با این تیم سپری کرد. او با حضور در برنامه نوروز فوتبالی پیرامون مسائل مختلفی درباره شرایط خود و تیم استقلال صحبت کرد. مشروح صحبت های هافبک مهاجم آبی پوشان در ادامه می آید:

بهتر از من در لیگ های پایه حضور دارند
خیلی از استعداد ها در کشور دیده نمی شوند. این بازیکنان در سطوح پایین تر فوتبال بازی می کنند و شاید از امثال من هم بهتر باشند. در لیگ های پایین تر ما سازمان دهی خوبی نداریم. من در لیگ دو بازی می کردم که 40 تیم حضور داشت و بسیاری از بازیکنان بعد از دیده نشدن به سمت راه های دیگر رفتند. باید بیشتر روی رده پایه و تیم های پایین تر تمرکز کنیم و مطمئنم بازیکنان بیشتری دیده می شوند.


استرس مانع از نتیجه گیری ما شد
ما ابتدای فصل برابر نفت آبادان که تیم خوبی است به میدان رفتیم و یک سری محرومیت از سوی فدراسیون داشتیم که سه بازیکن خود را از دست دادیم. روی این سه بازیکن حساب کرده بودیم اما با باخت شروع کردیم و استرس روی بازیکنان زیاد شد. منصوریان تلاش کرد تا این استرس را کم کند اما این استرس روی بچه ها زیاد شده بود. بازی هایی که نتیجه نمی گرفتیم، روی خودمان فشار می امد و کار به جایی رسید که آقای منصوریان استعفا کرد.


شفر شوک مثبت استقلال بود
بعد از حضور شفر، یک شوک به تیم وارد شد و انگیزه ما دو چندان شد. مصدومان ما نیز به تیم اضافه شدند و همه دست به دست یکدیگر دادیم تا هواداران خوشحال شوند. خدا را شکر که اکنون در این جایگاه هستیم و هواداران از عملکرد ما خوشحال هستند.


شکست در دربی روزگار را تلخ کرده بود
در دربی اول شکست خوردیم. قبل از بازی با بازیکنان صحبت کردم و فکر می کردم یک فوتبال است و هر نتیجه ای ممکن است رقم بخورد اما بازیکنان به من می گفتند که شرایط فرق می کند و هیچگاه چنین شرایطی را نخواهی دید. در دربی اول شکست خوردیم و عملکرد خوبی نداشتم. بعد از باخت شب درست نمی خوابیدم زیرا روزهای تلخی را داشتیم. بازی برگشت را بردیم و در پوست خودمان نمی گنجیدیم. هواداران خوشحال بودند و به ما حرف های مثبت می زدند و با انرژی نیز برابر العین ظاهر شدیم. اسفند 96 واقعا سنگین بود و خوشحالم که سربلند از مسابقات خارج شدیم.


استقلال آرزوی کودکی من بود
همه در بچگی طرفدار یک تیم بودند. من از بچگی طرفدار استقلال بودم. وقتی به لیگ برتر آمدم نیز این موضوع را گفتم و خوشحالم سال 96 به این آرزو رسیدم. یک سری مسائل با پول درست نمی شود و نمی توان پول را جانشین برخی موضوعات کرد.


هر پستی که شفر بخواهد، بازی می کنم
من هافبک راست، چپ و هافبک نفوذی در استقلال بازی کردم. زیر نظر آقای کمالوند نیز در همه پست های خط هافبک به میدان رفتم و پست برای من مهم نیست. هر جایی که آقای شفر صلاح بدانند به میدان می روم و برای ثبت بهترین عملکردم تلاش می کنم.


پیوستن به استقلال، غیر قابل توصیف است
اولین پیشنهاد استقلال برای من در نیم فصل اولی بود که به لیگ برتر آمدم و باورتان نمی شود که به آقای کمالوند می گفتم می خواهم به استقلال بروم. دوست داشتم هر چه سریعتر به استقلال و آرزوی خودم برسم. آن لحظه ای که این اتفاق افتاد و پیراهن استقلال را بر تن کردم، حال غیر قابل توصیفی داشت. من از بچگی بازی های استقلال را دنبال می کردم و آرزوی این را داشتم که با پیراهن استقلال در ورزشگاه آزادی به میدان بروم.