دستمزدم نجومی و عجیب و غریب نیست

کمتر کسی فکر می کرد که یک بازیکن فوتبال بتواند تبدیل به ستاره سینما و تلویزیون شده چرا که حضور بازیکنان فوتبال در عرصه های نمایشی فاجعه بار بود اما پژمان جمشیدی توانست با حضور در این عرصه امروز حتی در رقابت با بازیگرهای حرفه ای جایگاه بالاتری از نظر محبوبیت و مخاطب داشته باشد.

پژمان جمشیدی از زمان حضورش در سریال پژمان تا امروز پیشرفت فوق العاده چشمگیری در عرصه بازیگری داشته و امروز با وجود تمام تردیدهایی که تا پیش از این وجود داشت بازیگری محبوب و پولساز است. از پژمان جمشیدی اینروزها دو فیلم «لونه زنبور» و « تکزاس » روی پرده است که هردو با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده اند. گفت و گوی ما با پژمان جمشیدی درباره فیلم هایش و البته اتفاقات روز فوتبالی می خوانید:

-بعداز حضور موفق در تلویزیون، در سینما هم روند رو به پیشرفتی داشتی و  الان یکی از پرفروش ترین بازیگران هستی. آیا این موضوع روی قیمت و دستمزدت در بازیگری تاثیر گذاشته است؟

اینکه می گویید پیشرفت داشتم نظر لطف شما است. سینما روند خوبی دارد و نسبت به چندسال قبل که  فیلم های کمدی مثل پنجاه کیلو آلبالو و نهنگ عنبر سینما را پرفروش کردند در حال حاضر این فروش تقسیم شده و  تقریبا حضور تماشاگران باعث شده فیلم های اجتماعی و غیرکمدی هم فروش خوبی داشته باشند.

 

- حرفهایی که درباره دستمزدت  در سینما شنیده می شود چقدر حقیقت دارد؟ آیا درحال حاضر از گران ترین بازیگران ایران هستید؟

راستش به اینکه بازیگر پرفروشی شدم یا نه !فکر نمی کنم اما  از اینکه فیلمی  بازی می کنم که مردم دوست دارند بسیار خوشحالم. در حال حاضر خوشبختانه هم «لونه زنبور» و هم «تکزاس» در این سه چهار شب که اکران شده مورد استقبال قرار گرفته و این  برای من خیلی خوشحال کننده است. تکزاس  چهارمین فیلم من است که خوشبختانه این فیلم هم مثل سه فیلم قبلی یعنی 50 کیلو آلبالو ، خوب بد جلف و لونه زنبور مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. درمورد میزان دستمزدم هم بگویم این موضوع خیلی شخصی است و کسی اصولا راجع به دستمزدش صحبت نمی کند، اجازه بدهید من هم صحبت نکنم. فقط می توانم بگویم دستمزد من مبلغ عجیب و غریبی نیست البته من دستمزد بقیه را نمی دانم که بفهمم بازیگر گرانی هستم یا نه! در کل این دغدغه من نیست.

 

- اینکه همیشه نسبت به موقعیتت متواضع بوده و این حس رو به بیننده منتقل می کنی که از چیزی که بودی فاصله نگرفته و همان پژمان جمشیدی هستی! چقدر روی محبوبیتت تاثیر گذار بوده است؟ آیا این خاکی بودن آگاهانه هست یا ذاتی؟

احساس نمی کنم متواضع هستم، آن چیزی را که از خانواده ام یادگرفتم به گونه ای است که رویکردم نسبت به دور و اطرافم اینگونه است. البته وقتی جوان بودم های و هویم خیلی بیشتر بود اما الان در میانسالی رفتار دیگری دارم و به نظرم طبیعی است. همچنین دلیل خاصی برای خاکی بودن ندارم. من هم هرگاه صلاح بدانم که باید از موضوعی فاصله بگیرم این کار را کردم و نیازی نبوده که برای خاکی بودن از قبل فکر کنم. البته هرکسی سیاست خاصی در رفتارش دارد اما اینکه بنشینم برنامه ریزی کنم که این مدلی باشم و رفتار کنم، نه اینگونه نبوده است.

 

در فوتبال به تیم ملی رسیدی که یک موفقیت بزرگ ورزشی به حساب می آید. اگر بخواهی مقایسه کنی وضعیتت در سینما شبیه کدام دوره فوتبالی ات است؟ مثلا وقتی به پرسپولیس آمده بودی یا ...؟

همیشه کسانی که می خواهند از من تعریف کرده یا شوخی کنند می گویند در فوتبال ضعیف تر بودی اما اینطوری نیست. به نظرم رسیدن به پیراهن تیم ملی رسیدن به بالاترین سطح فوتبال است به خصوص زمان ما که رفتن به اروپا مثل امروز نبود. من از کودکی سقف آرزوهایم تیم ملی بوده و به آن رسیدم ، حول و حوش 5 سال در پرسپولیس بازیکن فیکس بودم و با این تیم قهرمان شدم، در سایپا هم سال های خیلی خوبی داشتم و به آن چیزهایی که در فوتبال می خواستم رسیدم. شاید اگر قبل از آن آرزوهای بزرگتری داشتم می توانستم موفق تر هم بشوم اما فکر می کنم تیم ملی و پرسپولیس سقف آرزوهای یک بازیکن است و خداراشکر که من تجربه اش کردم.

 

اگر بخواهم موقعیتم در بازیگری را با فوتبال مقایسه کنم کاندید سیمرغ شدنم خیلی شبیه اولین باری بود که به تیم ملی دعوت شدم. هرچند سعی می کنم اینجا و در بازیگری اصولی تر پیش بروم و با درایت بیشتری این کار را ادامه دهم. امیدوارم سال های بیشتری در این کار حضور داشته باشم این را هم بگویم که من فقط با خودم رقابت و سعی می کنم هرسال بهتر باشم. در این بین پیشنهادهای وسوسه کننده زیادی هم وجود دارد که اگر بخواهی خودت را به پول بفروشی قطعا روی کیفیت کارت تاثیر می گذارد.

 

تا به حال توی سینما کسی تکل خطرناکی روی پایت  رفته یا روی پای کسی تکل رفته ای؟

نمی دانم کسی تکل رفته یا نه  اما من که قطعا تکلی نزده و نمی زنم.

 

رختکن یا پشت صحنه؟ کدام برایت جذاب تر هستند؟

استرس رختکن خیلی بیشتر بود چرا که باید برای مسابقه آماده می شدیم و جای جبرانی هم نبود اما پشت صحنه فضا آرام و کم استرس و از این نظر برای من راحت تر و جذاب تر است.

 

تیپ شدن در بازیگری و آیا مثل شناخته شدن روش های تکنیکی در فوتبال است که حریف دستت را می خواند؟ برای این که در دام این مساله نیفتی آیا تمهیدی یا کار خاصی انجام داده ای؟

تمام بازیگران دنیا خط و امضایی دارند که در کارشان دیده می شود. اما اینکه آدم باید سعی کند این اتفاق نیفتد هم موضوع درست اما گریزناپذیری است. بالاخره هرکسی ردی از خودش در نقشی که بازی می کند می گذارد که متعلق به خود او است. در این کار هرچقدر خودت را بیشتر تکرار کنی کمتر برای بیننده جذاب خواهی بود.

 

از دوران فوتبالت بیشتر راضی هستی یا از دوران تازه بازیگری؟

از جفتش راضی هستم .در واقع از تمام لحظه های زندگی ام راضی هستم.

 

هرروز اتفاق های عجیبی در فوتبال ایران می افتد، از لباس تیم ملی تا درگیری علی کریمی و کی روش، جادوگری و...؟ از این ماجراها باخبر هستی؟

از اتفاقات کما بیش باخبرم. ماجرای درگیری کریمی و کی روش، لباس تیم ملی و مسایلی چون جادوگری را شنیدم.

 

نظرت درباره این اتفاق ها چیست؟

از جادوگری و مسایلی از این دست در زمانی که بازی می کردم چیزی ندیدم و نشنیدم ، شاید چون من اصلا دنبال این مسایل نبودم. درباره لباس تیم ملی امیدوارم و فکر می کنم این لباسی نباشد که ما در جام جهانی می پوشیم و انتظار دارم که با کیفیت تر و زیباتر باشد. فکر می کنم با توجه به فشار رسانه ای که وجود دارد این موضوع حل شود.

 

همیشه از کی روش حمایت کردی اما با علی کریمی هم دوستی قدیمی داری؟ نظرت درباره این اختلافات چیست؟

بله من همیشه از کی روش حمایت کرده ام ولی معتقدم که در آن برنامه نود با آن پیامک اشتباه کرد و بهتر بود با تفکر و آرامش بیشتر و بعد از پایان برنامه تصمیم می گرفت. هردو –علی کریمی و کارلوس کی روش- عزیز و محبوب هستند. علی کریمی که برای همه مردم عزیز است و تنها می توانم امیدوار باشم که اختلاف ها کم و کمرنگ شوند تا در جام جهانی تیم و پشت تیم متحد و یکدلی داشته باشیم. به نظر من کی روش باید در این مدت خوددار باشد و علی کریمی هم انتقادهایش را کم کرده و این مسایل را به بعد از جام جهانی حل کنند. علی(کریمی) آدمی است که چیزی را که می بیند بدون ابا می گوید و حرفهایش را می زند.