داور فینال حذفی خداحافظی کرد؟

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران در خصوص قضاوت حسین زرگر در بازی امروز استقلال مقابل خونه به خونه بابل گفت: من باید فیلم بازی را ببینم تا بتوانم در این باره نظر بدهیم.

وی در خصوص اینکه آیا این داور امروز از دنیای قضاوت خداحافظی کرده یا نه، گفت: نه، او هیچ خداحافظی نکرده و این مسئله صحت ندارد.

رئیس کمیته داوران در خصوص آماده‌سازی داوران برای لیگ برتر فصل آینده افزود: ما کلاس‌های متعددی قبل از شروع فصل برای داوران در نظر داریم. می‌خواهیم آموزش داوران را ادامه دهیم تا باز هم بتوانیم داوران خوبی داشته باشیم و سال به سال بهتر شویم.

اصفهانیان در پاسخ به این سؤال که آیا از جوانگرایی داوران رضایت داشتید و اینکه فصل آینده هم این روند را ادامه خواهید داد یا خیر، بیان داشت: یک زمان فقط چند داور محدود بازی استقلال و پرسپولیس را قضاوت می‌کردند، اما امسال ۱۵ داور برای این دو تیم سوت زدند که خوب هم جواب دادند. البته باید بپذیریم که امکانات داوران زیاد نیست و حق‌الزحمه آن‌ها کم است. آن‌ها عاشقانه کار می‌کنند و به هر حال باید دیده شوند.

وی در مورد اینکه تاج در مشهد اعلام کرده که دو میلیون دلار از پول فدراسیون فوتبال بلوکه شده و بخشی از این پول سهم داوران است، گفت: بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دارد محدود است، اما برای داوران هم هست. البته این بودجه آنچنانی نیست.