قلعه نویی: بازی سختی مقابل استقلال داریم

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال گفت:  بازی سختی فردا مقابل تیم استقلال داریم چرا که دو تیم ایرانی در این مرحله رودروی هم قرار می‌گیرند و در نهایت یکی از این دو تیم باید حذف شود که این موضوع بسیار سخت است.

او ادامه داد:استقلال شرایط خوبی دارد و از طرفی ما هم شرایط خوبی داریم. ما هفته به هفته بهتر شدیم و نسبت به نیم فصل اول پیشرفت های زیادی داشتیم.تیم استقلال نیز نقاط قوتی دارد که در هفته جاری به خوبی روی آن کار کرده ایم.نقاط قوت حریف بین هافبک و خط حمله است که باید این نقاط را قطع کنیم.

سرمربی تیم فوتبل ذوب آهن بیان کرد:قهرمانی استقلال در جام حذفی را تبریک می‌گویم و این قهرمانی از نظر روحی روانی به آنها کمک می‌کند، اما ما هم تیم ذوب‌آهن هستیم و می‌خواهیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم.در هر صورت بازی با استقلال 2 نیمه دارد. نیمه اول در اصفهان و نیمه دوم در تهران است. امیدوارم بتوانیم نتیجه لازم را از باری فردا بگیریم و در نهایت صعود کنیم. اتفاقات فوتبالی هم در نتیجه بازی تأثیرگذار است و امیدوارم این اتفاقات به سود ما رقم بخورد.

او در مورد محرومان و مصدومان تیمش گفت:با توجه به مسابقاتی که انجام داده ایم  معدود بازی‌هایی است که نه محروم داریم ونه مصدوم.

تمام مشکلات ما به نیم فصل نخست باز می گردد

قلعه نویی درباره عملکرد خط دفاعی ذوب‌آهن عنوان کرد: تمامی مشکلات ما به نیم فصل اول بر خواهد گشت.به هر حال ما 7 نفره بازی می‌کردیم و تیمی که 7 نفره بازی کند، آسیب پذیر خواهد بود اما در نیم فصل دوم شرایط تغییر کرد و در سه بازی آسیایی در اصفهان تنها یک گل دریافت کردیم و در لیگ هم جزو بهترین‌ها در خط دفاعی بودیم. ما در نیم فصل اول بازیکنان محدودی داشتیم و مشکلاتی ایجاد کرد.

او ادامه داد:امیدوارم در بازی فردا گلی نخوریم و باید بگویم استقلال در بهترین شرایط خودش قرار دارد. ما هم در زمانی که این تیم درگیر فینال جام حذفی بود یک بازی درون‌تیمی را برگزار کردیم. ما  تمام تلاشمان را برای موفقیت در این دیدار انجام می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم از بازی درون تیمی‌مان نهایت استفاده را برای دیدار فردا انجام دهیم.

ذوب آهن در مورد نقش هواداران این تیم در دیدار مقابل استقلال گفت: استقلال از تیم‌های پرطرفدار ایران است. همه عنوان می کنند که هواداران یار دوازدهم هستند اما من تصورم بر این است که آنها یار اصلی ما هستند و خیلی می‌توانند تأثیرگذار باشند. ما در دیدارهای این فصل خودمان از این پتانسیل به خوبی استفاده نکردیم اما امیدوارم در دیدار مقابل استقلال هوادارانمان به ورزشگاه بیایند.

زمانی که ورزشگاه خالی است چرا هواداران بیرون بمانند ؟

قلعه نویی بیان کرد:طبق قانون باید 10 درصد از ورزشگاه باید به تیم میهمان برسد اما وقتی سکوها خالی است چرا باید هواداران بیرون از استادیوم بمانند. زمانی که من در تراکتورسازی بودم برای بسیاری اتفاق افتاد که 30 الی 40 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی داشتیم.وقتی سکوهای ورزشگاه خالی است چرا تماشاگران به ورزشگاه نیایند؟ یک بحث قانون وجود دارد و یک بحث تماشاگر به نظرم اگر استادیوم خالی بود نباید تماشاگران میهمان پشت دروازه‌ها و روی چمن بنشینند. باید نهایت استفاده از سکوهای ورزشگاه شود.

او در واکنش به اینکه آیا دیدار فردا مقابل استقلال آخرین هدایت او در تیم ذوب‌آهن خواهد بود یا خبر گفت: این سوال حاشیه‌ای است. فردا هم بازی تمام می‌شود و ما یک برنامه داریم که اگر سال دیگر این جایگاه را پیدا نکنیم یعنی پیشرفتی نداشته‌ایم. من همیشه در زمان یارگیری به فکر پیشرفت تیمم بودم. ضمن اینکه سال آینده سپاهان و تراکتورسازی به رقبای ما اضافه خواهند شد و در لیگ قهرمانان آسیا هم تیم‌هایی مانند الدحیل قطر هزینه‌های زیادی می‌کنند. ما برنامه داریم تا در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیریم. برنامه‌ام را ارائه داده‌ام و تصمیم‌گیرنده نهایی باشگاه است. اگر قبول کنند خوشحال می‌شوم سال آینده هم در ذوب‌آهن باشم و اگر این کار را نکنند حتماً من را نمی‌خواهند.

قلعه‌نویی درباره درخواست شفر برای تغییر ساعت تمرین امروز استقلال گفت: ما برای هر تمرین برنامه داریم. ما به عنوان تیم میزبان قبول کردیم تمرین آنها در ساعت 18 برگزار شود و به نوعی این رسم میهمان نوازی است. وقتی شفر درخواست تغییر ساعت تمرین  را کرد من هم قبول کردم و مخالفتی با درخواست استقلالی‌ها نکردم. در بازی‌های قبل، ساعت تمرین را به خاطر درخواست تیم‌های میهمان تغییر دادیم. از باشگاه سایپا و پیکان هم تشکر می‌کنم به خاطر تغییر ساعت تمرین‌هایی که از آنها خواسته بودیم. کاری که باید می‌کردیم را انجام دادیم و هیچ منتی نیست.