قلعه نویی: چه اشکالی دارد یک مربی پس از بردن تیم سابقش شادی کند؟

امیر قلعه نویی در گفتگو با رادیو در خصوص دیدار امشب تیم های ذوب آهن و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: آخرین تمرین مان را روز گذشته انجام دادیم و امیدواریم فردا شاهد برگزاری یک بازی خوب باشیم و جدای از اینکه چه نتیجه ای رقم می خورد مردم از تماشای آن لذت ببرند. حیف است که 2 نمایند فوتبال ایران در آسیا باید امشب مقابل یکدیگر صف آرایی کنند، من فکر می کنم اگر ما و استقلال با تیم های دیگری روبرو می شدیم به راحتی به مرحله بعد صعود می کردیم و در حقیقت فوتبال ایران از این مسئله متضرر شد.

وی با اشاره به قهرمانی تیم استقلال در جام حذفی گفت: قهرمانی استقلال در جام حذفی را تبریک می گویم، به هر حال استقلال از نظر مدیریتی و فنی تیم شایسته ای است و هواداران زیادی دارد. استقلالی ها واقعا شایستگی رسیدن به این قهرمانی را داشتند.

سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان درباره دادن ۱۰ سهمیه درصدی از ورزشگاه فولادشهر به هواداران استقلال عنوان کرد: بحث من این است که اگر در یک بازی هوادار نیاید و سکوها خالی باشد چرا باید سایر هواداران بیرون ورزشگاه باشند؟ وقتی که سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز بودم در یکی از بازی ها تنها ۳۰-۴۰ هزار هوادار تیم میزبان به ورزشگاه آزادی آمده بودند. اگر تیم میزبان نمی‌تواند ورزشگاه را پر کند بهتر است آن را به مهمان بسپارد. اگر ورزشگاه خالی بود می‌توانند ظرفیت را به هواداران سایر تیم‌ها بدهند تا آنها پشت درها نمانند، باید از تماشاگران همه تیم ها حمایت کنیم زیرا آنها سرمایه‌های فوتبال ما هستند.

قلعه نویی در مورد محرومان و مصدومان ذوب آهن در بازی امشب گفت: از زمانی که من هدایت ذوب آهن را برعهده گرفته ام این اولین بازی است که خوشبختانه محروم و یا مصدومی نداریم و همه بازیکنان برای بازی امشب آماده هستند.

وی درباره اینکه در صورت پیروزی برابر در بازی امشب برابر استقلال خوشحالی می کند یا خیر، اظهار داشت: به نظر من شادی یک مربی پس از بردن تیم سابقش اشکالی ندارد و مربیان بزرگ دنیا هم وقتی برابر تیم های سابق شان به پیروزی می رسند خوشحالی می کنند. برخی افراد رفتارهای تظاهرگونه دارند که من این کارها را نمی پسندم و معتقدم وقتی یک مربی در تیمی مسئولیت دارد باید با تمام وجودش برای آن تیم کار کند.

قلعه نویی در پایان گفت: چند وقت پیش مراسم بزرگداشت برانکو سرمربی تیم پرسپولیس بود و من هم در آن مراسم شرکت کردم اما پس از آن عده ای در فضای مجازی حمله کردند و هر چه در شان شخصیت خودشان و خانواده شان بود به من گفتند. متاسفانه ما در ایران از فوتبال لذت نمی بریم و تنها به دنبال حواشی بی مورد هستیم. واقعا انسان ناراحت می شود وقتی می بیند کشوری با سابقه تاریخی هزاران ساله به این حال و روز افتاده است.