واکنش جهانبخش به انتخاب تیم آینده اش

علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در خصوص آقای گلی در لیگ هلند و شرایطش به عنوان یک ایرانی در این لیگ اظهار داشت: من همیشه سعی کردم به عنوان یک نماینده از ایران در این چند ساله در لیگ هلند عملکرد خوبی داشته باشم.در اروپا متأسفانه نماینده‌های زیادی از ایران نداریم که در لیگ‌های معتبر بازی کنند اما همین تعداد کمی که از ایران در اروپا بازی می‌کنند سعی و تلاششان این است که بتوانند شرایط خوبی داشته باشند تا دل مردم را شاد کنند و نشان بدهیم که ایران بازیکنان خوبی دارد.

وی در ادامه گفت: هلند علاوه بر پرورش گل در پرورش بازیکن هم صاحب سبک است مخصوصاً به بازیکنان جوان در خط حمله بها می‌دهند تا بتوانند استعدادهای خودشان را نشان دهند. هلند کشور مناسبی است چون در این چند ساله که در این کشور زندگی کردم خیلی چیزها یاد گرفتم که در زندگی شخصی من مؤثر بوده. این کشور علاوه بر پرورش گل آقای گل و همین‌طور آقای پاس گل هم معرفی می‌کنند.

علیرضا جهانبخش در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه چقدر نگاه هلند نسبت به ایران با توجه به درخشش در این لیگ تغییر کرده است، گفت: از زمانی که من و رضا قوچان‌نژاد در لیگ هلند بازی کردیم نگاه‌ها نسبت به ایران تغییر کرد. حتی زمانی که ما به عنوان دومین تیم جام جهانی راه پیدا کردیم هم باعث شد تا نگاه ویژه‌ای نسبت به ایران داشته باشند. متأسفانه تیم هلند موفق نشد در جام جهانی راه پیدا کند و سال سختی برای مردم هلند بود. اما با توجه به حضور ما در جام جهانی باعث شد تا نگاه خوبی نسبت به ما داشته باشند و توجه‌ها نسبت به ما بیشتر شد. خدا را شکر رضا قوچان‌نژاد در سال گذشته توانست گل‌های زیادی به ثمر برساند و امسال من موفق شدم به عنوان آقای گل در لیگ هلند معرفی شوم. و این اتفاقات باعث شد تا ناخودآگاه با توجه به مصاحبه‌هایی که از ما کردند از ایران اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. 

بازیکن تیم ملی ایران در ادامه در خصوص دومین تجربه او در جام جهانی و اینکه چه انتظاری داری که بتوانی در این تورنمنت موفق بشوی، گفت: خدا را شکر که دومین تجربه‌ام را در جام‌جهانی سپری خواهم کرد. طبیعی است که انتظارات نسبت به ایران همیشه بالا باشد، مردم عرق خاصی نسبت به تیم ملی دارند و همیشه انتظارات بالایی از بازیکنان تیم ملی وجود دارد. من در اولین تجربه‌ام در جام جهانی خیلی جوان بودم و برای من یک افتخار بزرگی بود که برای اولین بار در جام جهانی حضور پیدا کنم اما در این جام جهانی با تجربه بالاتری بازی خواهم کرد من و همه بازیکنان تیم ملی به دنبال این هستیم تلاش کنیم تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم مطمئن باشید بازیکنان فوتبال زمانی که لباس تیم ملی را می‌پوشند حس خاصی دارند که برای پرچم ایران تلاش کنند. 

جهانبخش در ادامه در خصوص اظهارات هاشمی مقدم مدیر برنامه‌های او مبنی بر اینکه اگر کشورهای خاورمیانه صد میلیون یورو هم بپردازند جهانبخش به آنجا نمی‌رود، گفت: از ابتدا زمانی که به هلند رفتم دوست داشتم پله پله پیشرفت کنم و خدا را شکر تا به این لحظه به اهدافم رسیدم، هدف من این است که در سطح بالاتری بازی کنم به جایی بروم که به فوتبالم کمک کند همانطور که آقای هاشمی مقدم هم گفتند حتی انتخاب آخر من هم خاورمیانه نیست. دوست دارم در جایی بازی کنم که به فوتبالم کمک کند.

وی در ادامه در خصوص اینکه انتخاب بعدی تو کدام لیگ است، گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست، پیشنهادهایی شده است ولی در حال حاضر نمی‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم چون دوست دارم استراحت کنم و با آرامش انتخاب درستی کنم تا به فوتبالم کمک کند. هنوز هیچ تصمیم جدی نگرفتم، هیچ کس با مدیر برنامه‌های من صحبت جدی نکردند، در حال حاضر استراحت می‌کنم تا با آرامش قدم بعدی‌ام را انتخاب کنم. 

جهانبخش درباره اینکه به نظر تو کدام لیگ در اروپا جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر است، گفت: خب از قدیم علاقه و هدف‌های زیادی داشتم تا در لیگ اروپا بازی کنم ولی واقعاً لیگ انگلیس، آلمان، اسپانیا لیگ جذابی است و همه بازیکنان دوست دارند در این لیگ بازی کنند. من نمی‌خواهم قدم بزرگی بردارم که در آینده به مشکل بخورم دوست دارم تصمیمی بگیرم که با حس و دلم همراه باشد که بتوانم به راحتی در آن لیگ بازی کنم تا پله پله پیشرفت کنم. زمانی که حسم به آن لیگ نزدیک‌تر باشد مطمئناً می‌توانم راحت‌تر فوتبال بازی کنم تا به اهداف خود برسم.

به گزارش فارس، در ادامه برنامه سردار آزمون یک پیام صوتی فرستاد که در برنامه زنده مجری برنامه آن را پخش کرد. پیام صوتی سردار آزمون این بود: برای علیرضا جهانبخش خیلی خوشحالم که توانست این افتخار بزرگ را کسب کند، برایش بهترین آرزوها را می‌کنم او بازیکن خوبی است چرا که پشتش یک خانواده خوب قرار دارد. امیدوارم با قدرت کارش را ادامه بدهد و در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد. آرزوی من برای علیرضا جهانبخش موفقیت و پیروزی است.

علیرضا جهانبخش زمانی که پیام صوتی سردار آزمون را شنید، گفت: من از سردار ممنونم البته قبلاً هم او به من زنگ زد و زمانی که توانستم آقای گل بشوم به من تبریک گفت خیلی خوشحالم از اینکه بازتاب خوبی در جامعه پیدا کرده است. وقتی که توانستم برای ایران افتخارآفرینی کنم. سردار بازیکن خوبی است سال‌ها در اروپا بازی کرد و او هم پتانسیل این را دارد که در لیگ‌های خوب و معتبری بازی کند. از همه مردم و بازیکنان تیم ملی و همچنین خانواده‌ام تشکر می‌کنم که در این مسیر کمکم کردند و به من انگیزه و  انرژی مثبت دادند می‌دانم با این افتخاری که کسب شده است مسئولیتم سنگین‌تر شده است و باید با قدرت ادامه بدهم تا این مسئولیت را حفظ کنم.

بازیکن تیم ملی ایران در ادامه درباره تفاوت هواداران هلند با هواداران ایران در چیست، گفت: تفاوت هواداران هلند در اروپا و هواداران خونگرم ایران یک تفاوت بزرگی است. به نظر من مسئولین به هواداران در اروپا اهمیت می‌دهند این باعث می‌شود تا مردم با انگیزه به ورزشگاه‌ها بیایند تا تیم مورد علاقه‌شان را تشویق کنند. چرا که تمام امکانات برای مردم فراهم است تا با آرامش از دیدن یک فوتبال لذت ببرند. اول فصل تمام بلیت ها فروخته می‌شود، همه چیز برنامه‌ریزی شده است، واقعاً اهمیت خوبی به هواداران می‌دهند و این باعث می‌شود تا یک باشگاه از وجود یک تماشاگر استفاده کند ولی در ایران این طور نیست متأسفانه مسئولان به تماشاگران اهمیت نمی‌دهند و امکانات خوبی برای هواداران فراهم نیست اما من همیشه برای مردم هلند از دربی‌ ایران گفتم، از دربی پایتخت گرفته تا دربی اصفهان و گیلان. مطمئن باشید از نظر شوق و شور و علاقه هواداران ایران بسیار هواداران خوبی هستند ولی از لحاظ امکانات شرایط برعکس است. 

جهانبخش در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر  اینکه چقدر در هلند با رضا قوچان‌نژاد در ارتباط هستید، گفت: رضا نسبت به جایی که من زندگی می‌کنم دور است ولی هر چند ماه یکبار همدیگر را در یک مراسمی و یا حتی ممکن است روبروی هم در لیگ ببینیم ولی از زمانی که رضا قوچان‌نژاد ازدواج کرده است کمتر همدیگر را می‌بینیم از همین جا از فرصت استفاده می‌کنم و برای رضا آرزوی بهترین‌ها را می‌کنم. 

جهانبخش در ادامه در خصوص جام جهانی و گروهی که ایران در آن قرار دارد گفت: همانطور که گفتم مردم و هواداران تیم ملی می‌توانند با انرژی مثبت و حس خوب به بازیکنان کمک کنند تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. من از مردم و فوتبالی‌ها می‌خواهم که انرژی مثبت بدهند، گروه ما در جام جهانی بسیار جذاب است ولی در عین حال در گروه سختی قرار داریم مطمئناً  حمایت هواداران باعث می‌شود که ما انرژی مثبت بگیریم در جام جهانی گذشته ما با قدرت مقابل آرژانتین بازی کردیم. درست است که مقابل این تیم بزرگ شکست خوردیم اما عملکرد خوب مقابل این تیم باعث شد تا مردم خوشحال شوند. ما یک تیم هستیم، یکدل هستیم و با حضور مسئولین و هواداران یک خانواده بزرگ خواهیم شد. باید نشان دهیم که ایران تیم قدرتمندی است و در جام جهانی حرفی برای گفتن دارد. 

وی در پایان گفت: تنها انتظار ما از مردم و شما رسانه‌ها این است که با قدرت از تیم ملی حمایت کنند تا با انرژی مثبت در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.