لیست احتمالی بازیکنان تیم ملی در جام جهانی

با توجه به اهمیت انتخاب ۲۳ بازیکن نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در فاصله ۳۳ روز تا آغاز این مسابقات گمانه زنی زیادی درباره این موضوع مطرح می‌شود.

کارلوس کی روش هفته پیش اعلام کرد «تیم ملی در روز‌های آتی شرایط بسیار سخت و حساسی را پیش رو دارد. باید فهرست ۳۵ نفره از بازیکنانم را به ۲۳ نفر کاهش دهم. باید کارمان را با تمرکز کامل ادامه دهیم. نه تنها باید تصمیم‌های درستی بگیریم بلکه باید با انصاف کامل درباره بازیکنانی که بتوانند بهترین عملکرد را در روسیه داشته باشند تصمیم بگیریم»

طبیعی است زمانیکه سرمربی‌ای مانند کی روش با چنین نگرانی‌ای درباره فهرست نهایی تیم ملی صحبت می‌کند، این موضوع برای بازیکنان و حتی هواداران فوتبال کشورمان هم اهمیت بسیار ویژه‌ای می‌یابد. بازیکنانی که اکنون در اردوی تیم ملی هستند با استرس خاصی منتظر اعلام رسمی این فهرست هستند و هواداران هم مشتاقانه می‌خواهند بدانند چه بازیکنانی شانس بازی مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش در بزرگ‌ترین آوردگاه جهان فوتبال را به دست می‌آورند.

در روز برگزاری مراسم رونمایی از البسه رسمی تیم ملی، مهدی تاج گفت: از مدت‌ها پیش می‌دانستم چه بازیکنانی در فهرست تیم ملی حضور دارند و زمانی که کلیپ رونمایی از این کت و شلوار با حضور بازیکنانی مانند وحید امیری، وریا غفوری، سید حسین حسینی، اشکان دژاگه، محمدرضا خانزاده، مهدی ترابی، حامد لک و امید ابراهیمی پخش شد فوتبالدوستان شانس این بازیکنان را برای حضور در جام جهانی بیشتر دانستند.

با این وجود کارلوس کی روش تا ۱۴ خرداد فرصت دارد بازیکنان مدنظرش را برای حضور در جام جهانی ارزیابی و در آن زمان فهرست تیم ملی را مشخص کند.

نفراتی که بیشتری شانس برای حضور در ترکیب تیم ملی را دارند:

علیرضا بیرانوند، امیرعابدزاده، رشید مظاهری، سید حسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، وریا غفوری، رامین رضائیان، سعید عزت اللهی، مهدی ترابی، سامان قدوس، کریم انصاری فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی کریمی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد، علی قلی زاده، محمدرضا خانزاده، اشکان دژاگه، کاوه رضایی و وحید امیری.

در نهایت باید دید از این فهرست کدام بازیکنان شانس بازی در جام جهانی را کسب می‌کنند؟